Selasa, 3 Januari 2017

Selasa, 3 Januari 2017
ANDAI ITU TAKDIRNYA

Mungkin dah nasib atau suratan atau kebetulan..
Tapi itulah kenyataan yang harus diterima..

Setelah hampir setahun berada di tempat baru, dengan suasana yang baru, dengan segalanya yang baru..
Akhirnya MP dapt terima kenyataan.Kawan2 sekerja yang sntiasa memberikan kerjasama..walau kadang pening dgn karenah mereka..
Keserasian bermula..Duka menjadi ria, tangis menjadi tawa..
Tak perlu fikir jarak perjalanan ke tempat kerja..walaupun jauh, tapi bila hati gembira..segalanya menenangkan...

Dan pertengahan Dis 2016, Mp dapat memo lagi..Naik pangkat utk kali kedua..
Hati meronta2...Kenapa aku menjadi mangsa walaupun itu menjadi dambaan semua orang..
Sape yg tak suka naik pngkat..
Tambahan pula jarak tempat kerja makin dekat..
Bukan tak bersyukur...Bukan tak suka..
.Tetapi belum bersedia utk meninggalkan tempat yg baru mencuri hati..
Entahlah...


Rayuan dibuat di peringkat atasan..macam helah, macam2 alasan..dan jawapannya..
TUNGGU DAN LIHAT..

Sentiasa BERDOA agar Mp kekal di tempat sekarang sehingga penghujung 2017..



Rabu, 27 April 2016

DI SINI SEGALANYA BERMULA..

Rabu, 27 April 2016
Sukar untuk meluahkan..sukar juga untuk menterjemahkan segala perasaan...
Dalam meniti kehidupan seharian, kadang memerlukan pengorbanan yang cukup besar..
Berkorban demi kebahagiaan orang yang tersayang dan berkorban demi masa depan..
Setelah diasak berpuluh kali..setelah menerima pelbagai pendapat yg kadang terpksa ditelan walaupun pahit..akhirnya terpaksa akur...
Akur bermakna kita terpaksa melepaskan beberapa perkara dalam hidup kita..
Ya, akur bermakna beban tugas yang digalas semakin mencabar...
Dan akur bermkna kehidupan kita turut berubah...

Akhirnya awal 2016, Mp mendapat memo untuk kali kedua..
Setelah hampir 19 tahun bertugas di tempat yang sama..terpksa berpindah jua..dalam esakan dan tangisan..dunia seakan sepi..
Dulu bersama geng boleh buat apa saja selagi tidak melampaui batas dan etika kerja..
Dulu boleh bergelak ketawa sntiasa..
Dulu boleh berborak dan mngilai kadang lupa dunia..
Dulu menerima arahan..walau arahan yang diterima tidak disukai..
Dulu jarak dari rumah ke tempat kerja cuma 5 minit sahaja..

Kini segalanya berubah..
Berada dalam bilik bertemankan econ yang sunyi sepi.
Tiada lagi bergelak ketawa dan mngilai bersama teman..
Tiada lagi gossip di pagi2 buta..
Tiada lagi hobi berselpie bersama rakan sekerja yg satu kepala..
Tingkah laku terbatas...harus dijaga...
Terpaksa memberi arahan dan memantau kerja....
Dan jarak 40km pergi dan 40km balik amat memenatkan...

Namun di sini segalanya bermula..
Belajar untuk mengurus dan mentadbir...
Belajar untuk berubah dan mengubah personaliti...
Stress terpaksa di tolak ke tepi..
Duka lara terpaksa dibuang jauh ke dalam lautan..
Senyum walau terpaksa..
Tangisan disimpan dalam hati..
Redha menerima segalanya..



Opsss panjang berjela luahan hati...
Rasanya dah lama Mp tak masukkan pic dalam blog kesayangan ni..
Badan semakin mengembang..kedut dah makin banyak di muka..
Hahaha..sedar diri lah Mp oiiiii...
Umur dah makin bertambah...





                                      Kenapa Mp nampak kecik jer..hehehe..sila jangan jeless..


           Terpaksa meninggalkan segalanya..segala yang telah menjadi sebati dalam hidup..
           Kawan2 yg sekepala dan sntiasa bersama tika susah dan senang..kenangan bersama tetap                    terpahat erat selamanya.

Apa pun yang terjadi..langkah terpaksa diteruskan..
Perjuangan terpaksa diteruskan..
Halangan yang mendatang terpksa ditempuhi..
Semoga Allah memberi kekuatan pada Mp untuk menghadapi segalanya...



                                                              
                                         



Selasa, 29 September 2015

Akhirnya....

Selasa, 29 September 2015
Bnyak kali cuba buka blog..
Macam2 ikhtiar dah buat..
Akhirnya hari ni dapat buka...
Legaaa rasanya..
Ingatkan blog ni akan berkubur begitu saja ...
 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang