Jumaat, 1 Julai 2011

BISIK-BISIK GELORA

Jumaat, 1 Julai 2011
Dalam kelam kabut mnggu ni..., smpat lagi Mp mncuri masa mnghabiskan novel karya FAUZIAH ASHARI....NOVELIS PALING POPULAR...
Nvel terbaru bliau bertajuk BISIK-BISIK GELORA....mmng tidak mngecewakan ..sama sprti OMBAK RINDU..pastinya mngundang air mata pembaca dgn jalan cerita yg mmng menarik ...


Buku ni Mp beli masa Pesta Buku baru2 ni...Baru skrang brpeluang mnghabiskannnya....
Sedikit sinopsis BISIK-BISIK GELORA.....

Mngisahkan ARUMI, gadis bndar yg dilahirkan dgn serba kmwahan shngga mnjadi agak liar...utk mngubah prngainya, ayahnya telah mnghantar Arumi pulang ke kg..Dia dipksa tnggal dgn neneknya utk smntara waktu...Semasa di kg, satu kjdian tdk trduga telah berlaku mnyebabkan Arumi dipaksa kahwin dgn JAD..seorang yg alim dihdpn keluarganya tetapi mmng nakal di blkng mereka....Pada hari pernikahan mereka,  ayah dan ibu Arumi mnggal dunia krana kmlngan j/raya dan pada hari yg sama Jad ditngkap polis  dan merengkok dlam penjara krn kesalahan mncuri..


Arumi membawa diri ke LONDON. 7 thun   berada di sana dia seakan ingin melupakan segala kjadian yg berlaku pada dirinya.....Suatu hari dia trpksa pulang ke M'sia atas urusan krja....Tanpa disangka..kepulangannya menemukan semula dia dgn suaminya Jad..Bermulalah episod luka dlam hidup Arumi krana selama ini mmng Jad berdendam dengnnnya.Jad mngawal segala gerak-gerinya dan memaksa Arumi tinggal  bersamanya......
Pertemuan Arumi dgn kawannya Fakhri juga meninggalkan episod luka apabila Arumi diperkosa oleh Fakhri...Namun Jad mnganggap Arumi perempuan murahan yg sntiasa bertukar pasangan tanpa mnyiasat apa sbnrnya yg berlaku.....


"Oleh kerana kau pun dah berhenti kerja dan orang pun tak tahu kau tu ada status istri orang, apa kata kau tnggal aje kat umah aku..tapi bukan sebagai isteri aku dan aku pun tak suka bela pelacur..kau duduk sini, jadi orang gaji aku!"..Jad..

Kelahiran AKIF, tidak disenangi oleh Jad...Jad tidak mngaku Akif sbgai anaknya dan turut mendera jiwa kanak2 tersebut...

"Kalau setakat kau nak aku masuk bilik layan kau, tak mengapa, aku akur. Tapi aku tak akan benarkan kau lukakan hati anak aku sepanjang hidupnya."Arumi..

Sampai bilakan Arumi harus menderita????? Adakah kebahagiaan muncul setelah begitu lama jiwanya disiksa......psssssstttt...nak tahu selanjutnya....beli buku yer...tak larat nak tulis, pnjng sangat..
Tapi...PERCAYALAH......novel ini cukup hebat....Rugi kalau tak beli (tlong kempen)....

13 ulasan:

zul permatang badak berkata...

Lama tak baca novel.....lagipun sekarang ni banyak sangat cerita....kat tv pun ada...
...kawan2 pun selalu bawa cerita...
lagipun baca novel ni, kalau ada orang ganggu eemmm habis punah.....

kalau baca novel depan tv.....jab2 mata pandang tv......bila nak habis.....

tapi baca novel ni bagus........sbb berkait rapat dengan bidang penulisan, bersesuaian dengan kita yang meminati/terlibat penulisan puisi........

a.samad jaafar berkata...

rasanya saya belum pernah membaca sebarang novel bertemakan cinta.. saya memilih novel2 yg berkisar kehidupan masyarakat desa dan miskin.. juga yg bertema thriller.. syg pengagum sahnon ahmad dan aziz hj abdullah... penulis baru mungkin hanya ramlee awang mursyid.. agaknya saya terlalu kekampungan...

Amie berkata...

Assalam MP,
bagus kalau ada hobi membaca, sebab orang yag suka membaca akan aktifkan mindanya untuk berimaginasi mengenai bahan bacaannya,berbeza dengan orang yang suka menonton, hanya melihat dan mendengar tanpa berusaha mengaktifkan minda dengan cara yg maksima...

zino berkata...

menarik ulasan tu..

Jendela Hati berkata...

MP, sy jarang nak pilih novel yg punyai episod sedih keterlaluan hehehe... sekadar memilih novel undur komedi...takut jiwa tak larat nak pikul walaubagaimanapun bila baca sinopsis novel nie nampak menarik.

ajumohit berkata...

sempat akak baca novel ye, saya pinjam gak dari kawan novel kasih suci, sudahnya pulang tanpa dibaca hehehhe

Abang Long berkata...

Salam...cam best jer citer nya...ada harapan leh dijadikan movie...

Entry panjang Isteri Memaksa Jadi Curang

kpah k-poh berkata...

novel Ramlee awang Murshid..ada 5 biji lagi yg belum baca...entah bila nak baca pun tak tau...

ainnoraini berkata...

mcm best jer citer tu...
kene carik jugak mcm ni...tapi yg ade pun belum habis bace lagi...

Acik Erna berkata...

MP.lama dah acik tak beli novel fauziah..kalau MP cerita ending dia sikit je..dah tentu tak perlu beli..he he..

MulutPayau berkata...

zul...MP mmng minat baca novel..cuma kekangan masa mnybabkan segalanya trbatas....


ASJ....Saya pun minat RAM..

w'salam Amie...betul tu....Mp mmng tak minat mnonton tv..suka baca buku..

MulutPayau berkata...

Zino, Abg Long da JH...jalan ceritanya mmng menarik......mmng tak rugi beli...


Aju...dah minat...jadi akak trpksa cari masa utk baca...hehehe..

kak pah...RAM..pinjam boleh????

MulutPayau berkata...

Ain...citernya mmng best...!!!!!

Acik..hehehe endingnya ....bahagia sesudah derita...Jad mnjadi suami yg pnyayang pada Arumi dan mngaku Akif anaknya sesudah ujian DNA diadakan....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang