Sabtu, 2 Julai 2011

HUNGGA 1 MALAYSIA.....

Sabtu, 2 Julai 2011
Sabtu - 2 Julai....semua muid dan guru tpksa hungga (lari) untuk merealisasikan hsrat krjaan...1 murid, 1 sukan dan  1 Malaysia...seronok jugak...yelah kan..sambil bersiar2 hirup udara pagi..

 aktviti sbelum hungga...

sempat posing sblum hungga.

Oleh kerana skolah Mp berdkatan dgn 2 buah skolah yg lain, kami trpksa hungga di kawasan perumahan yang trletak brhmpiran tapak pembinaan..Bila dah 3 buah skolah, takut brtembung pulak krana kami hungga dalam masa yg sama....Jalan yg biasa dgunakan, telah digunakan oleh skolah sebelah....Kami sbnrnya tak prnah mndekati apatah lagi memasuki kawasan pmbinaan tersebut..Tapi hari ni..dgn suka2 hati, Mp n geng mnceroboh kawasan trsebut semata2 utk brgmbar..

macam2 gaya ada.....

Selesai jer aktvti hungga lebih kurang jam 12.30 tgh hari...Mp n geng memecut dgn 140 km/j ke Cameron Higlands...Dgn pakaian sukan yg sama dan bau peluh yng..(faham2 sndirilah yer)...Tapi tak pe..orang bukannya tau pun....kami tiba jua di CH.....

ladang teh di CH....nyahlah bau2 yg kurang mnyenangkan...

Nak cari apa di CH??????...sbnarnya Mp n geng jalan2 ke sana utk cari makan....saja  suka2 brsama kawan....tak teruja pun nak beli bunga ke, sayur ke..buah ke.....


Tengok badan pun tahu kan...mmng kuat makan...hehehehe....jom layan steamboat...opssss lupa..nama kedai ni Mp tak ingat...rasanya kat Tanah Rata...

20 ulasan:

zul permatang badak berkata...

Lamo tok hunggar.......tok check-up...
hunggar jugok khoho-khoho...mengurus aktiviti
seharian........hambat anok2 baco book.

Acik Erna berkata...

MP..Memang bersemangat betul..hungga sampai ke CH..

insan marhaen berkata...

CH pun dah tak sesejuk dahulu, kan?

Jendela Hati berkata...

wah seronok sampai ke CH

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
MulutPayau berkata...

Zul..meme latih jugok hungga ni...tambah pulak buke sokmo buat......


Acik...heheheh yer lah Acik...

MulutPayau berkata...

JH...sesekali brseronok ngan kawan2...

IM..mmng betul... taklah sejuk sangat.masa Mp tiba di sana,hujan turun..nak kata sejuk tu..tak jugak walaupun hujan...

Kak Aya berkata...

seronok je berhunggar....jangan jatuh tergoleh sudoh la ye.

ajumohit berkata...

hehhhe rupanya serentak ye larian 1 malaysia ni...baguihnyalah

azieazah berkata...

Pertama kali saya dengar perkataan “hungga” nih. Maknanya lebih kurang macam merentas desa kah?


KL Gangster: ulasan dan pandangan seorang bekas Kaki Wayang...

Yati berkata...

Yati pun hungga juga hari sabtu lepas. Pastu sampai esoknya sakit kaki. Hehhe... :)

Zaitun berkata...

Larian 1 Malaysia sekolah adik pun lalu kat depan rumah kak Zai.Meriah siap ada polis mengiringi mereka.

Sempat juga melancong walaupun dengan keadaan yang penat.

ainnoraini berkata...

bestnye gi CH...byk memborong ke...

dah lame tak gi sane...

MulutPayau berkata...

Kak AYa......mmng seronok...kalu jatuh bergolek pun tak pe...hehheeh..

Aju...yaa..serentak satu Malaysia..

AA...hungga tu utk kelate...maksudnya lari....tak kiralah lari mcm manapun...

MulutPayau berkata...

Yati...Mp pun sakit jugak kaki..tapi seronokkan..hehhehe..

Kak Zai...mmng penat...tapi jalan2 punya pasal..penat hilang ngn sndiri...

Ain...seronok ke sana...sempat borong jagung ngan sayur..

~ yus ~ berkata...

wah! Selepas penat berpeluh2 tu sempat lagi naik CH ya MP...huhu.

Tapi bila ada geng sekepala macam tu mmg seronoklah...

NzA berkata...

lepah hungga g cari makae....jauhnyoooooooo!!!!!

missgee berkata...

Sekolah saya pun ada
2 jiran berdekatan..
takut bertembung dan pelajar bergaduh..
Bantai lari kat dalam sekolah je..

P/s: Salam tumpang baca :)

MulutPayau berkata...

Yus.....mmng seronok dapat geng satu kepala...tu laaa ke CH dng baju yg sama...hehehe..


NzA....hungga jauh nak g cari make....dah kira lari pecut tu...


Missgee....trima kasih sudi snggah...

missSenget berkata...

ada member kawen mggu lepas..

tak ramai kawan2 dpt datang..

sbb program ni la..

hehehhe..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang