Khamis, 1 Ogos 2013

Nak Tayang Baju Raya Boleh Tak?????

Khamis, 1 Ogos 2013
Assalamualaikum dan Salam Sayang...

Rasanya ramai antara kita yg dah hampir selesai buat persiapan raya..
Baju baru, kasut baru,langsir baru, sofa baru dan semuanya kalau boleh nak yg baru...
Yang lelaki tu jgn pulak nak berhajat tambah yg baru ya.....
Dan ramai yg dah tayang baju raya, biskut raya, duit raya kat blog masing2..
Semuanya teruja nak sambut raya..tapi biasanya bagi mak2 budak macam Mp ni,
Keutamaan diberikan kpada anak2...
Lega kalau dah selesai yg anak2 punya...
Yang diri sendiri kalau lebih bajet, ada..tak de pun tak pe....
Tak teruja pun nak beli baju baru..Yelah, Mp sendiri pun setiap bulan beli baju baru utk kerja...
Tapi, nak jugaklah sepasang dua baju raya kan...Bukannya apa, nak pakai masa pergi masjid pagi raya nanti....

Tahun ni baju raya Mp dan anak dara beli online jer..Pertama kali Mp beli baju secara online..
Kali ni, Mp cukp tertarik dgn baju2 dari Butik AliaNajiha...
Rambang mata dibuatnya..Cuma saiz jer Mp agak was2 sikit..
Akhirnya Mp ambik saiz yg agak besar sikit, kalau kecil susah pulak nanti..
Butik ni kepunyaan Aju..Rakan blooger kita jugak...Serius, cantik giler baju kat butik tu..kainnya pun cukup lembut..
Kalau ikutkan nak rembat 4-5 pasang..tapi poket agak kempis..huhuhu

















Taraaa.......inilah dia baju raya Mp....Cantikkan..Dah ada dlm almari, tunggu nak pakai jer...tahun ni tema pelangi..jadi masing2 pilih antara 7 warna pelangi yg ada...Dan macam biasa, Mp akan ambik ungu atau jingga..
















Yang ni kakak punya...peplum...pilihannya hijau pink..warna sweet sangat...Sebenarnya ni baju kedua kakak..yg satu lagi dah beli kat jakel warna merah..
Teringin jugak nak pakai peplum ..laling pun dah bagi lampu hijau..apa salahnya nak cuba.Tapi bila dipikirkan balik, rasanya tak sesuai pulak..Biarlah yg muda2 jer pakai..hahahah..ada hati jugak nak pakai ya.....
Okehhh...kalau sapa2 yg nak cari baju raya..jommmmm pakat2 ke Butik AliaNajiha..ada kat Fb, mmng gerenti rambng mata punya....

Dan tudung jugak wajib ada yg baru..ahakssss.



















Dari dulu lagi Mp tak tukar jenama tudng raya ni...Yang ni Mp rembat masa balik dari ambik laling kat spital...Biasanya laling yg pilihkan tudung utk Mp..tapi bila dia tak sihat, dia bgi jer duit dan Mp pilih sendiri..Dapat jugak 2 helai..Bila tunjuk jer tudung tu, masam mencuka pulak dia..tak berkenan dgn pilihan Mp..Tapi Mp cukup suka sbb dapat pilih sendiri..psssstttttt, harap2 laling tak baca knyataan ni...muahahahahhh....

Kepada perantau, dah tentu tak sabar2 nak pulang ke kampung ya..
Apatah lagi bila dgr lagu2 raya yg cukup mendayu2 tu..
Dan saat itu pasti datang juga.....

p/s..Mp cukup kagum dgn seorang sahabat Mp..bulan puasa ni..Fb dia lngsung tak de status baru...Perkembngan yg menarik..lupakan dulu soal yg remeh temeh..kejar pahala sbnyak mngkin...




32 ulasan:

mek yusz berkata...

selamat hari raya kak MP...sy ni 1 persiapan pun xbuat lg..tiket blk kg pun xbli.. :) dah la xpandai drive..huhuhu..xtahu nk wt ape..mcm xde mood...neway,comei bj akak...sy pun plan nk bli tudung Ariani je...coupun diskaun pun ada lg.+ kad disc,kira okla kan?hehehe

Aju Mohit berkata...

kak mp, terima kasih atas sokongan akak, siap promote lagi hihi, tudung ariani memang cantik2 kak, tak sabar nak tgk akak menggayakannya

NzA berkata...

wah CANTIK sgt2......mesti cntik bergaya MP di hari raya nnti....nza dh beli siap2 utk 4F di vietnam n bandung hr tu..skrg ni cuma tinggal nk prepare baju nza sbb nza tinggi so susah nk cari baju ready made sbb nnti senteng n tngannya pn pndek..maklumlh saiz ketinggian internisional gitu......huhuhu....

umi alya berkata...

alorrrrrrrrrr jelesnya akak ngan MP, mesti bergaya sakan, akak biasa2 jer maklum le berbaju kurung bukan pakaian rutin, tak kisahlah beli yang sedang2 sbb sesekali jer mengayakannya..

❤Kamsiah❤ berkata...

pink hijau tu cantik sgt...
akak kurang minat baju plain...tp terbeli jugak hehe..bkn apa...bila byk berjalan..berpeluh..nampak ketibas(ketiak basah)

jarimanis berkata...

Cantiknya baju raya kak MP, JM pun tak beli lagik huhu

azieazah berkata...

Saya berkenan dgn warna ungu tuh. Sejuk mata dan nampak indah sangat. Si hijau memang sesuai untuk muda, dengan fesyen terkini... wow!

Hmmm status FB senyap di bulan posa? Sorang kawan saya pun macam tuh. Menolak terus apa saja dunia maya sebab nak mengejar pahala. Tapi 11 bulan yang lain dia bantai kutuk perli orang tak hengat. Cemana tuh? uiishhh

Nurzakiah Hanum berkata...

Assalamualaikum
Salam ramadhan ke 23
singgah sini pagi ni :)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, cantik baju tu kaler pun sweet je mcm MP. Bila balik kampung. Org KL esok dah mula balik kampung ni pasti jln jem nnt.

Heheh lucu pulak, ya lah tak kena dgn dia , tapi mp tentu seronok dpt pilih sendiri, janji duit bg utk beli heheh

Normi Nieza berkata...

cantiknya kak..:)

azi berkata...

MP...
ikhlas..cantik sungguh baju MP dan kakak...sesuai dengan orangnya...:)

p/s saya masih lagi mencari tudung yang sesuai....tak jumpa2 lagi ni..raya dah dekatt...:)

Rasp berkata...

dua2 baju tu memang lawa MP...
and tudung ariani ni memang tak leh lawan ler...
memang cantik kannnn....
hehehehehe sekali sekala dpt pilihan hati sendiri mesti lah suka kannnnnnn....

Angah berkata...

amboi...dah siap dah ye..

Khai♥Rin : anies berkata...

ehemmm...mcm nk sedondon je kita thn ni ;-)

pinky berkata...

wahhhh cantik gitu... sy pun dah siap baju raya...kami punya tema kuning gitu....hehehe....

eita berkata...

amboi..amboi..comel neyr

ainnoraini berkata...

Cantikkk...
Nk gi tgok jugak la....

Zaitun berkata...

Cantik bajunya, nanti kalau MP pakai lagi nampak lawa....

Amanda Suria berkata...

Sakan beraya tahun ni...SA beli siap je tema pepel ...

Rinna berkata...

Waa cantik laa baju MP bling2 gitu..matching ngan tudung laa.. :)

Puan Kutu berkata...

tu dia cantiknya baju raya depa..

sy lately setiap taun bau raya mmg beli online..mmg ada peberet butik.huhu..

kita nk tayang baju raya masa raya nti.tu pun entah sempat ketidak nak snap pic.almaklum sibuk dengan anak kecik.hehe..

tudung raya tak beli lg ni..dh last2 minute entah sempat ke tidak..bertuah akk semuanya laling yg pilih..:)

aizamia3 berkata...

cantik.. warna dia pun lembut.. ;)

Rozita berkata...

Cantik baju raya MP...lip lap gituuu. Baju kakak pun cantik jugak, sweet warnanya.
Betul tu MP, la ni musim org pakai peplum, saya pun teringan jugak..

m.u.l.a.n berkata...

wowww cantik sangat...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam MP,

bagusnya kalau mempunyai saiz badan yang boleh beli baju siap, Kak ani ni rasa tak ada saiz, hi hi

Selamat menyambut hari raya aidilfitri untuk MP sekeluarga yer

sal berkata...

cntik2 baju....

skrg dah banyak kemudahan..
klu kita malas nk keluar..boleh membeli belah online..

Jemarisuri berkata...

cantik js baru nk usha peplum tu...hehe

Shaiful Zaidi berkata...

amboi cantiknya baju raya..

Ema Johari berkata...

beraya sakan kak MP...cantik baju dan kalernya

AziE berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Mp

Nur-nba berkata...

Cantik.baju raya akak.. Selamat Hari Raya buat Kak MP sekeluarga..

fairus mohamad noor berkata...

m3h suka baju yg kaler ijau tu..hehe

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang