Isnin, 3 Februari 2014

Mana boleh tengok jer...

Isnin, 3 Februari 2014
Assalamualaikum dan salam sayang

Tentu ada kawan2 yg masih bercuti sempena CNY ni...
Seronokkan bersama fmaly..tak kiralah rehat2 atau santai2 di rumah atau keluar cuti2 Malaysia..
Yg penting bersama fmly tersayang
Kalau ada yg rajin..
Masa ni lah nak kemaskan rumah..nak cat bilik anak2..
Terbaca status sorang kawan kat fb..
Cuti digunakan untuk  mngecat bilik anak2...Fuhhhhh rajin betul ...

Mp pada mulanya lepak2 jer kat rumah...tidur bngun..lepas tu makan..
Kemas sikit2 rumah...
Dan yg penting siap tanda semua buku latihan anak2 didik yg dibawa balik...
Bila lama lepak kat rumah..
Mulalah si bongsu merengek...macam2 ayat yg dikeluarkan dari mulutnya..
Nak keluar rumahlah tu...
Kebetulan Mp dapat jemputan kenduri kawin..
Jadi ambik kputusan keluar dari rumah...

Problem pulak bila telepon jer hotel kbnyakannnya dah penuh...
Musim cuti kan..semua orng bercuti..
Dalam terkejar2 tu laling call satu hotel tu..
Legaaa bila ada bilik kosong..tapi hanya ada bilik suite saje..
Reganya mmng ler mahal sikit...
Tapi laling kata dah tak de pilihan...trpksa jugak..

Bila dah keluar rumah tau2 jer lah..
Ajak laling jamu mata kejap..
Tapi mana boleh tengok jer....
Pada mulanya janji ngan laling tak nak beli apa2..
Tapi issshhhhh mata ni mana boleh tengok jer...
Berkelip2 jer..apatah lagi bila reganya mmng murah..


 muka2 happy bila dapat keluar rumah..
 abang..senyumm memnjang jer..
 aduhhhh kakak ngan tepon tak dapat dipisahkan...
Lain kali kena bagi syarat..tepon kena matikan...
 laling dan papa (gelaran utk abng angkat/fmly angkat Mp)
Setia mnggu isterinya memilih baju..hehehe...nasib baik laling ikut jer karenah isterinya ni,,
 kakak...tumpang sama pilih baju..baju yg kakak pegang tu cuma RM38 jer..mana tak rambng mata wehhhhhhh.Cantik..siap ada manik lagi tau..Kainnya pun ok..
Kalau beli kain pun tak lepas tu dgn rega tu...
 pilih jer....ambik mana yg berkenan..ahaksss itu kata laling...
Laling dah tak bagi beli kain pasang...
Beli yg dah siap kan senang..
Tak payah susah2 cari tukang jahit...
Sempat ler sambar bbrapa pasang..
lobi hotel...pic yg dicuri snap oleh si bujang...

Sebelum balik, singgah rumah mak..abang terus duduk situ smntara tnggu sekolah buka hari Rabu..
Mp dah mula kerja hari ni...ayooooyoo susah jugak bila cuti tak sama ni...
Tapi tak pelah....cuti lama2 pun boring jugak..
Ayat orang yg pasrah..huhu..

41 ulasan:

umi alya berkata...

murahnya harga baju tu, kalu akakpn rasanya xmo lepaskan peluang..

paridah berkata...

ASSALAM...SERONOKNYA JALAN2 SAMBIL SHOPPING YA....

Puan Kutu berkata...

cuti dihabiskan dengan aktiviti soping,tu la yg paling heaven..sy pun skang beli yg dh siap je senang..nk beli kain nak kena carik tukan jahit lg mmg lece kan kak mp

nohas berkata...

below RM50 memang murah..tapi cantik2 semuanya..

Aju Mohit berkata...

aduhh memang rambang mata dibuatnya kak, owh si kakak pakai baju yg beli kat aju tu ye kak? cantik ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

rm38 sepasang...over murah tu..boleh beli 4,5 pasang MP..

Jari Manis berkata...

ahaha...kak MP...sama lah ngan JM...kalau benda murah mana leh tgk je kan..gatal2 tgn je ni..kalau tak beli nanti..balik umah termimpi2 tak leh tdo heee

Normi Nieza berkata...

wah...bestnya shopping 1 malaysia..hehe

t.a.t.a berkata...

Wah. Memang mana boleh tengok aje. Robot la kan kalau tengok aje tanpa beli dengan harga macam tu.

makchaq berkata...

Memang murah sangat la baju siap tak sampai RM50. Upah sekarang pun dah RM40 kalau nak tambah manik lagi.. memang berbaloi sangat la beli..

Amanda Suria berkata...

Salam...SA bz ngan wedding jer...semalam plak lepas uruskan pasal tanah pusaka kat pejabat tanah terus lepak kat rumah sebab penat kenduri kazen x hilang lagi...

izan mama mia berkata...

wah mmg rega runtuh tuu... kalau saya pon rambang mata.. mana leh tengok saja.. hahha

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

assalam..mp murahnya...memang harga runtuh ni..

Ena's Stories berkata...

murahnya baju tu mp...harus beli 2,3 pasang

Khai♥Rin : anies berkata...

murah...kalu sy mesti rembat lbh ni ;-)

Ema Johari berkata...

baju dah siap dengan harga tu memang murah lah...kat mana tu MP

Zaitun berkata...

Tersangatlah murah,ada manik lagi. Duit upah sangatlah mahal kalau di KL.

NzA berkata...

Wah muka msg2 bukan seronok. Lagi best dpt shopping2.

insan marhaen berkata...

Waniat dan shopping tak dapat dipisahkan.

Apapun, terima kasih kerana sudi menyinggahi blog IM...

aine ainun berkata...

kt mana kak...murah..
kita kalo bab yang murah kemain sukakan...hihi

Jemari_Suri berkata...

Js pun suka beli yg dh siap lg jimat^^

Mummydearie berkata...

Suite tu kat manalah agaknya tempatnya MP? Saya ni teringin pulak nak bermalam di hotel sekitar KL ni (lepas MIL balik ler) sebab tak dapat jenjalan holiday mahupun balik kampung masa CNY hari tu. RM38 sepasang tu memanglah murah. Memang afdal kalau MP rembat 5,6 pasang tanpa rasa bersalah :)

ummiross berkata...

Seronok shopping anak beranak Mp.
Mp..anak dara Mp tu sweetnya, ada gaya.

Tihara berkata...

bestnya shopping baju kat situ :)

sud@is berkata...

minggu pertama masuk kerja tentu pakai baju baru kan...smgt baru...sempena tahun baru

Cho Zila berkata...

ha.. ha.. tapi kalau der $$$ nyer masa pergitu memang tak lerh tengokjre.. kompom2 beli punya.. hargapun boleh tahankan... memang rasa rugi kalau tak beli...
syiok tidur hotel..

Ibu Lala berkata...

Menariknya.

Yati berkata...

Ha ah la, kak Ina tak sebut pun, shopping kat mana tu, baju murah. Hehe...

Amanina Mads berkata...

paling suka shopping time raya cina sbb rasanya sale lg byk dr perayaan lain2.. hehe
seronok budak2 tu bershopping

MulutPayau berkata...

Aju..
Ya, baju yg kakak pakai tu beli ngan Aju..Peberet dia tu..selalu pakai..mmng berbaloi2 beli...
Mmng cantik..

Ema Johari..
Akak beli kat gulatis..jenama Aalia..

Aine Ainun..
Kat gulatis dik..masa raya puasa hari tu tak lah murah mcm ni...



MulutPayau berkata...

Mummydearie..
Hotel kat KB dear...

Yati..
Kat gulatis kb..mmng berbaloi ..bnyak yg murah..

Aisy Nasiha berkata...

Bestnya cuti raya akak.. haha.. macam2 yg menyeronokkan. Saya hari tu dah mula anak2 demam, apa lagi.... kb mmg best kan.. kalaulah saya dapat balik kg kan best.. tp nati suami takde keje pulak..

Mila@Rimbun berkata...

wahhh best shopping baju.. cun cun jer nampak dlm gambar tuh

QasehnyaRania berkata...

betul tu mp..
baik beli baju siap. berbaloi baloi jimat. tai kalau boleh jhit sendiri berbaloi beli kain pasangkan. mcm sy tak pandai jahit sendiri. hihi

NEKCIK berkata...

woaa..mnyopink sakaan MP..takper terapi minda...nekcik pun sesekali meroyan jugak..syopink sesuka hati..tapi takleh slalu..orang pencen!!

aizamia3 berkata...

saya pun sama.. setahun sekali je kot tempah baju.. itupun untuk raya..

Kasih Salina berkata...

anak2 zaman la ni pandai demand yer kak MP..murah2nya baju kat situ..

paridah berkata...

salam pagi selamat berhujung minggu...

Kesuma Angsana berkata...

dpt jalan2 mmg seronoklah anak 2!

jamian sarif berkata...

shopping sakan tak ingat dunia nih...

Nur-nba berkata...

Seronoknya shopping... Borong jgn tak borong... hehe

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang