Selasa, 30 Julai 2013

Hargailah SAHABAT kita..

Selasa, 30 Julai 2013
Raya dah hampir..kejap jer masa berlalu.
Dan Ramadhan jugak hampir meninggalkan kita..tahun depan kita tidak pasti sama ada kita akan menemui Ramadhan atau tidak...Hanya Allah Yang Maha Mengetahui...

SAHABAT merupakan orang yg paling dekat dgn kita selain keluarga..tentu banyak kenangan manis bersama SAHABAT menjelang Syawal...
Apa yg kita boleh lakukan utk hargai SAHABAT kita?????

Macam2 cara yg kita boleh lakukan utk hargai SAHABAT kita sempena Syawal akan datang..
Antaranya ialah mengirimkan kad raya utk SAHABAT kita..  Rasanya dah lama Mp tak hantar kad raya utk SAHABAT.Sebenarnya kad raya masih mempunyai nilai sentimental yg tersendiri..Memang teruja sangat kalau dapat kad raya dari kawan2. 

Teringat masa sekolah dulu..Sehari berpuasa, dah berlumba2 ngan kawan2 beli kad raya.Tak kisah lah  kad tu kecil dan murah yg penting kad raya tu dikirim sebagai pengganti diri. Yang paling disukai kad raya berbentuk kartun.Tapi kalau zaman 80an dulu, bnyak kad raya berbentuk kucing. Comel sangat. Lepas tu beratur pulak kat pejabat pos utk beli setem..Bila hantar kad, tak sabar pulak utk menerima balasan dari kawan2. Dan kad yg diterima digantung di dinding atau di pokok hiasan depan rumah...Sapa yg paling bnyak terima kad, kononnya dia yg paling ramai peminat....

Semuannya kini menjadi kenangan....Mp sendiri pun tak teruja utk beli kad raya sekarang ni..Malas pulak nak ke pjbat pos utk beli setem.Sekarang ni macam2 cara yg boleh dilakukan utk mnghantar ucapan raya..Paling pemes skrang ni mnggunakan laman sosial.Apa pun cara, yg penting kita tahu hargai sahabat kita......

p/s..Sebenarnya Mp tnggu kiriman kad raya dari seorang SAHABAT Mp, tahun lepas siap janji nak hantar  berkeping2 kad.Tapi tak de satu pun sampai..mana janji manismu???? hehe.
Dan setiap tahun jugak, Mp yg terlebih dulu hantar ucapan raya..Kononnya sahabat, tapi hampeh..Tahun ni malasssss dah nak hantar ucapan raya..(jangan marah ya..!!!!)

Dan Mp ucapkan berbanyak terima kasih kpada Nor dan Nekcik atas kiriman hadiah yang comel lote tu..Sayang Nor dan Nekcik ketat2..Kalau dekat, maunya dipeluk2..hihihi

Beg dan kopi yg dihantar oleh Nekcik..Serius cantik beg tu..Dan kopi tu mmng sedap!!!Selama ni mmng Mp tak suka kopi segera. Tapi yg ni lain..Tak manis sangat..Dah habis pun.Mp hadap sorang2 jer..

yang ni Mp terima dari Nor kerana mnyertai satu teka teki..Terima kasih Nor...

Persahabatan alam maya ini cukup indah..Tak sangka rupanya selama berblog, Mp temui ramai sahabat yg cukup baik hati dan cukup ramah. Terima kasih juga kerana sntiasa mmberikan kata2 semngat saat hati dilanda gundah gulana..sntiasa ada di saat kekecewaan mngetuk hati..Berkongsi rasa suka dan duka...Terima kasih sekali lagi utk yg sntiasa hadir dalam hidup Mp..
Walau kita cuma di alam maya...Namun terasa amat dekat dihati..Sayanggggg kamu semua..!!!!



27 ulasan:

Normi Nieza berkata...

sama2 akak..:)

umi alya berkata...

alhamdulillah murah rezeki MP..

intanfirdaus247 berkata...

Salam Ramadhan Kak MP…lama x singgah sini rasanya ..intan pon baru aktif seketika..nanti intan slow balik..pastu aktif balik..hehe..intan lama dah x dapat kad raya tp tahun ni intan dapat dari seorang blogger..terkejut sgt..terharu pon ada..

ainnoraini berkata...

alhamdulillah...rezeki tu kann..

Sura Mohd berkata...

betul tu kak..walopon dialam maya terasa amat dekat dihati.:)

Kesuma Angsana berkata...

payah nak cari sahabat sejati nikan... cantik adiah tu !

Aju Mohit berkata...

tahniah untuk hadiah tu kak, betul kak walau berjumpa di alam maya tapi hubungan tu macam dh kenal lama

Khai♥Rin : anies berkata...

tu la kelebihan berblogging... ;-)

Nurzakiah Hanum berkata...

SELAMAT TENGAHARI
ANUM BR LEPAS HBS EXAM
SINGGAH SINI LU

❤Kamsiah❤ berkata...

akak dah berkurun tak mengirim dan menerima kad raya hehe...main sms je..

che mid berkata...

Salam MP, nikmat bersahabat turut dirasa walau cuma di alam maya sahaja. Lama tak berblogging rasa rindu kan..

Jemarisuri berkata...

js pun dh lama tak berkad raya..teringat time dulu siap gantung lg kad2 raya...
hehe

ieda immi berkata...

sejak dah berhenti kerja nie kan dik .. akak dah jarang jumpa yg namanya sahabat , barulah sedar , mereka ada bersama bila kita ada sahaja ..

bila kita tak ada , mereka lupa dgn kita huhu
sedih ..

Rinna berkata...

Waahh rezeki tuh alhamdullillah.. :)

Ira berkata...

wah bestnye dpt cenderahati..
teringat zaman2 sekolah, suka bg kad raya..
:)

Ema Johari berkata...

dulu ada sorang sahabt yg baik sangat...tp sejak kahwin semakin jauh..hingga kini dah jarang contact pun...

NzA berkata...

sahabat alam mayalah yang byk menghabiskan masa utk bersama kita...brkongsi suka duka....itulah kelebihan mrk....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Saya pun dah lama tak hantar lad raya pd sahabat.... tahun ni baru berkesempatan menghantar kad raya....
Seronoknya dpt hadiah Dr sahabat kan MP ;)

MystoryPic berkata...

sekarang ni kad raya elektronik je semuanya. kad raya yg jual kat kedai pun tak berapa laku dah... semuanya main sms ngan FB jer

jarimanis berkata...

yer betul...wlupun kenal di alam maya..kekadang lebih mesra dari sahabat sebelah :-)

azi berkata...

MP..
he..he..zaman 80an dulu memang kad raya banyak gambar kucing..macam2 jenis...hairan jugak ye apa kaitan kucing dengan raya..tapi semua rakan sebaya masa tu berlumba-lumba beli dan pilih yang berkenan dihati.....seronok kan MP raya kita dulu-dulu...

~ yus ~ berkata...

Salam kak MP...

Tahun lepas yus ada juga pos kad raya, setem masa tu 60 sen. Tapi tahun ni kawan yus kata, dah jadi 80sen setemnya walau kad raya tu kita tak seal sampulnya...huhu.

Memang sekarang lebih mudah sms, atau melalui fb je wish raya ni, takde macam dulu kan kak.

P/s: terasa lama betul tak singgah sini kan, oren dah sekarang...cool!

ummiross berkata...

Yelah kan MP, dulu2 sangat meriah dengan kad raya. Sekarang,ummi tunggu saat soalt hari raya, dapat bertemu ramai kawan2 lama, kalau hari biasa kadang2 tak sempat bertanya kabar.
Betul tu MP, ada sahabat maya ni pun best juga kan, walau tak pernah jumpa tapi tetap rasa mesra.

aTieYusof Family berkata...

rindu zaman2 dapat kad raya kan Kak.?
dah lama tak terima kad raya..semuanya serba elektronik...:)

Yati berkata...

Hari tu Yati nak balas kad raya orang kirim, cari kad raya kat 3-4 kedai, baru jumpa. Last-last beli kat tesco je. Kad raya hampir pupus. :)

Wak Gelas™ berkata...

wak pon sayang jugakk.,harhar2

salam ramadhan mak tuuu.,ehHHee

JunAina berkata...

Buah tangan Nekcik dari cuti2 hari tu ye... Rezeki...alhamdulillah.

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang