Rabu, 30 Januari 2013

BELAJAR MEMASAK LAGI........

Rabu, 30 Januari 2013
Assalamualaikum dan salam sayang ....
Terima kasih kpada kawan2 yg masih sudi berkunjung ke blog Mp walaupun dah jarang2 ada ntry baru. Rasanya bulan ni, ntry Mp paling sikit..Azam utk tulis bnyak2 dah ke laut..Biasanya ada 8 @ 9 nrty setiap bulan. Itupun dah cukup banyak.Tapi kali ini, Mp mmng tak mampu nak buat.Mp cukup tabik pada kawan2 yg boleh menulis setiap hari...
Tahniah ya...
Okeh, kali ni Mp nak berbicara pasal masakan lagi..Buku masakan dah beli, tapi tak sempat lagi nak buka dan nak masak ikut resepi dalam buku tu..Masa beli buku hari tu, punya ler semngat utk memasak. Tapi kekangan masa mnybabkan dapur cuma berasap sekali jer sehari.Kadang2 tidak berasap langsung.
Tapi pada hari Sabtu lepas, Mp belajar memasak lagi.Kali ni Mp ikuti kelas masakan..Kononnya lepas ni mesti terer memasak.
Dengan bayaran Rm100 utk 3 jenis masakan, agak berbaloi jugak...
Apa yg Mp belajar??????
Nak tahu ke????
Jommm layan...

belajar buat crepe durian..hehehe bersemngat tu...
Ari tu dah belajar buat, tapi tak menjadi..Jadi, utk puaskan hati, Mp masuk kelas masakan..

Hasil tangan Mp ktika mula2 buat, mmng tak berseni langsung...ada kurus, gemuk, leper ..macam2 bentuk..

tiramisu crepe...jgn gelak ya..biasalah hasil kerja orng tua baru blajar...
Nampak jer macam tuh..tapi sedap tak terkata...mmng sedap weiiiiii.....


japanese cream puff..fuhhh, mmng sedap..!!!!

Inilah 3 resepi yg dgn gigihnya Mp buat...(bukan buat tapi blajar)
Dah pandai nak buat semua ni.....
Alaaaa bukannya nak buat jual pun..cuma nak buat utk makan sendiri jer....
Tapi tak sempat buat lagi..hehehe
Yang bestnya peserta tak ramai, jadi kita orang boleh buat sendiri sambil belajar...
Memang seronok betul...


31 ulasan:

umi alya berkata...

Hurmmm bilalah dapat merasa air tangan MP?

yan's cottage berkata...

ok lah tu.....budak baru belajar kan...dah kira lulus lah tu....bila selalu buat nanti...insyaallah boleh cantik punya....

ZalinZalina berkata...

cayalah MP...nanti datang belajar buat kuih kat rumah ZZ lak ye...kalau MP FOC :)

kasihibu berkata...

bagusnya...belajar untuk mahirkan skill masak

Nor Salmi berkata...

Amboi, bersemangat MP belajar memasak! Insyaallah, dah banyak kali buat nanti comellah rupa durian crepe tu..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

3 resepi RM100 murah tue..

Puan Kutu berkata...

amboi kak kemain lg siap pegi kelas belajar masak.mmg betul2 nak belajar nie..dh jadi tu sy tgok,kira dh terer la..:)

Kasih Salina berkata...

rajin akak pi kelas masak..bagus tu..murahnya RM 100 tu kak..teringin juga saya nak pi kelas masak memasak ni. tak rugi tambah ilmu kan..

MystoryPic berkata...

waaa....... lps ni boleh buat N3 pasal resepi la

KY berkata...

tak rugi belajar memasak kan? crepe durian cukup fofular sekarang ni..tapi KY belum rasa lagi heee

ummiross berkata...

Waa bestnya MP, durian crepe tu nampak sedap sangat!

azieazah berkata...

Tak mengapalah untuk makan sendiri pun. Yang penting usaha utk memperbaiki skill memasak tu sangatlah dikagumi, ok.

Teruskan ya.

Mana tahu, nanti terbuka hati nak buat jual pula. Sapa tahu ada rezeki...

Angah berkata...

weeee...rajinnye belajar memasak, tahniah, nak menuntut ilmu tak kira usia kan kan..

Cho Zila berkata...

usaha tangga kejayaan.. lepaih ni meja penuh tak tau nak makan mana satu...

Yati berkata...

Bagusnya, kak Ina join kelas. Percaya tak, Yati tak pernah makan durian crepe lagi. Tunggu kak Ina buatkan la. Hehe..

Ratu Hatiku berkata...

Wah bestnya kak...seronok betul g bljr2 masak nie..saya suka jugak tp tulah nk buat apa smua nk tggu kwn kalau x x jd jugak..hihihi

hartini berkata...

boleh bagi info pasal kelas masak ni? di mana ya?nak join lah
especially durian crepe tu

Nur-nba berkata...

Bestnya dapat pergu kelas memasak.. Tentu akak mahir buat durian crepe... Sedap tu..

secangkir madu merah berkata...

tiga tahun lepas saya pun rajin masuk kelas masak, macam2 jenis kueh muih dan aneka kek saya belajar tp sudahnya nak makan beli je.. hehehehehe.....

NoorVictory berkata...

Kakkkkk.. Share la resepi nak buat Japanese cream puff dengan tiramisu crepe tuhhh. Meleleh ayaq lioq!

Aishah Jahirah berkata...

untuk kepuasan ati sendiri kak....yg penting air tangan kita,yg penting sedap walaupun rupa xlawa..heheh...xpe ada masa masak,masak.kalau xde masa beli je...heheh

Acik Erna berkata...

assalam MP..acik belum pernah cuba buat durian crepe tu..beli je sedap kan MP

Harith Iskandar berkata...

xper la paling tidak belajar juga.janji blh makan :)

whitecappuccino berkata...

best juga dapat belajar buat benda2 ni..kalau nk seribu daya..berbaloi kn?

nea lopah berkata...

best nye belajar n main masak2..hehe

mama berkata...

ehem rajinnya MP..mama ni pulak..hu2x..

NzA berkata...

bestnya MP..semua resepi yg best2....moga terus brsemagat ke dapur...dapur baru + blajar masak= suami n anak2 hepi......

Ema Blog berkata...

seronoknya kak dapat belajar masakan..

Kesuma Angsana berkata...

wah seronoknyer sok2 leh jd chef ni

Nazayiena Ayiena berkata...

Seronoknya pergi kelas memasak.

Tengku Aqilah berkata...

Umi , ejahh sini skit . macey sedap jah ;)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang