Khamis, 17 Februari 2011

Aku Dan Catatan

Khamis, 17 Februari 2011
GILA SHOPPING

Sebut jer pasal shopping...semua wanita pastinya teruja untuk mnyertai...
Muka yg masam mncuka boleh brubah semanis madu..jika diajak brshopping..
..Biarpun skadar mnjadi pemerhati..
Wanita dan shopping mmng tdk dapat dipisahkan...
Ibarat irama dng lagu..
Jenguklah mana2 pusat beli belah..% wanita pastinya bbrapa kali gnda melebihi lelaki..
Kalau adapun lelaki hnya bbrapa kerat sahaja..
Itupun skadar mnmani isteri ataupun buah hati..

Lihatlah pusat beli belah seluruh negara...macam2 twaran diberi....
Jualan pnghbisan stok..jualan cuci gudang..jualan thun baru..jualan akhir thun..jualan hari raya..
dan pelbagai  jualan lagi..semuanya mngundang resah dihati jika tidak mnyertai..


Ambik cntoh jualan pnghbisan stok...kita punyelah berebut untuk dapatkan barang2 yg kononnya murah..
Alih2..2 @ 3 bulan slepas itu..brang trsebut masih ada lagi...
RASA TERTIPU????????..hati kecil mnidakknya..BUKAN SELALU AKU BELI..
Itulah realiti yg harus kita hadapi..

Itu tdak trmasuk lagi yg ptongan 80%..70%..50%..
Beli satu percuma lagi..
Maka berebutlah2 kaki shopping...
Sanggup mnghabiskan duit gaji...duit palstik digunakan lagi..
Kadang2 trbeli brang tdk berkualiti..
Pakai 2 kali buang trus dari almari...

Kepada yg tdk mmpu..ukur baju d badan sndiri...
Jangan paksa diri.. Nnti merana kmudian hari..
Dan kepada yg mampu...brjimatlah..brbelanjalah secara brhemah..
  Ingatlah hidup kita umpama putaran roda...


4 ulasan:

supersaraa berkata...

haha.i love shopping!! :D

axelida berkata...

hehe memang shopping tu macam terapi.. puas nyer kejap jer.. pas tu serabut balik dah pala otak bila duit dah abes banyak

tp mmg betol tu.. kena ukur ketebalan poket masing2 r kalu nak soping tu..

tengkiu folo saya.. saya folo awak balik

Sharifah nor berkata...

best kan kalau boleh shopping!!!! tapi hubby tu asyik jeling2 jer kalau akak mula membelek sesuatu yg tak perlu...hahaaaaaa..

Nanie berkata...

beli ape yang mampu dan yang penting ia adalah keperluan kita...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang