Ahad, 2 Januari 2011

Aku dan Catatan (1)

Ahad, 2 Januari 2011
FIKIRAN POSITIF DAN SENYUMMMMM.....

Realitinya khdupan yg kita lalui mngundang suka duka dlam hidup kita. Hidup bgaikan roda yg berputar, ada kalanya kita di atas..dan kmnkinan kita juga akan turut brda di bwah..Cuma masa dan takdir yg mnntukannya...Kita jgn leka mmndang langit yg mbiru..rumput di bumi juga harus kita perhatikan..Suka duka dlam hidup adalah lumrah..Walau apapun yg berlaku...BERFIKIRLAH SCRA POSITIF....dan SENYUMLAH..kita brhak untuk BAHAGIA....

Mari kita kongsi tips supaya kita brfkiran positif dan sntiasa senyumm....

1. Ketawa sekuatnya....lepaskan ktawa anda sepuasnya,ia jminan kpada pnmpilan yg positif dan ceria...(pedulikan apa orng kata....asalkan dgn ktawa kita dpat lupakn prob kita)

2. Manjakan diri sendiri....luangkan wktu dgn mlkukan prkara yg mnggmbirakan diri kita..cntohnya mmbaca novel, mngmbil gmbar, ke spa (biasanya tuk pmpuan)..Ia akan mmberi smngat baru pda kita...atau apa2 lah..jnji kita bhagia...

3. Cari kawan...cari kwan yg brfkiran positif dlam semua situasi..pasti akan mmbuat kita ceria krna mrka yg brfkiran psitif sllu trsenyum...

4. Berjln2...2 prkara utma dlam mngkatkan kualiti hidup iaitu senaman melihar keindahan alam s/jadi..berjln mnglilingi tman adalah lngkah yg sesuai..(pesanan...jaga mata yer bila brjalan2 tu..jgn tgk bnda yg tak elok sudahlah)

5.Beri wktu untuk diri sndiri.....jngn cipta alasan 24jm masa tdk cukup..luangkan masa brsama kluarga hujung mnggu @ mlakukan aktv sosial yg berfaedah..dan luangkan msa sejam shari untk diri sndiri sprti mndngar radio,mnnton dan mmbaca ..(apa2lah...asalkan sesuai dn dpat mnngkan minda)

6.Sentiasa bertrima kasih...Bersyukur mmbuat kita ceria dan positif...nikmati hari2 kita dgn bersyukur atas sgala hal yg indah dan gmbira d sklling kita..

7. Berkebun...kita akan gmbira dan trsenyum bila mlihat pokok yg kita tnam subur, brbunga dan mngeluarn hasil...

P/S....takkan dalam 7 tips di atas satupun tak mmberi kesan...Cuba2 lah buat...InsyaAllah akan brhasil..kalau kita rasa ada cara lain yg mmpu kita lakukan..ayuhhhh..teruskan..!!!!!Jangan biarkan diri kita dlam ksdihan dan jngn biarkan minda kita di SET dgn prkara2 yg ngtif stiap masa...Bila kita SENYUMMMM...orng d skliling kita juga turut TERSENYUMM..percayalah!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang