Isnin, 4 November 2013

Hari Sukan ~~~ mengimbau kenangan zaman persekolahan...

Isnin, 4 November 2013
Assalamualaikum dan salam sayang utk semua...

Pengalaman sambut Hari Sukan di sekolah memang bestkan...
Teringat masa sekolah dulu..dipaksa oleh cikgu cikgi masuk acara yg kita tak berapa suka..
Menang kalah, dah adat bertanding..kadang jadi bidan terjun bila kawan tidak hadir..
Sekarang ni bila jadi cikgi, kita pulak yg paksa rela budak2 masuk macam2 acara..hehehe
Adilkan...
Dekat akhir tahun, barulah Sukan Tahunan sekolah Mp berjaya diadakan pada 28,29,dan 30/10.
Setelah 3 hari bertungkus lumus...2 hari bermain dalam lumpur dek hujan lebat waktu malam...
Tapi Alhmdulillah..pada hari ketiga, matahari keluar tersenyum dari awal pagi lagi...panas membahang...

 pasukan hijau yg glemer..Itu pasukan Mp tau...ckgu yg bertungkus lumus mnghias khemah dan hias sekali pakaian budak2 yg masuk perbarisan..hohoho..macam2 ada...

Perbarisan..menarik pakaian setiap pasukan.Hasil kretiviti ckgu ckgi..
Budak2 ni pakai apa benda pun..dia orang tak kisah...ckgu yg pening nak pikir...

tuan tanah bersama peter pan yg cute miut...

 Acara yg berlangsung di tengah panas...opssss Mp tak ke sana pun coz MP ditugaskan utk mencatat markah keseluruhan dan tulis kat papan markah..
Jadi, Mp bertapa bawah payung yg dikhskan sahaja..Hakim yg datang bawak markah utk kita2..

 Acara yg paling glemer dan diminati ramai...Tarikkkkkkk tali...

hahaha...ini si bongsu tuan tanah,,muka dah jadi hitam legam..nasib baik menang jugak..
Kalau dah tubuh tu kiut miut..acara yg dipksa oleh ckgu ialah lontar peluru...

Selesai jer Hari Sukan..dengan badan yg semerbak harum,,kita orang mnyerbu ke Pejabat Imgrsen..bertambah lagi kerja cikgu..
Nasib baik tak ramai orang....
Ni kes nak bawak budak2 ni lawatan ke Singapura pada cuti sekolah nanti...

35 ulasan:

Aju Mohit berkata...

saya memang suka sgt hari sukan sebab acara wajib saya adalah lari 100m, 4x100m dan lompat jauh, seronok!!!!!

wah bestnya diorang nak gi spore? happening rombongan sekolah la ni ;)

Jari Manis berkata...

Jgn kata peter pan yg cute..Tuan Tanah pun nampak cute lah..cam kakak kepada peter pan je

Gee GTG berkata...

hahaha.. teringat masuk acara lari bawa bola dalam sudu.. dapat no 3 je??!!! cis!!! kenapa x johan!!!!! uwa!!!!!

p/s: piala kemenangan masih tersemat kat dalam almari.. huhuahuahua..
banggalaaa sanagaddd..hahahaha.. adeh..^^

NzA berkata...

Wow hijau the bestlh MP..Nza pn pasukan hijau...dan nza pn sama dgn MP dok tmpt teduh je sbb sejak dulu hingga kini brtugas bahagian hadiah....ekekeke..
Tahniah utk bujang MP....bambam pn ada hasil..xmcm farouk, kurus tinggi ttp hampeh....aduyai..
Wah nk p USS ke? brapa kos ke sana tu MP? tringin gak nk bw budak2 sk ke sana...

umi alya berkata...

bestnya sekolah sana, lawatan ke Singapura, akak nak join sekaki boleh?

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Wah meriah sungguh rumah hijau tu MP, siap ada peter pan lagi... Anak saya cuma masuk bola baling dan bola jaring... berjemur di tengah padang memang hitam... dorang sukan 22-24 oktober 2013, hari persekolahan tak dapat mama nak tengok mereka bersukan...

Aisy Nasiha berkata...

Lewat juga sekolah MP buat sukan tahunan.. sekolah saya buat awal september lagi ....lega bila dah habis, kan? Macam separuh beban dah kurang...

Semangat semua anak2 hias khemah, nam0ak ceria.. idea peterpan tu menarik juga..

Wah..anak bongu Mp pun semangat kuat tu, masuk acara juga...bagus2.. kalau menang tu...memang ada bakatlah...next year boleh masuk lagi kan..

ros_reeza berkata...

Assalamualaikum.. Selamat pagi.. hari sukan, sekarang baru rasa rindu zaman sekolah. Dulu, masa sekolah, Ros tak suka hari sukan.. hihi..
Ingat lagi, sekolah rendah, rumah biru.. sekolah menengah rumah bendahara(warna ungu)...

Cho Zila berkata...

dah selesaipunkan syukur... tahniah untuk cikgu cikgi..
tuler sukan sekarang meriah dan kreatif...
kalau dulu2 memang sangat formal(zaman akakler kot sekolah kampung laktu....)

Mummydearie berkata...

Wah, cikgu nak bawah anak-anak murid pergi USS kat Singapore ke? Kalau zaman kita dulu-dulu, cikgu bawa rombongan pergi melawat Tugu Negara pun dah gumbira sangat rasa di hati!

sud@is berkata...

Wau bestnya cikgu buat rombongan ke Singapore, bagus tuu jauh berjalan luas pandangan..

Kesuma Angsana berkata...

hehehe acara sukan mcm ni mmg meriah lah kan !

Khai♥Rin : anies berkata...

rumah merah, rumah hijau, rumah kuning dan rumah biru....wallaaaa...memori sukan sekolah...sm la kite dedulu ;-)

Queen Teratai berkata...

BILA INGT HARI SUKAN WAKTU SEKOLAH DULU MMG SGT2 BEST.. LG PLAK DULU QUEEN NI ATLET OLAHRAGA.. SKRG BEROLAHRAGA KAT RUMAH JE LA. HEHEHE

Puan Kutu berkata...

amboi ckgu pun sempat menginmau kenangan zaman sukan dulu..sy dulu kaki bangku..malas masuk semua acara..tukang sorak je!haha...

tu dia lawatan budak2 skang hebat..smp overseas lagi..:)

rostina76 berkata...

dari tubuh kiut miut tu ada tokoh jadi pelontar peluru negara… sekolah u al bwk bdk2 melancong singapore, syok tu..btw rindu plak dgn keje2 buruh seorang cikgu, huhu.

whitecappuccino berkata...

wah! memang seronok bila ada hari sukan. betu tu cikgu yg bertungkus lumus menghias segala tapi enjoy .

LadyBird berkata...

salam cikgu :)..
ingt lagi dulu, stp kali hari sukan mesti saya tak hadir ke sekolah.. huhuhuhu..

hainom OKje berkata...

Sekolah si TLBD pun lambat jugak sukannya hari tu ....sebab ada masalah jerebu....
zaman sukan sekolah okje mmg tak lernah masuk acara pape MP...kaki bangku katanya hehe....menang ke tidak acara perbarisan tu?
Tuan Tanah hijo yeh......menang tak

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam Maal Hijrah untuk MP sekeluarga.

Lamanya akak dah singgah sini. Kami ibubapa ni pun turut gembira kalau anak-anak terpilih untuk apa-apa acara dalam sukan sekolah. Apa lagi kalau berjaya meraih hadiah. Budak2 tu jangan kira lagilah. Sekarang ni tengok hari sukan cuculah pulak, bila rajin. Tu pun sekejap2 jer

Jemari_Suri berkata...

Jauhnya jln2...best la ank2 didik mp nti kan

ibuintan berkata...

Salam Maal Hijrah MP... letih memang tak buleh nak cakap la tapi yang penting akhirnya seronok

bestnya jauh merombong

MulutPayau berkata...

NzA..
Kita orang ikut pakej KTM..naik tren dari GM terus ke JB..tapi semuanya diuruskan oleh pihak KTM..bayaran utk budak2 rm360 perkepala...ckgu pulak rm420..

Umi alya..
Boleh..jommmmm...naik tren..

Hainom Okje..
Perbarisan kalah tapi khemah dapat khemah terbaik..naib juara keseluruhan ..hehehe..




ummiross berkata...

Batul Mp, zaman sekolah dulu, hari sukan memang ditunggu-tunggu, tak masuk acara apa pun, tapi tumpang seronok memeriahkan suasana, hehe..

che mid berkata...

Tadi Che Mid singgah umah adik..dia cikgu.. fuh..tengah sibuk buat hiasan utk raikan cikgu bersara pulak, hari tu sibuk dengan hari kanak-kanak..lepas ni hari graduasi pulak.. memang takkan berhenti tugas guru walaupun dah nak habis musim sekolah..

makchaq berkata...

Makchaq masa sekolah rendah minat sukan... tapi bila sekolah menengah macam tak bersukan pulak.....

tenku butang berkata...

Haaii cakkk.. jom ioin GA teman, byk hadiah menarik tau.. VITAMIN SHAKLEE X 2, HANDBEG, JUBAH, TASBIH, TOPUP, BROACH DAN MACAM2 LAGI..jom joinnn..

http://tengkubutang.blogspot.com/2013/11/giveaway-1-year-blog-tengkubutang.html

eMMe berkata...

amboi... bestnya... pas selesai sukan neka, ke Singapore lak ye Kak MP... best tuu.. confirm cikgu dia lagi excited, hahahaha....dah nak cuti sekolah kan...

yan's cottage berkata...

hijau memang menyerlah gitu.....yan masa sekolah dulu pun rumah hijau juga....

AziE berkata...

Saya dulu rumah kuning. Best kan mengimbau kenangan.

aTieYusof Family berkata...

Sy plak sekolah rendah sllu ikut lumba lari kak... tapi last2 nya msti tak menang...hihi

NoEn berkata...

ala..baca entry ni teringat balik kisah zaman sekolah dulu

n O e s u h a i m i berkata...

rumah hijau, biru, kuning merah...rumah2 wajib....tak ada rumah warna ungu ke..jingga ke...dari dolu2...4 warna tu je yg ada...

ooo...cikgu cikgi yg hiaskan budak2 tu...patut la masa noe g sukan sek anak...mcm2 style ada...cikgu cikgi nya kreatif..

wah...siap buat lawatan ke singapore...rajinnya....

ummiross berkata...

Ummi singgah nak ucapkan Salam Maal hijrah MP, moga tahun ini tahun yang lebih baik buat kita semua.

nurbijen berkata...

seronok tgk sambutan sukan sekolah MP… kalah menang tak penting, janji ada semangat kesukanan :)
pandai cikgu buat costume peter pan tu…
bertuah budak2 tu dapat ke singapore…

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang