Rabu, 27 April 2016

DI SINI SEGALANYA BERMULA..

Rabu, 27 April 2016
Sukar untuk meluahkan..sukar juga untuk menterjemahkan segala perasaan...
Dalam meniti kehidupan seharian, kadang memerlukan pengorbanan yang cukup besar..
Berkorban demi kebahagiaan orang yang tersayang dan berkorban demi masa depan..
Setelah diasak berpuluh kali..setelah menerima pelbagai pendapat yg kadang terpksa ditelan walaupun pahit..akhirnya terpaksa akur...
Akur bermakna kita terpaksa melepaskan beberapa perkara dalam hidup kita..
Ya, akur bermakna beban tugas yang digalas semakin mencabar...
Dan akur bermkna kehidupan kita turut berubah...

Akhirnya awal 2016, Mp mendapat memo untuk kali kedua..
Setelah hampir 19 tahun bertugas di tempat yang sama..terpksa berpindah jua..dalam esakan dan tangisan..dunia seakan sepi..
Dulu bersama geng boleh buat apa saja selagi tidak melampaui batas dan etika kerja..
Dulu boleh bergelak ketawa sntiasa..
Dulu boleh berborak dan mngilai kadang lupa dunia..
Dulu menerima arahan..walau arahan yang diterima tidak disukai..
Dulu jarak dari rumah ke tempat kerja cuma 5 minit sahaja..

Kini segalanya berubah..
Berada dalam bilik bertemankan econ yang sunyi sepi.
Tiada lagi bergelak ketawa dan mngilai bersama teman..
Tiada lagi gossip di pagi2 buta..
Tiada lagi hobi berselpie bersama rakan sekerja yg satu kepala..
Tingkah laku terbatas...harus dijaga...
Terpaksa memberi arahan dan memantau kerja....
Dan jarak 40km pergi dan 40km balik amat memenatkan...

Namun di sini segalanya bermula..
Belajar untuk mengurus dan mentadbir...
Belajar untuk berubah dan mengubah personaliti...
Stress terpaksa di tolak ke tepi..
Duka lara terpaksa dibuang jauh ke dalam lautan..
Senyum walau terpaksa..
Tangisan disimpan dalam hati..
Redha menerima segalanya..



Opsss panjang berjela luahan hati...
Rasanya dah lama Mp tak masukkan pic dalam blog kesayangan ni..
Badan semakin mengembang..kedut dah makin banyak di muka..
Hahaha..sedar diri lah Mp oiiiii...
Umur dah makin bertambah...





                                      Kenapa Mp nampak kecik jer..hehehe..sila jangan jeless..


           Terpaksa meninggalkan segalanya..segala yang telah menjadi sebati dalam hidup..
           Kawan2 yg sekepala dan sntiasa bersama tika susah dan senang..kenangan bersama tetap                    terpahat erat selamanya.

Apa pun yang terjadi..langkah terpaksa diteruskan..
Perjuangan terpaksa diteruskan..
Halangan yang mendatang terpksa ditempuhi..
Semoga Allah memberi kekuatan pada Mp untuk menghadapi segalanya...



                                                              
                                         



Selasa, 29 September 2015

Akhirnya....

Selasa, 29 September 2015
Bnyak kali cuba buka blog..
Macam2 ikhtiar dah buat..
Akhirnya hari ni dapat buka...
Legaaa rasanya..
Ingatkan blog ni akan berkubur begitu saja ...

Selasa, 28 April 2015

rindu sangat

Selasa, 28 April 2015
Dah lama tak menulis d blog..
Tgn terketar2 utk menaip bait2 perkataan..
Rindu sntiasa bertandang di hati..
Namun apa kan daya...

Dalam kesibukan mngejar waktu,
Kadang kita terlupa sesuatu..
Yg amat bermakna bagi kita..
Yg sntiasa mnghiburkan kita kala kesedihan..

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang