Rabu, 19 September 2012

cerita hujung minggu....

Rabu, 19 September 2012
Bila si ayah free, mulalah anak2 merengek minta dibawa jalan2 sambil cuci mata kat kompleks beli belah....
Dan biasanya dia orang ada agenda tersembunyi di sebalik jalan2 tu....Bukan sekadar cuci mata, tapi cuci poket si ayah...
Jommm tengok apa agaknya yg dia orang cari....gambar candid...blurrr sikit coz guna tepon cap itik..

okehhhh kita ikut jer ke mana dia orang nak pergi....


Perhatikan si kakak dgn ayahnya.Si ayah akan mengenggam erat tangan anak daranya.....tak de peluang Mp nak bermnja2 macam dulu kalau kami keluar bersama....biasanya Mp akan melayan karenah si bongsu yang macam2 hal dan selalu ketinggalan di belakang.....tapi kalau kami keluar berdua, lain citer pulak ya....

 Nak ke mana laaaa agaknya dia orang tu...ikut jer lah....

Apalah agaknya yg dibincangkan....adoiiiii dah penat ikut ni....serius jer muka si abang..tentu ada yg diinginkan....

emmmmm cari kedai kasut rupanya....sape pulak yg nak beli kasut ni?????

 Laaaa, kakak nak cari kasut sekolah rupanya....
Nak yg convrse ori  punya..patut ler....
Tapi malanganya tak de saiz...hehehe...
Alaaaa kakak, beli jer yg tiruan punya, berlambak kat pasar malam...

Penat nak ikut dia orang...rupa2nya si abang pun nak cari kasut jugak...
Jadi, Mp ajak jer si bongsu masuk kedai buku....tiga beranak tu menghilang entah ke mana...
Cucilah poket si ayah tu layan anak2....tak pe, janji yg ada dalam poket Mp tak mengalir keluar....






46 ulasan:

azieazah berkata...

Bagusnya si ayah mahu pimpin tangan anak daranya. Tak ramai kaum lelaki nak buat gitu.

Sebab depa takut orang sangka depa bawak awek dn digelar sugar daddy. ehehehe

Seronoknya jalan-jalan, tapi duit tak mengalir, sebab banker ikut sekali.

..::..aRe-Na..::.. berkata...

waa,behnya sesekaki wak anak2 kuarkan akak....sonok tgk c ayah,siap pegang tgn anak dara dia lagik....tabiklah kat c ayah..dan c ibunya juga..sbb masing2 jaga anak sebaik mungkin..terbaekklahhh...

Gen2Merah berkata...

keluarga bahagia lambang kesejahteraan hidup yang sejati.... semoga keluarga akan sentiasa di lindungi oleh Nya..

ainnoraini berkata...

Sama mcm asben, mmg suka melayan anak2...kesian katanya klau boleh semua permintaan nk dipenuhinya,tp ada yg kene tapis dulu x semuanya dpt pun...
Anak saya yg sulung tu ler kasut idamannya...dah pun dpt ayahnya belikan...

missSenget berkata...

hahahaha...

ayat 'janji kt poket sis MP xmngalir keluar' tu, duit nk kumpul nk beli ape sis..? hihihi...

Cikgu Ma berkata...

bestnya ada ayah rapat dgn anak2 macam ni...

kak tini (umialya) berkata...

tinggi lampai daa anak dara mp..

ieda berkata...

so sweet .. kakak nak bermanja2 ngan ayah ye

zaman akk dulu , x merasa lahh nak pegang2 tangan ngan ayah macam tu .. takuttt ekekke ;)

pinky berkata...

hehehe...akak peganglah tangan yg satu lagi...

♥MAMASYAZA♥ berkata...

anak MP macam siratu, mmg rapat dgn en. abah. kalau dia nak apa2, dia tak cari akak, dia cari en. abah, pasal dia tau, akak kureng melayan karenah dia...hehehehe

NzA berkata...

anak2 skrg mcm tulh MP..bestkan depa.....nk apa aje dpt....
ttp agaknya betul kata org, anak pompuan lbh manja dgn ayah...

EmbunRosaliza berkata...

Seronok tgk, bila si ayah suka melayan karenah anak2, hurmmm nak2 lagi la suka. Kat mana tu MP

Mama Gee berkata...

seumur hidup..g tak pernah berpegangan tgn dgn ayah..huhu.

untung anak kak :)

dwaty berkata...

anak pompuan mesti akan manja ngan si ayah kan??? macam saya juga... hikhikhik...

masa sekolah dulu... asal jalan jer mesti pegang tangan bapa... sebab bapa yang ada duit... hahahaha

azi berkata...

MP..
ayah kalau dengan anak macam tu le...semua nak dibelinya sebab kesian....nasib baik bahagian kita pun adakan MP...ha..ha..

Zareda Norman berkata...

mp
anak perempuan mmg agak manja dgn ayahnya kan.. Kengkadang kita ni pun diketepikan.. Huuuuhuhu :-)

Zaitun berkata...

Kak Zai kadang2 cemburu juga bila siayah manjakan sibongsu lebih2, kita ditinggalkan jauh dibelakang. Tapi bila sikakak balik tau pulak siayah cemburu sebab sikakak lebih rapat dengan kak Zai. Anak2 sekarang lebih beruntung sebab ibubapa sekarang berkemampuan untuk menurut segala permintaan anak2.

Kesuma Angsana berkata...

anak2 mcm tulah

Puteri Nurhayati berkata...

Nampak yang Encik Abe kak Ina seorang ayah yang penyayang. :)

LYAfrina berkata...

ni mesti ank kesayangan.. berpimpin tangan tu

Kunang-Kunang berkata...

Bahagia bila tengok anak2 rapat dgn ayah mereka.

yan's cottage berkata...

itu namanya keluarga harmonis....
betul tak.....?????

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

jarang ada bapa yg nak pimpin tgn anaknya macam tu..tp bagus sebenarnyakan :))

sal berkata...

Alhamdulillah..caring-nya si ayah..
menemankan anak shoping keperluan..

eMMe berkata...

hahaha.. Kak MP, kene bijak berbelanja kan.. duit dia duit kite, duit kite, duit kite le kan!
hehehe~

Kamariah Awang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Kamariah Awang berkata...

Hahaha... Ma guna hp cap ayam, Mp guna hp cap itik..! Hihi... Mp pun bijak merencana... biarkan si anak cuci poket ayahnya, asalkan poket Mp tak mengalir... hehehe..

Pia berkata...

"awat Mp tak paw kasut sepasang..hehe.."

Chekpid berkata...

saya suka statement terakhir. like ganda doblas

ummiross berkata...

Seronok tengok gambar anak dara MP dengan ayahnya tu...kasih ayah.
ummi takde anak perempuan, terpaksalah suami pegang tangan ummi, hehe..tu pun kena berebut dengan anak lelakinya , hikhik!!!

Aishah Jahirah berkata...

seronok tgk anak dara kakak,rapat dgn ayah dia,siap pegang tangan.hehee xpe duit ayah diaorg yg kuarkan...;)

insan marhaen berkata...

dah lama tak shopping dengan anak anak.

shopping sorang sorang je bila perlu.

Nur-nba berkata...

Sayang betul suami akak... Kak MP pegang la tangan sebelab lagi... :)

S..U..D..@..I..S berkata...

hehe slmt purse mak nya..

Puan Kutu berkata...

ayah dengan si kakak tu msti rapat,macam kapel lg..kak mp kapel dengan si bongsulah yer..hehe

Mrs JemariSuri@mama QiSha berkata...

samalah kita..bila jln2 ngan ank2..anaknya la didulukan..hihi..

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu..

Father and daughter like friend. Sweet!!

Kakya Shopping sensorang... :)

Arina Shamsul berkata...

tehehehe..masa sekarang ni anak2 cuci poket mak ayah,nanti besar mak ayah la pulak cuci poket dorang..hihihi.

HeNRieTTa JoSe berkata...

biasa la anak anak dah remaja...xpe, klu kasut skulah tu bleh jd pemangkin dorg...

PSS....itu la...sedang cr semua series RAM nie...sebab mmg minat nga triller dia...

Nuwairani Ismail berkata...

patut la pegang tangan kemain lagi...nak kasut ori rupanya...huhuh

Wak Gelas™ berkata...

anak Wak pon dah besar2 macam2 nak dibelinye kannnns.. uhhuuu

Mak Wardah berkata...

Ayah mithali...suka tengok perhubungan rapat mereka...

mama aini berkata...

assalam MP..dulu `cute little gurl` mama pun camni, manja dgn papa dia..skrg dia dah jadi hak org..sian en.hb mama dah hilang kawan baik dia..he2x..

inazamri berkata...

mesti manja dgn ayah ni.Mcm anak dara saya lak lebih rapat dgn saya..nak ape2 semua mamanye ni la.Si ayah selalu senyum2 je...hishhh tak aci.

Nor Salmi berkata...

Terserlah sifat penyayang si ayah. Beruntung MP & anak2.

Ema Blog berkata...

bertuah anak-anak MP ada ayah yang sangat-sangat take care..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang