Ahad, 3 Februari 2013

Akhirnya menjadi jugak....

Ahad, 3 Februari 2013
Hari Sabtu yg memboringkan....nak lepak depan tv, malas pulak...Kalau dapat chating ngan kawan kat YM kan best jugak.tapi nak chating ngan sape agaknya....Jadi, Mp ambik keputusan duduk kat dapur jer lah...
Petang Jumaat, Mp ajak kawan2 datang rumah..Makan2(dia orang yg masak sendiri..hihihi..tuan rumah tak berapa rajin)cuma tuan rumah sediakan bahan jer sambil belajar buat kek..
Nasib baik sifu kek dapat datang  rumah utk berkongsi ilmu...
Bila rasa dah pandai sikit, mulalah tangan tak boleh duduk diam...cuba buat sendiri .Nasib baik menjadi jugak walau tak sama ngan sifu buat...

^
^
^
^
Taraaaaaa..
Inilah hasilnya....

Janji sedap di mulutkan....

siap potong2...

masukkan ke dalam bekas..

dengan gigihnya pergi hantar rumah kawan2....

simpan sikit dalam peti utk makan..nasib baik anak2 ngan husb suka..berbaloi2 belajar buat benda ni...
Setakat buat 2 biji tu kejap jer..hihihi
Hari ni mood rajin melanda...
Esok2 tak tahulah....


p/s..utk seorang sahabat, bukan MERAJUK..tetapi rasa diri mcm TAK DIHARGAI...

40 ulasan:

mama berkata...

assalam MP..ehem terliur mama tgk kek tu..dah lama mama tak buat kek..hu2x..

makchaq berkata...

Makchaq pernah sekali rasa kek ni... sedap....

mek yusz berkata...

saya dah try 2,3x,tapi xjd...part kek tu x jd... kena kongsi resepi ni kak MP..tp,kalo nak kirim kongsi rasa pun ok jgk... :)

MystoryPic berkata...

alamak... jauhnya rumah saya, kalau tak mesti kek tu sampai... hihihi.

saya suka ayat kat bawah tu... kadang-kadang org tak faham istilah merajuk dengan tak dihargai...

umi alya berkata...

akak tak pernah buat lagi kek, insya allah akan diusahakan

sal berkata...

sukanya jika buat kek menjadi yee..tahniah..

Nur-nba berkata...

Rajinnya Kak MP. ... Sedap nampak kek tu.

Amie berkata...

Cantik kejadian keknya tu MP. Seronokkan kalau yang dibuat tu menjadi!

❤Kamsiah❤ berkata...

kalau nak singgah umah MP nanti..nak kena bgtau awal2..boleh la MP sedikan sebiji dua kek hehe

Puan Kutu berkata...

dh tere ni buat kek.mmg berbaloi buat klu anak suami suka..kawan2 pun boleh tumpang merasa..:)

azi berkata...

MP..pandainya buat kek keramel...saya tak pernah buat lagi dan tak pandai...tengok MP buat, buat saya terliur...nanti nak cuba buat jugaklah...:)

NoorVictory berkata...

Yang kat atas tu puding karamel eh kak? Huhuhu~ terliur tengok kek warna-warni nihh..

Nak resepiiii~ heee

Aishah Jahirah berkata...

kak...sedapnya...berbaloi2 buat siap berbagi kat org....
kdg2 kak org mmg susah nak hargai kita n xnmpk kebaikan kita,hee ada kaitan ke komen saya ni kak.

NzA berkata...

wah cantiknya. mesti sedap tu.....kalau dekat dh p ketuk pintu rumah MP....hehehe....

Nor Salmi berkata...

Cantik nampaknya kek tu MP. Tetiba je rasa nak berjiran.

ummiross berkata...

MP tak nak hantar ke Bangi ke? Hehe.. orang Bangi ni terliur juga, nampak sedap sangat tu.

Kamariah Awang berkata...

Rupa cantik, mesti makanpun sedap tu! Hehehe...

syafiqakarim berkata...

comel ok
bila nak bg rasa :p

azieazah berkata...

Wahh berbaloi la tu. Cantik dan enak pulak tu..

mamawana berkata...

Assalam,

Wah , cantik dan pasti enak banget itu kek.

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2013/01/mee-tayyiba-my-bisness-home-made-pizza.html

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam MP,

Emm nak sikit. Sedapnya nampak.

Seronok yer kalau buat menjadi.

Cho Zila berkata...

rajin.. rajin.. rajin... memang bahagialah yang dapat tu...

Ratu Hatiku berkata...

Sedapnya kak...blh la kongsi resepi... :D

ainnoraini berkata...

waaa mesti sedap tu MP...

Rinna berkata...

Sedapnyaa MP.. apa nama kek tuh.. cantik laa warna warni plak tuh.. Tahniah menjadi gak keknya yer.. :)

airis aries berkata...

Salam..sedap nye sampai tak perasan terliur secawan..hehehe

Zareda Norman berkata...

Kek apa tu.. nampak sedap mesti sedap kan.. bagilah resepi.. baca resepi sampai khatam. Buat belum tentu hehee

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

rajin nya...

secangkir madu merah berkata...

MP untung jiran berdekatan dapat rasa makan kek.. hehehe

Ema Blog berkata...

kenapa kak Mp tak hanta ke rumah saya

Hanis Azla berkata...

salam MP..

Wah.. rajinnya.. siap boleh bagi kawan2 lagi.. bagusnya.. nampak cantik kek tu.. saya pernah buat sekali.. tp lepas tu tak rajin pulak nak buat lagi.. he..he..

Kesuma Angsana berkata...

tahniah,,, nampak sedap tu

TiranaAduka berkata...

tapau satuh.pos tau..

Kasih Salina berkata...

cantik kek akak tu, rupa dia elok, mesti sedap nih..

nea lopah berkata...

Tahniah...MP share lah resepi ye. nk cuba jugak buatnye.

izan mama mia berkata...

wah nampak sedap, menarik..

nea lopah berkata...

mana resepinye MP?

ieda immi berkata...

MP nak satu !

Nazayiena Ayiena berkata...

Sedapnya,boleh buat selalu klu anak dan suami suka.

OmbakBaik berkata...

saya suke kek nih...tapi tak reti nak buatnye..haishhh tau makan je saya ni..nampak sedpalah kak

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang