Sabtu, 29 Januari 2011

AKU DAN KISAH HIDUP

Sabtu, 29 Januari 2011
SIBUK SANGAT KE??????????

.
Mp ada persoalan sikit.........
Apa agaknya perasaan kita bila kita call/msj sseorang yg rapat ngan kita..s/ada husb,kekasih,sahabat,
kelurga, teman....jawapannya...'SAYA SIBUK'....



Eh...macam tak masuk akal pulak.....!!!
Tak boleh ke jawab panggilan/ msj tu dgn nada sopan  sikit...
 'SORRY..SAYA SIBUK SKRANG...SAYA CALL KMUDIAN'
kan bagus klau mcam tu...
Taklah si pmnggil terasa hati....


Mng ler kalau ikutkan krja,
kita semua sibuk..
Kadang2  kita call/msj bukan saje2 suka..tentu ada hal.....


Mp sendiri..sesibuk manapun...akan cuba melayan bila ada yg call/msj trutama orang yg rapat ngan Mp..
Kalau tak pun..Mp akan brterus terang ngan situasi yg Mp hadapi ketika itu..
Takut orang kata SOMBONG pulak!!!!!!!

 Tapi kalau orng yg tak brkenaan...pandai2 lah jawab telepon tu...
Terutama kalau pihak bank....apalagi..tntu bab bayar hutang!!!!!!!!!!!!!!!!
 Kalau yg ni kena cipta bnyak alasan sikit...

Bukan susahpun nak jwab call/msj sseorang.....semuanya trletak pada diri kita sndiri...
Kita yg mncipta alasan.....kalaupun tak suka...jawablah secara BERHEMAH...
Jangan nnti ada hati yg TERLUKA...

#MP tidak mahu jadi tlepon bimbit yg kosong tanpa kad sim dan liputan....#

16 ulasan:

pak long berkata...

salam buat MP....
tu la kan MP....setengah buat macam kecik jer bab tu..pada hal terlalu bermakna..

MulutPayau berkata...

w'salam pak long...
ye lah...terasa jugak kalau orang buat kita mcam tu..

Mr. TN_SkY berkata...

hurm..tmbh2 pada yg trsyg kan? kdg2 xsdr kitenyer prbuatan menyinggung mereka =_=

JELAS SAHABAT BUKAN SEBARANG SAHABAT, SAYANG SEMUA

eMMe berkata...

Salam Perkenalan MP, saya setuju dengan kata-kata "kalaupun tak suka...jawablah secara BERHEMAH...
Jangan nnti ada hati yg TERLUKA..."kenkadang, kite secara tak sengaja / sengaja melukakan hati org lain dgn kata2 yg dilafaz dari bibir, ant sedar dgn tak sedar, senang kan nak kecilkan hati org lain???

MulutPayau berkata...

eMMe...
salam prkenalan...
TQ..mmng btul tu...tnpa kita sdr kita melukakan hati ssorang...

MulutPayau berkata...

SKY...
susah jugak rupanya nak jaga hati yer...kdng trluka tnpa disngajakan...

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Sebenarnya seseorang yang tahu apa hukumnya melukakan hati orang, akan cuba sedaya upaya melukakan hati seseorang apa lagi hati orang yang kita kenali.

Kunang-Kunang berkata...

'maksud saya' tidak melukakan hati seseorang, apa lagi............,

MulutPayau berkata...

kunang2...Thanks...kalau kita melukakan hati ssorang..pastinya kita juga akan dilukai...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hai Mp..mmg kena jg hatiorg sekeliling kita,jika mereka tersinggung...susah akibatnye

MulutPayau berkata...

hai dik...btul tu...akibatnya kita jugak yg tanggung...

ahmad humairi berkata...

Assalamualaikum,

Maafkannya...mereka benar-benar sibuk.

Mr. TN_SkY berkata...

He..hati yg kecill tapi besar peranannya :-p

KENALI CIRI PENGIKUT DAJJAL, ADAKAH KITA???

MulutPayau berkata...

w'salam Humairi...
hanya empunya diri yang tahu..

SKY...btul peranannya ckup besar...

Yati berkata...

Yati meng-explore blog MP. :)
Ntah, setengah orang sibuk bebenor, mengalahkan perdana menteri. Hehhe... kalau tak berjawap, anggap je orang tu ke toilet ke, atau kalau sms tak berjawap, orang tu top-up habis kot. Hehhe... bersangka baik.

MulutPayau berkata...

Yati....hehehe..kdng2 brfikiran ngatif jugak bab2 mcm ni...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang