Isnin, 18 November 2013

Riang Ria Cuti Sekolah...

Isnin, 18 November 2013
Masih terasa kepenatannya lagi....
Mata asyik nak tertutup jer...aduhaiiiiii....
Tapi puas hati sangat dapat beriang ria ngan anak2 didik...
Okehhh, sebenarnya Mp baru jer balik dari mengikuti lawatan ke Singapura..
Pergi 14-16 November..tapi sampai di tempat Mp dah 17 Nov..
Kami ambil pakej ngan KTM..setiap tahun sekolah Mp ambil pakej ngan KTM utk lawatan..
Senang sebenarnya..Cikgu tak perlu uruskan apa2, hotel, penginapan, makan, tiket semuanya diuruskan oleh KTM..
Cikgu cuma uruskan paspot, borang keluar negara, dan kelulusan JPN jer..
Yg penatnya perjalanan memakan masa hampir 12 jam...
Bertolak dari stesen KTM daerah Mp pukul 12 malam dan tiba di JB Sentral pukul 11.45 pagi..
Budak2 mmng seronok naik tren..asyik ulang alik berjalan dari satu koc ke satu koc..
Cuma cikgu yg pening2 lalat..hihihi

atas tren..

Barisan cikgu cikgi yg ikut sama..Sepanjng di JB kami makan di Restoran Singgah Selalu...pic ni diambil selepas makan..senyumm jer selepas kekenyangan..
Pelbagai pilihan menu kat sini..rasanya semua yg ada nak dicapai..Budak2 lagi seronok sbb makan buffet..boleh tambah2 lagi..heheh..semuanya termasuk dalam pakej..

Menginap di Hotel Selesa...memang berbaloi2 ngan pakej ni...yg duduk sebelah Mp u bukan ckgi ya, tapi anak didik yg mmg manja ngan ckgi2..

Bangunan Sultan Ismail JB..terpegun bila masuk ke dalam.Nak tahu lebih lanjut, google lah ya..hihi..


Mp bersama budak2 comel...Bila budak2 ni  pakai baju biasa, Mp tenggelam .jenis bonsai, nak buat macam mana...hehehe..


cikgi2 yg happi sokmo..

Akhirnya sampai jugak kami di USS..happi giler...




Kami sampai di USS lebih kurang pukul 10.30 pagi.Masa ni cuaca elok jer.Budak2 in mmng xcted.Cikgu pun terlebih xcted jugak.. Lepas jer bagi taklimat sikit, berdesup dia orang hilang dari pandangan..Tapi mesti gerak dalam kumpulan..Tak sempat nak ambil pic dia orang..
Pukul 2.15 pm dah berkumpul..Rasa mmng kejap jer masa berlalu..Budak2 merungut yg dia orang tak sempat masuk banyak lagi tempat.Keluar jer dari USS hujan turun dgn lebatnya....

Nak beli ole2..fuhhhh semuanya mahal giler.Mp cuma sempat sambar FM jer..
Urusan imgresn pun senang sama ada di Sngapore atau di JB..Dia orang yg bertugas semuanya ramah tamah..Senyumm jer..Seronok berurusan dgn dia orang..

Beruntung budak2 sekarang ni..boleh pegi ke mana jer..Lawatan sekolah mmng hebat2, tak mcm kita dulu2..

p/s..hutang bw bnyak sangt..kena gerak perlahan2 masuk ke rumah kawan2..Maaf ya..


34 ulasan:

Aisy Nasiha berkata...

Wah..syoknya akak..baru cuti beberapa jati dah ke singapura tu... saya tak ke mana pun lagi..

Anak2 murid baik2 belaka, seronokla bawa jalan. Nampak seronok semuanya masa kat sana tu..

Mmg anak2 murid akak tinggi ye.. tambah lagi cikgunya yang comel je..

umi alya berkata...

untungny pelajar sana, cikgu rajin bawa jalan2

ANIM berkata...

seronok jadi budak sekarang. lawatan hingga kel luar negara..
anak buah saya di kota tinggi baru balik lawatan sekolah ke jepun..
makcik dia ni, gigit jari saja

Aju Mohit berkata...

seronoknya saya juga yg belum ke sana lagi, teringin juga nak jenjalan tp tiket flight semua mahal klu tak promo

Izzuddin Fauzi berkata...

Seronoknya dapat melancong :)

MystoryPic berkata...

bestnya gi rombongan sampai singapura....

Normi Nieza berkata...

amboi bestnya...xder ker ole2 dari singapore kak?hehe

aTieYusof Family berkata...

mmg beruntung budak2 sekolah skrg....buat lawatan pun ke tempat canggih2..klu dulu susahnya nak pegi kan Kak..mcm sy dulu..mak ayah susah..tak dpt ikut lawatan2 ni...:):)

Mummydearie berkata...

Memang beruntung budak-budak sekarang ni. Tak mainlah Tugu Negara, Muzium Negara. Kalau buat pun mungkin takda sambutan kot :D

Best ya MP dapat jalan-jalan rehatkan minda. Anak-anak di rumah pun dah sibuk pegang baju Mak tanya bila boleh jalan-jalan ni. Maknya cuti pun dah zero balance. Camna yek?

Nazayiena Ayiena berkata...

Seronoknya diorg dpt pegi USS,legoland dan tempat2 lain yg menarik,sklh anak Nurul plk diorg ada buat lawatan ke Legoland aje dan planning ke Langkawi tu x jadi.

TelingaBulat berkata...

seronok student sane yee..

Cho Zila berkata...

seronoknyer nak ikut juga... senang gitu.. kalua kita nak gi anak beranakpun boleh ikut pakejtu ker...

❤Kamsiah❤ berkata...

hebatnya lawatan sekolah smp ke sana...sapa pun mesti seronok,kan..senangnya ada pakej mcm tu

aizamia3 berkata...

wah bestnye.. seronok dorang.. lawatan terus ke luar negara.. ;)

Nafira usof berkata...

waaahhh.. lawatan guna tren. menarik jer dengar.
tak pernah lagi joint lawatan guna tren nih.

missShila Nget berkata...

syoknya jadi bebudak ni..

kite yg kt jb pn x sampai uss lg..hahaha

Queen Teratai berkata...

amboiii syok betull bercuti smp ke singapura
naik tren KTM lg... teringin gak nk bercuti naik tren ni..
tp en. hubby mcm x minat jer...

rostina76 berkata...

amboi sakan bdk2 ni masuk USS dgn cikgu cikgi ye. sapa yg lebih seronok ni, cikgu ke budak. heheh

Amie berkata...

Budak sekarang memang beruntung kan MP... boleh ke luar negara. Zaman kak dulu cuma sempat pi Port Dickson je he heheh.

ummiross berkata...

Waa..cuti sekolah bermula dengan meriah ni MP..
betul kan MP, budak2 sekarang untung, dapat melawat jauh-jauh, legoland lagi..kita dulu cuti, dapat berkelah kat air terjun dah kira hebat, hehe..

hainom OKje berkata...

Tak aci ni MP dah sampai USS dulu hehe...
Anak anak awak ikut ke dak?....

Kesuma Angsana berkata...

cuti2 sekolah ni mmg best lah g jln2 kan !

AziE berkata...

Hmm dah sampai ke Spore bercuti ya Mp. Kami masih tak tahu bercuti ke mana lagi ni.

Ratu Hatiku berkata...

Bestnya bila berjalan ramai2 kan MP... :)

Rinna berkata...

Wahh bestnyaa bawa student gi USS.. Dapat ke MP main game2 yang ada kat situ.. ?

mama sara nur berkata...

Assalam mp
He hee slmt bercuti
Bestnya jln2

Hanis Azla berkata...

As-salam kak..

Wah.. bagusnya sekolah akak.. tempat yang dilawati sangat best.. ini baru betul2 rombongan ni kan.. banyak tempat sekali pergi.. seronoknya...

MulutPayau berkata...

Cho Zila..
Tak tahulah kalau pakej keluarga KTM buat ke tidak..biasa kita ambik pakej budak2 sekolah..

MulutPayau berkata...

Hainom Okje..
bawak yg bongsu jer..yg lain2 tinggal..heheh

MulutPayau berkata...

Rinna,
Dapat main tapi tak bnyak..kena beratur tu yg siksanya...lama menunggu..

Puan Kutu berkata...

ohh amik pakej ktm ye..bru teringat tahun lepas pun sama kan..cmni je sng..dpt pegi singapore tu yg best..yg potong sikit hujan lebat la kan..kesian budak2 tu tak byk tempat dpt terjah..dh la bukan senang nk pegi.

hotel selesa tu dulu2 pernah kursus kt situ.hehe

.:fyzz:. berkata...

jeleznya..tingin gak nk pi USS...bila la leh pi..seronoknya..

Khai♥Rin : anies berkata...

Sekejap nyerrrrr mesti x puas kn?

NzA berkata...

Beruntung budak2 skrg. Byk tmpt yg menarik mrk boleh pergi. Sy yg dekat ni xtrfikir nk ke uss ni. Nnti bolehlh ranc lwtan thn dpn. Mesti seronok.

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang