Isnin, 22 Julai 2013

Nak boikot ayam ke????

Isnin, 22 Julai 2013
Kalau si laling ke pasar..Inilah jadinya...
Bukannya reti membeli sikit2..
Macam nak bukak restoran pulak...
Katanya buat stok coz ayam mahal..
Yelah tu...
Si bongsu, kalau tak de ayam..merengek semacam jer...
Tapi cuba jugak masak ikan tanpa ayam...
Huh licin jugak..tapi nampak sangat kerutan di muka si bongsu...

Beli ikan siakap yg gedebak besarnya..sekor sekilo...

dah dipotong dua....
Sekali buat cuma sepotong..haru nak habiskan semua ni...
Semalam dah buat siakap 3 rasa..
Esok entah apa pulak..
Takkan tiap hari nak makan ikan siakap...
Waaaaaaa tensennnnya..!!!!!

ni pulak ikan talapia...8 ekor semuanya...
Kena pikir nak masak apa ngan ikan2 ni...

Anak2 Mp mmng tak reti nak makan ikan kecik...
Ketulangan lah nanti...

Peberet abang dan kakak  skrang ni singgang ikan tenggiri..
Dulu2 kalau tengok ikan singgang, 
semuanya geleng kepala..
Sekarang ni boleh mintak pulak...
Nasib baik..!!!
Nak masak yg berlemak...tak de sambutan dalam bulan puasa ni..

Pssttttt...mata dah mngntuk ni..
Hajat tu mmng nak membebel pnjang lagi..
tapi tangan jer yg bergerak...mata dah hampir tertutup..
Kan terlepas sahur pulak nanti..
Esok2, Mp bw laju2 ke rumah kawan2 ya..
Tunggu Mp ketuk pintu nanti...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk sorang sahabat Mp..ada perkmbngan nmpaknya...
Tahniah ya...
Mp tetap singgah dan mngikuti setiap prkembangan...
walau tak pernah meninggalkan jejak..
 Mp tetap sayang pada persahabatan ini...



28 ulasan:

❤Kamsiah❤ berkata...

siakap 3 rasa,siakap stim hehe..jenuh nak perabih ikan2 tu...talapia tu bakar,cicah air asam pun sedap..

umi alya berkata...

kedua2 jenis ikan itu akak tak gemar, huhuhu

NzA berkata...

wah byknya.besar2 pulak tu..siakap masak stim pn sedap...bakar pn sedap n dicicah air asam + tomato + cili...
kt rumah ni pn sama, ank2 xleh hidup xde ayam..kalau msk ikan sskali mrk layanlh...he3X.....

Rasp berkata...

seminggu makan ikan lah nampak gayanya....

rumah i pun harus ada ayam sis...
si bongsu tu pencinta ayam...
tapi ikan pun dia makan cuma tak brapa nak gemar...

Aine Ainun berkata...

Banyaknya kak..kalo saya x suka bli jenis sama. Jemu. .hihi akak family ramai xpela...=)

jarimanis berkata...

Mkn ikan ler..byk protien heee..JM suka mkn ikan compare to ayam...ia siakap 3 rasa..nyum..nyum..sedap tue

Ummiarissa Mahdi berkata...

ye lah..banyak sungguh bilangan ikan-ikan yang dibeli..boleh jamu ramai orang tu MP...

Nurzakiah Hanum berkata...

besarnya

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Berbaloi beli ikan lagi MP... semalam pergi pasar, timbang seekor ayam RM24.. nah amik ko... tukar haluan ke ikan pula :D

Sura Mohd berkata...

selalunya saya buat singgang ikan tongkol..x pernah pulak buat pakai ikan tenggiri..kalau dpt tenggiri mesti jadi kari..hehehe:)

Normi Nieza berkata...

wah..sdapnya ikan siakap tu..sweet sour ikan siakap..:)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, sama lah dgn anak2 akk ni, hari2 nak ayam je, goreng biasa pun tak apa janji ayam. Ikan siakap bulan posa ni diorg pun tak cubit pun ambil sambal je, akk je lah yg mkn. Mahal2 ayam pun terpaksa beli juga, sebab diorg mkn nasi waktu buka je, sahur dh mkn roti atau cornflake mcm tu je

Chic Na berkata...

tak boleh nak boikot lah sbb favret.. hihi..

azi berkata...

Salam MP...
hari ni cuma masak kukus pulak ikan siakap tu...letak cili api dan asam boi banyak2 disamping bahan lain, mesti sedappp
...:)

p/s macamana nak boikot ayam, kat rumah saya ni, ayam hari-hari, tak masak, tak makan le jawabnya anak-anak saya tu...kakak Ainaa ok lagi, Along tu yang susah.

azi berkata...

MP..
silap taip..."Cuba" bukan cuma ye...:)

Kesuma Angsana berkata...

Anak2 KA tak memilih sngt xde ayam , ikan pun ok, masak 3 rasa, goreng berlada or paling ringkas bakar gitu, mmg laku & laju sgt lah they all makan hehehe

ummiross berkata...

Nampak segar2 ikan tu MP, masak apa pun tentu sedap.
Anak2 ummi pun tak berapa dengan ikan ni, kalau boleh nak ayam juga.

ainnoraini berkata...

Byk ikan tu MP...kalau saya tak tahu la bila nk habisnya tu..
Ayam mmg kesukaan anak2 kat rumah tu ayam wajib ada beli setiap minggu..

norh berkata...

siakap stim limau... :)

Aju Mohit berkata...

sedapnya ikan siakap 3 rasa, yelah kak mahal betul harga ayam skrg ni

Khai♥Rin : anies berkata...

kalu x nk, kasi kt sy. biar sy kerjakan hehehe

Puan Kutu berkata...

ikan beso best.en suami suka.sy kureng sikit..janji ikan sy makan je..kt umah ni mmg hari2 msk ikan

aTieYusof Family berkata...

Beso-beso ikan tu Kak..klu kena kat kami yg bertiga je dgn anak ni mau seminggu tak habis..hehe..
akak takpe lah, banyak idea nak masak..klu sy ni mmg failed nk pikir menu..haha:)

Bieaz berkata...

besarnya....
haha takleh boikot ayam hari2 makan ayam:)

ieda immi berkata...

ieda dah lama makan ayam kampung , ayam bandar ikut mood .. huhu
skrg melampau mahal .. selalu macam tu kan ..

makan ikan lagi bagus , sumber protein terbaik utk bdn ;)

Ema Johari berkata...

mak aihh kak MP, banyaknya beli ikan..

hainom OKje berkata...

Tapikan MP...cuba tengok ayam sekilo...baru 6-7 ringgitkan ...kira murahlah lagi berbanding ikan yg cecah puluhan RM per kilo pun ada!
Betul tak?

eima berkata...

klu masak stim sedap tu ......

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang