Ahad, 6 Januari 2013

Kisah 2013

Ahad, 6 Januari 2013
Dah bberapa hari tahun 2013 mnjelma. terasa begitu cepatnya masa berlalu......
Bila menoleh ke belakang, terlalu bnyak yg dirasakan ketinggalan...
Ada impian yg masih belum terlaksana...
Ada harapan yg hanya tinggal harapan...
Ada airmata di sebalik duka...
Ada tawa di sebalik gembira....
Ada memori yg tak mungkin dapat dilupakan...
Ada yg pahit utk dikenang...
Semuanya ibarat lukisan abstrak yg sukar dimngertikan...

Namun, seiring dgn perjalanan masa,
Melihat anak2 semakin dewasa...
Wah..dah besar pun mereka...
Masih terbayang lagi waktu mereka kecil2 dulu...
Aduhhh..memang rindu saat itu...
Andai boleh diputar kembali masa.....

Abang..dah pun masuk sekolah menengah tahun ni...

Adik...dah 10 tahun umurnya tahun ni...

Kakak..berbaju oren, dah masuk 16 tahun...
Dah sama tinggi dgn maknya...
Dah besar pun mereka semua...
Bermakna, maknya dah semakin tua...
Dah kena tinggal perangai2 yg tak elok...
Malu pada anak2 nanti...
Dan semoga tahun 2013 lebih baik dari tahun2 yg lepas....


50 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Alhamdulillah dengan semua kebahagian yang dikurniakan Allah.

Memang cepat masa berlalu, Anak-anak membesar depan mata dan kita sendiri membentuk keperibadian mereka. Bahagia rasanya kan.

Semoga MP terus bahagia dengan keluarga tercinta.

Nor Salmi berkata...

Cepatnya masa berlalu. Sekejap je anak2 dah besar. Kalau boleh nak saja masa tu berhenti, bimbang menanti saat anak2 akan meninggalkan kita.
Moga MP terus bahagia bersama suami dan anak2..

suri solehah berkata...

Anak-anak dah makin besar...tp maknya ttp nampak cute...suka tgk kak mp...comel,

yan's cottage berkata...

salam MP...
zaman sekarang nie...memang dirasakan cepat sangat berlalu....anak2 semua dah besar2 tak teringin ke...nak tambah lagi heheee....nampak macam masih boleh lagi tu....

che mid berkata...

Kakak sama manis dgn maknya...

♥MAMASYAZA♥ berkata...

setuju, anak2 dah makin membesar, si ibu masih tetap cumel

kak nora berkata...

puas bila dapat tengok anak2 membesar depan mata kan...

ibuintan berkata...

anak-anak makin besar, maknya makin menawan... moga mereka membesar menjadi anak2 yg baik dan berjaya

❤Kamsiah❤ berkata...

MP..mmg bila tgk anak2...cepatnya mereka membesar..lepas tu sorg demi sorg akan keluar rumah,meninggalkan kita..belajar jauh2..saat tu la kia akan rindukan suasana masa mereka kecik2 dulu...

azi berkata...

MP...memang tak sedar masa berlalukan..begitu pantas dirasakan...bila tengok anak-anak dah besar, baru kita sedar yang kita ni dah semakin tua...macam kata Mp, parangai tak elok tu eloklah dibuangkan...

Arina Shamsul berkata...

Dah besar anak2 .tapi ibunya masih kelihatan muda jelita :)

Azian Elias berkata...

anak2 kita sama je kurang lebih umur depa.. iyee..kita dah makin tua.. huu..hhuu.. but wisely tua lah kann..

Tihara berkata...

makin membesar dah anak2..moga semuanya berjaya hendaknya insha Allah :)

ummiross berkata...

Yelah kan MP,bagai tak sedar masa berlalu, cepatnya anak2 membesar kan, memang kadang2 rindu mengenang telatah dan keletah mereka semasa kecil.

Amie berkata...

Memang tak terasa MP... bujang sulung kak amie tunggu result SPM, bujang tengah tahun ni PMR, bujang bongsu UPSR...

eita berkata...

cepat je masa berlalu

Zareda Norman berkata...

Makin besar anak anak. Kita pn makin tua.. huhu

OmbakBaik berkata...

salam perkenalan kak..terima kaseh ziarah blog saya :D

ieja amieja berkata...

assalam..
sekejapan masa berlalu..pejam celik ank2 dah membesar dpn mata..sedar x sedar dah dewasa mereka..mmg mcm br semalam je melahirkan mrk kan..btw thn demi thn tanpa kita sedar kita pun menginjak jg..bukan semakin dewasa tp tua..hehehe

Cho Zila berkata...

memang dah besar2 belaka yerk. dah boleh jadi kawankan...
yalah moga tahun 2013 ini membuatkan hati kita sentiasa berbunga riang.. dapat melepasi semua kepayahan yang ada...

Ena's Palace berkata...

kakak dan mamanye da macma adik beradik je kak...

sedar tak sedar anak membesar dengan cepat kan kak....tiba2 je kan kak da menantu..hehehehe

Kesuma Angsana berkata...

doakan yg baik2 utuk anak2 kita ye

Ema Blog berkata...

dah bear-besar anak kak MP...

Zaitun berkata...

Semoga anak2 MP menjadi anak2 yang cemerlang.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

saya pulak tak sabar nak tunggu anak2 besar..

Nur-nba berkata...

Besar dah anak2 akak.. Akak tetap cantik walaupun anak dah besar panjang..

Wak Gelas™ berkata...

kejap lg maknya pon dh nak timang cucu jugkak.. ahHHKs

Zie berkata...

salam singgah sini, dah besar panjang anak akak... best tengok

Puan Kutu berkata...

kakak dan maknya macam adik beradik..nmpk muda la kak mp.hehe

L berkata...

huu. semoga keluarga akak sentiasa bhgia hendaknya.. aminnn

Ratu Hatiku berkata...

Dah besar ank2 akk ya...seronokk kan bila dpt tgk ank membesar dpm mata...Alhamdulillah..semoga bahagia selamanya

Rozita berkata...

Zaman sekarang ni, masa berlalu dengan cepatnya...

Ismaliana Sulaiman berkata...

dah besar anak2 akak yer,b'banding lia yg masih kelam kabut uruskan anak2 kecik :)

Ujie berkata...

Seronoknya tengok anak2 dah besar. mesti akak rindu masa diorang kecik ya..

sal berkata...

masa cepat sangat beredar..dh besar pun anak2 kita...moga ceria selalu ..

Kasih Salina berkata...

terasa cepat masa berlalu bila dah tgk ank2 cepat membesar ye kak..anak dara umur belasan tahun pun dah nampak macam anak dara..

ieda berkata...

anak2 dah semakin besar .. x lama nak bermenantu kan .. ;)

AnneRaini berkata...

cepatnya masa berlalu....masih byk yang perlu diperbaiki..harap2 sempatlah..

secangkir madu merah berkata...

ya betul, cepat sungguh masa berlalu. Sedar tak sedar anak2 semua dah besar2 dan tinggi2.. dah tinggi dari ibu ayah.. hahaha... sedih tatkala mengimbau kenangan lalu, bila tengok gambar2 lama masa anak2 kecik lagi rasa macam nak menangis... huhuhu

aTieYusof Family berkata...

Kak MP,
dah besar anak2 akak kan.. hensem & cantik... Alhamdulillah...
moga thn baru 2013 memberi lbh banyak bahagia buat kta semua..amin! ;)

mamawana berkata...

Assalam,

Comel2 emak ngan anak2nya..

Kamariah Awang berkata...

Masa yang berlalu tak akan kembali lagi....

nea lopah berkata...

Salam perkenalan kak.. mcm Adik beradik jer. kena mintak tips n petua2 mendidik anak Dr akak ni. jemput datang ke teratak maya saya.
nabihahsejutarasa.blogspot.com

Ros berkata...

Assalamualaikum MP,

EEEmmm...Terasa sat ja masa berjalan kan..pejam celik,pejam celik...dah habis setahun kan MP..

Semoga semuanya berjalan dengan baik dan lancar di tahun baru ni...

Fiza Rahman berkata...

Dah besar anak2 akak yer. Semoga tahun 2013 ni lebih baik dari tahun yg sebelumnya.

Nazayiena berkata...

Betul tu MP,anak2 pun dah sama besar ngan kita bermakna kita semakin tua,huhuhu ....semoga thn 2013 ini lebih baik lagi dr thn sblmnya buat kita semua.

ALoNa CintamaniszLite berkata...

Mak nya nampak mcm adik bradik jer ngan anak daranya tu..iye!! betoi...tak tipu, huhu..

MP umur brp ye?? leh sy tau??

Totie@Tomy berkata...

cepatnya masa berlalu..saya pun tak sedar tahun ni anak saya dah nak masuk umur 2 tahun...

Mak Wardah berkata...

Secepat ajer masa, anak2 dah dekat sebaya dgn MP tapi mamanya cun lagi...awet muda sgt...

mama berkata...

assalam MP..cepat masa berlalu..tau2 nanti ank dara MP dah jadi kepunyaan org..spt mama juga terasa cepat sgt ank mama membesar ..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang