Isnin, 5 Ogos 2013

Deco Ruang Tamu ~~~Keras Tangan..

Isnin, 5 Ogos 2013
Bila tengok majalah yg memaparkan hiasan  atau deco ruang tamu..teringin nak cuba buat jugak..Tapi biasanya tak menjadi sprti yg diingini..Kalau dah keras tangan, letak apa pun..mmng kerassss jer nampak...
Mp mmng tabik ngan orng2 yg pandai menghias rumah..kadang tu barang biasa2 jer, tapi bila dah kreatif, semuanya nmpak cantik...
Rasanya dah cuba buat sebaik mungkin..pusing sana, pusing sini..alih sana...semuanya nampak tak berapa menjadi....mmng kena akui kelemahan diri sendiri...
Dekat nak raya ni, berhasrat jugak nak alihkan mana2 perabut..nak buat cantik2...tapi tak de idea..tetap sama seperti dulu jugak..Takkan nak tukar perabut baru pulak...marah laling nanti..hihihi..


ruang tamu utama..nampak macam serabut sikit..hajat tu nak minimalis, tapi terlebih sudah..
kombinasi kayu dan moden...


 ruang makan (tapi dijadikan tempat lepak dan buat kerja sekolah oleh si bongsu)

ruang tamu utama bersambung dgn ruang menonton..


tetap dgn perabut kayu..

bunga yg ditempah oleh laling...


ruang tamu kedua..tempat lepak sebelum naik tangga...
juga dipenuhi perabut kayu


buah ni selalu menjadi rebutan budak2 kalau datang rumah...tipah tertipu..jenuh nak mnjelaskan yg buah tu buah plstik...


ruang menonton bersama model tak berbayar...

Sebenarnya Mp cukup suka dgn perabut kayu, tapi laling suka dgn perabut moden..Tapi dalam hal ni, laling bnyak mengalah...cukup suka kalau menang..
Tapi semua bunga hiasan dalam rumah Mp ditempah oleh laling..dan tidak mnghampakan Mp, laling pilih warna pepel yg mnjadi kegilaan Mp...
Setiap jambangan bunga, pasti terselit warna pepel...

p/s//minta cadangan dari kawan2 utk mencomelkan sikit ruang tamu yg nmpak kerass tu...
Bolehkan..kan..kan..ruang tamu rumah Mp mmng tak de tema, bntai jer asal berkenan dihati...


35 ulasan:

umi alya berkata...

Akak lagi le KERAS TANGAN,bab2 menghias mmg hancur..

NzA berkata...

keras2 tngan MP pn tetap menawan kalbu ku...kita punya cita rasa yg sama, peminat perabut jati ttp rumah nza kecik je so xleh nk deco2 mcm MP..tunggu rumah ke 4 cik abe xsiap2 lagi...huk3X...

Aju Mohit berkata...

kak tak tahu saya nak bagi idea, nmpknya memang dah cantik dan kemas je susunan deko ni kak ;)

sal berkata...

terserlah antik-nya.....
apb dah siap deco mengikut citarasa...rasa puas hati, kan

MystoryPic berkata...

Saya langsung takder seni bab menghias rumah.... main hentam saja

Acik Erna berkata...

Cantik mp.pNdai deco sendiri

Puan Kutu berkata...

sy ni klu nk kata terer sgt tu takdelah..rumah sendiri pun deco hancur.hakhak..

ok dh tu kak mp..asal rumah kemas,bersih cantik dah tu..:)

jarimanis berkata...

Luasnya rumah kak MP, keras?..tak kreatif?..ok dah tu...nampak cantik dan kemas

Hanis Azla berkata...

Salam MP..

Di mata saya susun atur perabot di rumah MP dah nampak cantik dah.. saya pun jenis tak berapa kreatif.. tiap kali nak ubah susun atur perabot selalunya nampak macam tak menjadi..

ainnoraini berkata...

dah cukup cantik tu MP...susun atur tu..
kita ni lagi keras tangan...kejung lagi...

Nurzakiah Hanum berkata...

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir n batin

aizamia3 berkata...

saya lebih suka tak banyak barang.. senang kemas.. itupun bersepah jugak dek mainan anak2.. hehehe..

Khai♥Rin : anies berkata...

pendapat sy yg x berapa nk pro ni ;-) ... kalu meja2 kecil yg krg fungsinya elok dialihkan. penggunaan bunga hiasan mungkin boleh diganti dgn frame bunga. so ruang nmpk kecil skit tp stil menarik krn ada tarikan bunga2an d dinding. then bantal2 comel tu mungkin akk bleh krg kn.maybe dr 5 bijik ke 2 bijik je ke...

Harith Iskandar berkata...

byk nyer perabottt

lelamaisara berkata...

cantik sudah umah nye....dah siap berkemas untuk raye ni...:)

Normi Nieza berkata...

dah cantiklah tu akak..:)

Ratu Hatiku berkata...

Cantik susun aturnya..
Wah MP pun suka purple ya.. Saya pun sama gak :D

Ema Johari berkata...

dah nampak cantiklah kak MP..tak berserbut pun..tersusun...

Rinna berkata...

Dah perfect tuh MP.. cantikkk :)

Fizah berkata...

rajin ngemas...=) cantik!

azi berkata...

Salam MP...
cantik hiasan rumah MP, dah ok dah tu...kalau luas macam tu memang senang nak mengemas dan menghias...

p/s saya cukup suka tengok perabot kayu rumah MP tu...citarasa kita memang samakan, suka perabot kayu.....moden pun suka tapi kalau nak membeli mesti nak beli kayu jugak...:)

Rasp berkata...

wahhhhh kemas lah rumah u sis...
lapang....suka :)

ieda immi berkata...

cantik kemas dan suke akak tgk
tapi akak lebih sukekan modern concept ..

duk umah mak nie ciri2 kayu masih ada .. so kena tunggu dah x leh pakai baru beli baru ekeke ;)

eMMe berkata...

hurm.. Kak MP, tgk umah bersih, kemas, cantik n terator je.. tak tau dh nak comel celah mane dah.. its perfect sis!

Selamat Hari Raya Maaf zahir batin Kak MP..

Kesuma Angsana berkata...

slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer !

TelingaBulat berkata...

kemas nye umah akak ;)

saya saniah berkata...

Wah dah duk hias rumah ye? Bestnye
akak ni duk tgu hubby pasang frame beli bln lepas pun tak pasang2 lg huhuu
Selamat hari raya ina
Maaf zahir batin ya :)

Hainomharyani Suratman berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Shaiful Zaidi berkata...

pandainya hias rumah..

ummiross berkata...

Dah cantik sangat tu mp, dah sedia untuk sambut lebaran.
Salam aidilfitri dan maaf zahir batin dari ummi sekeluarga.

Aishah Jahirah berkata...

cantik rumah akak.hee saya lagi keras tangan kot..kih3...salam aidilfitri kak...maaf zahir batin..:)

Yati berkata...

Cantik la tu, rumah kak Ina. Nampak selesa. Selamat hari raya, kak. Maap zahir batin.

ANNA MARIANA berkata...

cantiknya umah sis.. suka tengok deco dalam umah sis :)

Nur-nba berkata...

Sememangnya dah cantik deco rumah akak ni..Saya suka..

fairus mohamad noor berkata...

cantiknye rumah akk..m3h pun suka mendeko rumah

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang