Rabu, 7 Ogos 2013

Biskut Raya Dan Hari Raya..

Rabu, 7 Ogos 2013
Assalamualaikum dan salam sayang utk semua...

Kali ni Mp nak tayang biskut raya yg berbekas2 kat rmah Mp ni..
Setiap tahun Mp buat sendiri..buat tunjuk jer...paling senang.
Kalau dulu2, mmng rajin jugak buat biskut raya ni..Tapi semenjak dua menjak ni, kemalasan makin melanda...

Okehh, yg paling Mp suka tat nanas..Itulah yg bnyak ditunjuk..Tak sah raya kalau tak de tat nanas...hehehe..(buang tabiat betul)
Mp dan laling sama2 mnggemari tat nanas tapi anak2 tidak..
Bila kita suka sesuatu benda tu, pasti kita akan usaha utk mencari yg terbaik. Tahun lepas, Mp buang dua bekas tat nanas..Tak de sorang pun nak makan..membazir betul.Sebab apa??? sebab rasanya tidak menepati kehendak lidah..Mp dan laling cukup cerewet dgn tat nanas ni..


Dekat 10 bekas  tat nanas yg dibeli....yang Mp beli mmng menepati citarasa.Tapi yg laling beli, tak cuba lagi.Harap2 ok.

Sebelum fajar Syawal menjelma, Mp ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kpda semua rakan maya Mp..Maaf dipohon andai ada terkasar bahasa, tersilap kata sepanjang perkenalan di alam maya. Mana tahu, ada komen2 Mp yg mngguris hati tanpa disedari...



29 ulasan:

Fizalinolie berkata...

Wah! Banyak biskut raya tahun ni kak. Apa2 pun selamat hari raya. Maaf zahir dah batin andai ada tersalah komen :)

umi alya berkata...

Salam aidilfitri MP, mohon maaf jika ada kesilapan @ terguris hati pada komen2 sebelum ini..

Nurzakiah Hanum berkata...

" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN "

cik didiey berkata...

Salam lebaran MP :)
banyaknya kuih tunjuk. hihi!!!

Angah berkata...

salam lebaran, maaf zahir batin

Yati berkata...

Banyaknya tart nenas kak Ina beli. Mesti ada tu, yang sedap. Kakak yati buat sendiri tart nenas, bukan jenis yang gulung. Yang jenis orang dulu punya, macam bunga, nenas tu kat tengah. Selamat hari raya, kak Ina, maap zahir batin. :)

makchaq berkata...

Tahun ni uba tat nenas dari orang baru, yg biasa beli dah pencen... kurang ump.... nasib baik beli 2 saja..., kalau dari pembekal bisa sebelum raya dah habis 3 balang...

Aju Mohit berkata...

hamboihh byknya kuih raya akak, klu sedap mmg berulang2 makannya kan kak, selamat hari raya buat akak and family, maaf zahir batin jika ada terkasar bahasa ;)

insan marhaen berkata...

Selamat Hari Raya! Muga Allah berkati hidup kita ini.

IM suka lemang dan ibu_suri suka masak rendang. Kira matching la tu, kan..kan..

BUNDA a.k.a KN berkata...

semperit ngn makmur takde ke? hehe..

...SELAMAT HARI RAYA...

hainom OKje berkata...

Laling okje pun tunjuk 2 bekas tat nenas tu hehe...1 bagi MIL....satu lagi tuk rumah!
Selamat Hari Raya MP!

Cho Zila berkata...

Selamat hari raya... sekejapjer masa berlalu... hrni dah 3 syawal..

Shaiful Zaidi berkata...

Salam lebaran...
... Hari ke-4

nea lopah berkata...

selamat hari raya MP,
maaf zahir dan batin

zino berkata...

selamat hari raya maaf ahir batin

ANNA MARIANA berkata...

banyaknya kuih raya :)
selamat hari raya :)

EmbunRosaliza berkata...

Selamat hari raya MP, mesti suka betul ngan tat nenas ni. banyaknya biskut raya mp

lelamaisara berkata...

banyak nye biskut raye die...:)
selamat hari raya maaf zahir batin...

ummiross berkata...

Salam Aidilfitri buat MP sekeluarga, maaf zahir batin.

aizamia3 berkata...

kalau pergi open house.. mesti carik tart nenas dulu.. ;)

Normi Nieza berkata...

selamat hari raya kak..:)

❤Kamsiah❤ berkata...

masih byk lagi ke kuih raya hehe..

akak blk kelantan tp tak ke gua musang kali ni sbb kakak di gua musang tu balik beraya di rumah ayah jugak..

Nur-nba berkata...

Bersusun kuih..Nak rasa sikit..hehe

Tahun ni tak buat kuih..angin malas melanda..

Cho Zila berkata...

selamat hari raya.. jom cerita raya...

sal berkata...

kuih raya ,masih banyak.......Lama tak berziarah ke sini...Selamat hari raya..maaf zahir batin..

dela berkata...

Salam Aidilfitri

Khai♥Rin : anies berkata...

nk serbu ke rumah bleh x? ;-)

fairus mohamad noor berkata...

banyaknye kuih tunjuk2,,hehe

intanfirdaus247 berkata...

ada lagi x kuih raya ni kak mp? ehe

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang