Rabu, 27 April 2016

DI SINI SEGALANYA BERMULA..

Rabu, 27 April 2016
Sukar untuk meluahkan..sukar juga untuk menterjemahkan segala perasaan...
Dalam meniti kehidupan seharian, kadang memerlukan pengorbanan yang cukup besar..
Berkorban demi kebahagiaan orang yang tersayang dan berkorban demi masa depan..
Setelah diasak berpuluh kali..setelah menerima pelbagai pendapat yg kadang terpksa ditelan walaupun pahit..akhirnya terpaksa akur...
Akur bermakna kita terpaksa melepaskan beberapa perkara dalam hidup kita..
Ya, akur bermakna beban tugas yang digalas semakin mencabar...
Dan akur bermkna kehidupan kita turut berubah...

Akhirnya awal 2016, Mp mendapat memo untuk kali kedua..
Setelah hampir 19 tahun bertugas di tempat yang sama..terpksa berpindah jua..dalam esakan dan tangisan..dunia seakan sepi..
Dulu bersama geng boleh buat apa saja selagi tidak melampaui batas dan etika kerja..
Dulu boleh bergelak ketawa sntiasa..
Dulu boleh berborak dan mngilai kadang lupa dunia..
Dulu menerima arahan..walau arahan yang diterima tidak disukai..
Dulu jarak dari rumah ke tempat kerja cuma 5 minit sahaja..

Kini segalanya berubah..
Berada dalam bilik bertemankan econ yang sunyi sepi.
Tiada lagi bergelak ketawa dan mngilai bersama teman..
Tiada lagi gossip di pagi2 buta..
Tiada lagi hobi berselpie bersama rakan sekerja yg satu kepala..
Tingkah laku terbatas...harus dijaga...
Terpaksa memberi arahan dan memantau kerja....
Dan jarak 40km pergi dan 40km balik amat memenatkan...

Namun di sini segalanya bermula..
Belajar untuk mengurus dan mentadbir...
Belajar untuk berubah dan mengubah personaliti...
Stress terpaksa di tolak ke tepi..
Duka lara terpaksa dibuang jauh ke dalam lautan..
Senyum walau terpaksa..
Tangisan disimpan dalam hati..
Redha menerima segalanya..



Opsss panjang berjela luahan hati...
Rasanya dah lama Mp tak masukkan pic dalam blog kesayangan ni..
Badan semakin mengembang..kedut dah makin banyak di muka..
Hahaha..sedar diri lah Mp oiiiii...
Umur dah makin bertambah...





                                      Kenapa Mp nampak kecik jer..hehehe..sila jangan jeless..


           Terpaksa meninggalkan segalanya..segala yang telah menjadi sebati dalam hidup..
           Kawan2 yg sekepala dan sntiasa bersama tika susah dan senang..kenangan bersama tetap                    terpahat erat selamanya.

Apa pun yang terjadi..langkah terpaksa diteruskan..
Perjuangan terpaksa diteruskan..
Halangan yang mendatang terpksa ditempuhi..
Semoga Allah memberi kekuatan pada Mp untuk menghadapi segalanya...



                                                              
                                         



18 ulasan:

Norhayati Mohd Isa berkata...

Semoga penghijrahan ini adalah yg terbaik MP..
Walaupun ada kalanya perit..
Ye lah jauh berulang 40km pergi dan balik..
Menduga kesabaran kan MP..

Allah jua lah perancang kehidupan kita MP..
Semoga berakhir dengan kemanisan..

Normi Nieza berkata...

kak..lama xmenulis blog. ngajar mana plk le ni?

Rinna berkata...

Lamaa dah MP tak menulis.. at least dpt gak meluahkan perasaan kat blog nie kan.. anyway good luck kat tempat baru..

umi alya berkata...

Tahniah MP di atas kenaikan pangkat...

masih di negeri sama @ ke sempadan, dengan erti kata lain dekat dgn akak?

Puan Kutu berkata...

Tahniah..kak mp naik.pangkat kan..selamat ditempat baru kak..hidup ni memang perlukan perubahan.semoga akk dpt adapt dengan situasi baru dan dpt jalankan tanggungjawab sebaik mungkin

Mana ada berisi..maintain slim je sy tgok.hehe

Mummydearie berkata...

Walaupun terasa sedih, tahniah diucapkan. Naik pangkatlah tu, ya tak. Dah 19 tahun dilingkungi kawan-kawan yang sama tetiba terpaksa berpindah, memanglah sedihkan, MP.

Jauh juga 40km tu pergi dan balik tapi dah itu Allah rasa terbaik untuk MP, redha ajelah ya! Dah lama sikit nanti, adalah sinar-sinar bahagia bersama warga kerja yang baru.

Yati berkata...

Semoga kak Ina dapat harungi benda baru dengan jayanya. Walau pun kita kurang suka, tapi Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Nape gambor tu kecik sangat? :D

Amie berkata...

oooo...hhh..tukar tempat kerja ke MP...memang pada mulanya tak selesa, tapi lama2 ok tu...

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN berkata...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Ammarghaziklte Ammar berkata...

sabarlah akak, moga ada gembira akan menanti...suasana akan kembali ceria...smile....kan bagus

aryan azra berkata...

semoga perubahan yang berlaku ini adalah yang terbaik buat MP

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

hainom OKje berkata...

Selamat Hari Raya maaf zahir batin MP....Tahniah ye naik pangkat. Sahutlah cabaran tu MP. Untuk membela nasib umat Islam kita kena bangun dan menyahut cabaran....Selamat maju jaya untuk awak ye. Insyallah tempat baru akan dapat kawan kawan yang best dan menyokong awak MP

pak sunang berkata...

DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikanmerangin.blogspot.co.id

insan marhaen berkata...

salam,

lama tak mai sini. muga sihat sihat sahaja...

hainom OKje berkata...

Singgah tengahari sini.... Bizi ye

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Intan Saffyna berkata...

Hi,saya datang blogwalking and follow :)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang