Rabu, 29 Disember 2010

Aku dan Rehat Minda...

Rabu, 29 Disember 2010
KEDAI ROTI..

Abu bgitu asyik mnnton prlawanan bola sepak di depan kaca Tv, tba2 istrinya brkata, "Bang. lmpu dihlman dpan trbakar, tlong gnti baru ya".
"Pasang lampu???!!!!!!!, kamu ingat saya ni TNB ke??? jwab Abu..
"Kalau abng tak mau tkar lmpu,abng tlong btulkan paip air sbb airnya tak bleh kluar", mnta istrinya..
"Betulkan paip????, kamu ingat saya ni krja Jab. Bekalan Air ke????" jwb Abu..
"Kalau semuanya abg tak mahu buat, tak apalah..tapi tlong belikan gas memasak sbb rmah kita dah khbisan gas..saya tak dpat memasak", kata istrinya..
"Minta maaf bnyak2..saya tak kerja PETRONAS," jwab Abu sinis..

Krna rasa trganggu, Abu trus kluar ke rumah kawannya tuk mnyambung mnonton prlawanan bola sepak..Kira2 jam 2 pagi, Abu pun pulang ke rumah. Abu mnjadi hairan bila mndapati lampu hlaman rumahnya terang bnderang. Abu trus ke bilik air, skali lagi dia trkejut bila mndapati paip air tiada msalah lagi..Apabila ke dapur..dia mndapati tong gas telah brtukar dan isinya telah penuh ..

Pada keesokan paginya, Abu brtnya pada istrinya....
"Awak mnta tolong pada siapa...??????
"Begini bang, stelah abg kluar..saya mngis di halaman rumah. Tiba2 ada seorng llki mlintas di hdpan rmah kita.Dia brtnya knpa saya mnangis. Saya mncritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia mnolong saya, ttpi dgn bersyarat...".
"Apa syaratnya?????? tnya Abu ingin tahu....
"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan dia roti atau tdur dngannya..".
"Jadi awak buat roti apa untuk dia??????" tanya Abu lagi..
"Buat roti....????????????!!!!!!!!!!..Awak pikir saya ni Kedai Roti....?????!!!!!!!!!! kata istrinya...

Jadi...apa ksimpulannya?????..pham2 sndirilah ya....jadi kpda suami..rajin2 lah tlong isteri...jngan cipta bnyak alasan...

2 ulasan:

Unknown berkata...

emmm.....dua2 terukkkkkk

MulutPayau berkata...

hehehe.....tak pakai otak..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang