Jumaat, 31 Januari 2014

Kisah anak2 dan selamat bercuti

Jumaat, 31 Januari 2014

Assalamualaikum dan salam sayang..

Oleh kerana Khmis dah cuti sekolah..Mp ambik ksmpatan bawak anak2 ke bnk lunaskan mana2 yg patut...
Bnk masih beroperasi macam biasa...
Si bongsu sibuk nak masukkan duit dalam akaun Nurinya..
Duit tersebut disimpan dari raya puasa lagi..
Tambah dgn duit sekolah yg dikumpul beserta duit rm100 yg dapat..
Ada la jugak simpanan si bongsu ni..
Awal2 lagi dah target nak hadiah beg..
Jadi dia terpksa kumpul dulu dan simpan sekali harung..

Dah dpt apa yg dia nak..Mcm2 hadiah yg dia dapat sejak membuka akaun Nuri..
Tapi si bongsu mmng rajin menabung berbnding abg dan kakaknya

Abng pulak dari akaun Nuri nak tukar ke akaun smpnan biasa. Kononnya dah besar. .nak tanda tangan sendiri

Selesai yg abng dan adik..bawa kakak Ika pulak utk buka akaun sndiri
Kakak memilih bank lain..Nasib baik orng tak ramai di bank.
Bila tiba di kaunter, kakak terus brthu nak buka akaun dan nak buat kad atm..
Terus jer kerani bank tu ambik ic kakak. Tapi dgn selamba dia brthu yg kakak kena datang dgn mak utk t/tgn kalau nak buat kad atm.
Mp di sebelah kakak senyum jer..
Sekali lagi dgn senyuman dia ulang yg kakak kena bawak mak.
Mp cepat2 brthu yg Mp ni lah mak..
Ohhhhh dgn tepuk dahi dia berthu yg dia ingatkan Mp ni kakak bukan mak.
Berkali2 dia mohon maaf..
Si kakak pulak terus tarik muka masam..
Dia mmng tak suka kalau ada yg anggap Mp ni kakak bukan mak..
hihihi..perasan muda kjap..

Selamat bercuti kpd rakan2 semua..
Semoga bergembira.
Mp lepak2 jer kat rumah.
3R
Rehat, rilek dan rawat apa2 yg perlu..


24 ulasan:

paridah berkata...

salam jumaat...menyelesaikan urusan anak2 ya...bagus sentiasa berktrampilan menarik walau sudah beranak pinak...

Aisy Nasiha berkata...

Waaaa...menangis kakak ya bila dianggap maknya sebagai kakak. Ni mesti MP kelihatan awet muda.. sonoknya gitu.

NinaAz berkata...

nina pun lepak kat umah jeaa. hehe selamat bercuti :)

Tihara berkata...

untungnya dia awet muda :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Bagus dak adik, rajin menabung ye MP, anak -anak akak simpan Di tabung haji, sibuk bertanya bila boleh pegi mekah ;)

Rozita Ismail berkata...

salam...follow di sini ya

rostina76 berkata...

dengan dpt hadiah tu lagi bersemangat dorg menabung. syabas!!

nohas berkata...

bagusnya..kecil2 lagi dah pandai mengurus kewangan..selamat bercuti..

umi alya berkata...

kasilah akak petua awet muda, ahakkkkkkkkk..

Kaio berkata...

sah2 awet muda ni kan? hehe. bagus lah kecik2 dh diterapkan dgn sifat menabung. lepas ni ajar nak pelaburan pulak. insyaallah bermanfaat.

btw, jemputlah singgah blog. http://iluvtour.com

Puan Kutu berkata...

amboi mesti sengih smp telinga seminggu kak MP kena puji kakak,mmg awet muda betul!

Roha berkata...

haha sonoklah tu..:) haa kakak pulak yg makan hati ..nampak sebaya ngan mak :D
apa rahsia MP ..nampak awet muda gitew ?

Amie berkata...

he heheh... awet muda MP.. best!

BUNDA a.k.a KN berkata...

itu tandanya mak nya awet muda...

Aju Mohit berkata...

hahaha kalau saya pun mesti bangga di situ, dah selesai urusan lega kan kan

Normi Nieza berkata...

ermm..awet muda tu kak..:)

❤Kamsiah❤ berkata...

nasib baik takde yg termengorat 'sikakak'...:)

Kesuma Angsana berkata...

sesekali seronok juga bila cuti2 pajg sikit mcm ni kan !

Khai♥Rin : anies berkata...

mudah2an sifat menabung tu kekal smpi ke akhir hayat..

Mummydearie berkata...

Hehehe, siapa tak bangga kalau anak disangka adik... Memang bernanah ler hati anak dengar orang puji emaknya cantik dan awet muda (mungkin kakak nak suruh orang puji kecantikannya kot...) Teringin nak tengok reaksi MP bila dikatakan kakak instead of emak...mesti berbunga-bunga riang yek!

Ibu Lala berkata...

Bestkan lepak lepak kat rumah je.

Ibu Lala berkata...

Bestkan lepak lepak kat rumah je.

QasehnyaRania berkata...

wah. awet muda ni mp. hihi. sharing la mp. ala, nape kakak muka masam pulak.. tak suka erkk, org kata mcm tu.. mk nmpak muda kan

Yati berkata...

Kak Ina ni awet muda. Mesti banyak makan ulam ni. Hehe.. :)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang