Rabu, 2 Februari 2011

Aku Dan Kisah Hidup

Rabu, 2 Februari 2011
LAGI-LAGI TIPU...

Hidup brumah tngga mmng bnyak cabaran dan dugaannya...
Untk mnjaga hati psangan..kdang2 penipuan trpaksa dilakukan...
.
                                                                        gambar- carian google

Antara penipuan biasa yg dilakukan oleh suami utk  mnjaga hati isteri....

1. Isteri : Abang, saya baru jer cuba resepi ni..sedap tak?????
    Suami  : Sedap!!!!!!!!!pandai sayang masak...(dlam hati...baik tak payah masak..)

2. Isteri  : Abang, saya rasa badan saya dah semakin naik...gemuk ke saya????
    Suami  : Tidak, awak tdak gemuk...cuma berisi sikit jer..kalau gemuk pun awak tetap cantik..(kalau krus kan cntik...)

3. Isteri  : Abang, cantik tak baju yang saya beli ni. Mahal baju ni..
    Suami : Memang cantik...sesuai sangat dengan awak..(dalam hati...perabih duit aku jer...bju dah berlmbak)

4.  Isteri : Apalah abang ni..asyik pandang pompuan tu jer...saya kat sebelah ni macam tak wujud..
     Suami : Sumpah!!!! abang tak pandang yg lain. ( dalam hati....fuh..cunnnya pompuan tu..kalu jadi bini no 2 aku kan bagus...)

5.  Isteri  : Setiap malam abang  mngadap komputer jer, abang chat ngan sape???
     Suami : Abang chat ngan kawan lama jer..kawan satu skolah dulu..( dalam hati..kalau dia tahu aku dop chat ngan pompuan ...teruk aku..)


6. Isteri  : Abng, jom kita makan di luar..hari ni saya tak larat nak masak..
    Suami  : Jom!!!! makan kat luar hari2 pun bagus...(dalam hati...buat apa aku ada bini kalau malas masak...)

Itulah antara BOHONG SUNAT suami demi mnjaga hati isteri...padahal dalam Islam tidak ada istilah BOHONG SUNAT..Walau apa pun, suami berbohong sbnrnya untk mnyelamatkan diri sendiri dan tdk mahu kekeruhan dlam r/tangga...tetapi isteri perlu berhati2 ngan bohong suami....

                                                         gmbar - carian google

2 ulasan:

eMMe berkata...

betul tuu...takleh lurus bendul sgt...kene cerdik skit dlm rumah tangga ni..baru aman....InsyAllah...

MulutPayau berkata...

eMME...stuju sangat tu...InsyaAllah..smoga rmh/tngg yg dibina berkekalan...

Catat Komen

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang