Rabu, 3 Julai 2013

tak hingin walaupun sedap...

Rabu, 3 Julai 2013
Dah bbrapa hari selsema dan batuk melanda....tekak terasa perit.Suara pun dah jadi ala2 rock...kalau mnyanyi maunya kalah ella nanti.....
Bila dah mcm ni...apa yg terhidang dpn mata seakan tidak menarik..tidak sedap, apatah lagi dgn hidung yg tak boleh mnghidu ..aduhaiiiii ..
Tak mahu mngeluh..thun lepas Allah dah bagi kesihatan yg baik, tak de demam dan tak selsema...jauh sekali dari mndapt pnyakit yg teruk2..Alhmdulillah. ..syukur sangat2....





Semalam laling bawa balik 3 biji durian kunyit.Selama ni mp mmng hantu durian.Elehhhh setakat 3 biji tu sekali hadap jer.Tapi tidak utk kali ini.Sebiji dihabiskan oleh laling dan si bongsu.2 biji lagi masih elok dlm kotak.Memang tak de selera langsung apatah lagi bau durian yg menusuk tu tidak dapat dihidu oleh hidung yg tersumbat....

Tengok jer durian tu tnpa ada keinginan langsung utk menjamahnya...


p/s...jaw utk ww yg lepas.anak murid mp yg bawak spek kat sekolah...yg abg dan kakak dia punya...lepas tu siap melaram dlm kelas...Bila mp nmpak terus paksa dia pakai kesemuanya.

emmmmmm...pertama kali menaip guna samsung yg mak bagi..mmg best gilerrr...hihihi...boleh terus upload gambar...


37 ulasan:

Normi Nieza berkata...

sedapnya durian kunyit kak...:)
akak hadiah dah sampai ke blom?

Teena Tna berkata...

Sy makan durian sikit2 jek.

Aine Ainun berkata...

Ala....nak durian. ...

umi alya berkata...

alaaaaaaaaaaaaaaaa jauh ngn umah MP, kalu tak, akak g ngecek daa

jarimanis berkata...

kalau ada lebih bak lah sini sikit..JM hantu doreyan jgk nih hehehe

whitecappuccino berkata...

kesiannn..semoga cepat sembuh ya MP

Kasih Salina berkata...

salam kak..apa khabo? maaf dah lama tak singgah..moga cepat sembuh..terliur tgk durian tu..ni musim durian tu yg batuk n selsema tu kot..

Nor Salmi berkata...

Hantu durian kat sini pulak yang terliur tengok durian tu..

Moga MP cepat sembuh..

Aju Mohit berkata...

semoga segera sembuh kak, time sakit tekak macam ni tgk durian pun tak teringin ;)

ummiross berkata...

Kalau tak sihat macam tu lah kita kan MP, yang sedap pun jadi tak berselera. Ummi doakan MP cepat sembuh, take care ye..

Gee GTG berkata...

salam kak mp.. wow garangnye.. takut..
kesian die hidung tersumbat.. dakpe.. boleh kurus ni..^^

❤Kamsiah❤ berkata...

3 biji sekali makan..hehe mmg hantu durain la kalau mcm tu..umah akak ni,sebiji makan 3,4 org...semua naik heran kalau tgk ipar,biras ..makan durian 2,3 biji sorg2...

MystoryPic berkata...

Oh kome doyan dah bebunga......... sedapnya...

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam,

semoga cepat sembuh..kat rumah bunda ni jarang naik durian, ramai tak minat..

Amie berkata...

bagu durian tu kat kakak ye MP

Puan Kutu berkata...

nikmat makan Allah tarik sekejap bila kita sakit..tp sakit tu byk hikmahnya. penghapus dosa kan kak mp..semoa cpt sembuh.take care dear...:)

Acik Erna berkata...

assalam MP..cepat baik ye..boleh makan durian yang tinggal 2 biji tu

syiela berkata...

salam mp.. lama x singgah sini.. rumah dah suasana baru

sedapnya durian tu.. saya teringin nk bercrepe tapi sampai sekarang takde mood rajin lg

Ema Johari berkata...

pas kat sinilah kak..kalau tak hingin...hehehehe

aTieYusof Family berkata...

klu bagi sy durian tu mesti habis..hehe..
moga cepat sembuh ya Kak:)

azi berkata...

Salam Mp..
samalah kita..sayapun tengah demam sekarang ni....kalau MP demam tak selera nak makan durian, saya pulak tak boleh makan durian sebab makan ubat....takut jugak kesan sampingannya...buah memang banyak kat rumah tu...

semoga MP cepat sembuh ye...rajun makan ubat tau..:)

:: Cik Viva :: berkata...

rugilah sedap tuu..tapi tak sihat memang tak lalu lah nak makan pape..hehe

eita berkata...

kat nak pose ni banyak sungguh durian jual..

Nur-nba berkata...

Sekarang memang musim orang sakit.. Kawan ramai yg takde suara dgn batuk.. Sedapnya tengok durian tu..

Jemarisuri berkata...

wah duyannnnnn,,hihi,,
js suka mkn wat pengat duyannnnnnnnnn...rinduuuu nk mkn...hehe

BUNDA a.k.a KN berkata...

durian, ramai orang suke makan durian, macam2 juadah, lauk pauk dan kuih muih boleh dibuat dengan durian...sedappp....tapi bunda tak makan durian...hehe

che mid berkata...

Errrk.. Alhamdulillah. tgh menaip selepas makan durian he he.. sori sbb kena lepas gian durian sebelum puasa. Selamat berpuasa dan maaf zahir batin

ieda immi berkata...

kalau demam x boleh juga makan kan .. akak x berani ;)

Ratu Hatiku berkata...

saya kalau demam pun bedal gak hihihi...mmg pantang nmpk durian kak.. :D
Semoga cpt sembuh ya MP

lelamaisara berkata...

makan sikit boleh kot..heheheh

QueeN TerataI berkata...

erm.. sedapnya durian... queen pun xleh mkn durian.. berpantang...

ibuintan berkata...

slamat berpuasa MP... moga cepat sembuh, dah sembuh nanti minta laling beli lagi

ummiross berkata...

Salam Ramadhan MP, moga dah sembuh sepenuhnya. Selamat menjalani ibadah puasa buat MP sekeluarga.

eMMe berkata...

Kak MP... hilang nikmat sementara kalau dah sakit sakit.. dah sihat lom sis? moga cecepat sembuh.. larat ke badan kalo nak puasa.. kalo Me... tgk keadaan la...kalo boleh tak nak tinggal puasa...

oh.. yg budak pakai spec banyak2 tu... hahahha! kelakar...

NzA berkata...

musim demam n selsema ni MP..take care ye..
nza mmg xsuka durian ttp suka pulak makan tempoyak n crepe durian....hi3X....

oic, pic hr tu ek MP..kelakar.

hainom OKje berkata...

Bila sakit melanda.... Banyak benda yg tak dapat dinikmati.... Sabar aje le kan...
Best betul ada Samsung tu... Jeles i hehe

Ibu Lala berkata...

Kite x suke sgt raja durian ni. So klw nampak pun tak heran

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang