Jumaat, 31 Disember 2010

Aku dan Kenangan..

Jumaat, 31 Disember 2010
Tahun 2010 sudah hampir ke pnghujungnya....Emmmm..bgitu cepat aku rasakan masa berlalu..Rasanya baru jer mnjenguk tahun 2010..alih2 dah nak masuk tahun 2011...Pejam celik...pejam celik..sudah 12 bulan telah kita lalui......

Pelbagai prstiwa pahit manis, suka duka yang telah aku harungi spnjang tahun ini...Entahlah...sukar untuk digmbrkan dgn kata2....Ada kjdian yg mnggmbirakan...dan ada kjdian yg mngejutkan...Semuanya hadir bagaikan mimpi...Trlalu bnyak cabaran yg tak trjangkau dek akal trpksa aku harungi...kadang2 aku rasakan aku tak mmpu tuk hadapi semua tu...Semangat jadi goyah....Namun aku trpksa tempuhi semunya dgn cekal dan brsemngat biarpun ujian demi ujian mlnda...Kehidupan trpksa ditruskan..

Apapun yg berlaku...kita harus trima dgn hati yg lpang dan fikiran yg trbuka. Pasti ada HIKMAH yg TERSEMBUNYI d sbalik kepahitan dan kesukaran yg kita alami..Namun pepatah ada mngatakan "berat mata mmndng, berat lagi bahu mmkul bebanan"..

Sebagai manusia , kita pstinya mahu yg trbaik dan trindah dalam hidup kita..Namun bgitu, kdang2 dugaan dtang tnpa diundang dan adakalanya mmbwa kesan yg brpnjangan pada diri kita..kesedihan dan kedukaan bersilih ganti...Justru...kkuatan SEMNGAT dan KEIMANAN yg TEGUH amat perlu dlam mngharungi semua ini....Terlalu bnyak kenangan yg brsemadi di hati..

Semua kenangan trsebut sama ada suka atau duka...akan ku simpan dalam kotak "hitam"...(sorri yer..knderaan pun ada kotak hitam)..dan kotak trsebut akan aku simpan tuk slamanya...Aku tdk akan mmbuka "kotak" trsebut skiranya tdk perlu...Biarlah ia mnjdi "kotak" misteri dalam sjarah hidupku..Apa yg berlaku mmtngkan aku dlam mnempuh hidup ini..Hidup tidak sslunya INDAH.....

Pengajaran buat kita....andai kita BERSAHABAT.....jujurlah dlam PERSHBTAN..kerana sebuah prshabatan yg ikhlas tidak dapat ditukar walau dgn sgunung emas....Andai kita BERKAWAN...berkawan lah seadanya..jngan trllu prcaya pada kwan..krana kwan boleh mmbinasakan hidup kita...Lihatlah di skliling kita...dalam ramai yg mmuji..pasti ada yg mngeji.....jngan mudah trpdaya dgn janji2 manis..krna ia mngkin racun yg mmkan diri...

Sesungguhnya..kita tdk psti..apakah yg brlaku esok hari...Semoga kita semua dbri KEKUATAN untk mnghadapi apa sja CABARAN dan DUGAAN..sama ada baik atau sbliknya..tempuhilah dan hadapilah sebaik mngkin..InsyaAllah..kita akan temui sinarnya..

Semoga tahun baru yg bakal tiba mmbawa lembaran baru dalam hdup kita....kepada TEMAN yg sudi  mnceriakan hati ini..trima kasih tdk trhingga...aku amat mnghargainya..Semoga insan2 yg kita SAYANGI dipelihara dan dijauhi dripada sebarang keburukan..

SELAMAT TINGGAL KENANGAN 2010.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang