Jumaat, 29 Julai 2011

CINTA......Perlukah diungkapkan dengan kata-kata?????

Jumaat, 29 Julai 2011
Entry khas utk yg dah kahwin....

Kadang-kadang, kita sukar utk meluahkan kata CINTA pada pasangan kita...Biarpun dah berpuluh tahun kahwin, namun kata2 azimat CINTA tak pernah diluahkan...Hanya perbuatan kita yg mnggambarkan betapa kita menyintai pasangan kita...

Mp sndiripun, walau sudah berbelas tahun kahwin, tak prnah mngungkapkan kata CINTA utk suami secara lisan....Entahlah...bukan malu...bukan juga segan...namun terasa amat sukar utk meluahkan dgn kata-kata walaupun hakikatnya amat menyintai...Cuma perilaku yg mnggambarkan betapa CINTA itu amat mendalam....

Tips untuk melafazkan CINTA tanpa perlu berkata-kata.....

# Genggam tangan pasangan anda, ini menunjukkan bahawa anda ingin selalu dekat dengannya.
# Tatap matanya saat berbicara, dia akan dapat merasakan ketulusan dan rasa percaya dalam diri anda.
# Jangan ragu memberikan ciuman sepanjang waktu sama ada pagi, petang, mahupun malam..Pasangan akan berasa terus menerus dicintai.
# Lakukan urutan di bahu atau kepalanya di saat pasangan tampak letih dan perlukan perhatian.
# Berikan kejutan indah dengan catatan cinta, puisi cinta, bunga atau makan malam yg romntis..
Dan kalau ada tips lain yg sesuai...brgntung pada anda..hnya anda yg mngetahuinya...
sumber

gambar: pakcik google

p/s...selalu juga tanya husb pasal CINTA...dan jawapannya...'sape tak sayang bini oiiii'..itulah jawapan azimat yg sellu keluar dari mulutnya....hehehehe...bolehlah kan...

18 ulasan:

amie berkata...

MP,
terima kasih kongsi tips... dah berbelas tahun kahwin tapi lupa segala keperluan itu... he heheh sesekali perlu hidupkan kembali semangat cinta lama...

missSenget berkata...

alaaa...

kak MP

nk kawen juggaakkkk..

pelisss~~

S..U..D..@..I..S berkata...

ada juga yg x romantik....
dia alergik tu semua......

zul permatang badak berkata...

Kita masyarakat melayu lain sikit,tak sama dgn barat....walau puitis macamana sekalipun luahan yg dilontarkan namun pasangan masih meragui,dan sentiasa berwaspada......

ayat2 puitis tu..besar kemungkinan dilempar juga untuk orang lain......

tanggungjawab suami sebagai pendinding keluarga ,mengambil berat kebajikan isteri serta anak2...sering berbicara,gurau senda,tolong menolong,bersama ...susah dan senang,berbincang masaalah anak2......mungkin itu lebih kuat,menandakan kasih sayang.....

tanggung jawab....lebih bermakna dari kata2...sbb kita orang melayu....
kasih sayang macam udara,kita tidak nampak....tapi kita dapat rasa...........

Cik Bell berkata...

xpela..yg blum kawen boleh baca gak..kumpul ilmu rumahtgga b4 kawen.hehehe..

Zaitun berkata...

Terima kasih kongsi tips.

Sejak berjauhan dihujung talian kak Zai dan hubby selalu mengucapkan I luv you.

azieazah berkata...

Terimakasih atas cenderahati dari jauh itu. Sangat cantik. I like!

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum MP,

Cara kita melayan dia, cara kita bercakap dengan dia, ambik berat tentang dia dan apa yang MP gariskan di atas tu pada kak ani dah cukup menunjukkan kita cinta pada cik abang kita tukan.

insan_marhaen berkata...

ibu_suri pernah tanya IM, sejauh mana kasih sayang IM terhadapnya? IM kata IM tak pandai ucap dengan kata-kata. Tapi tunggulah satu hari nanti ibu_suri akan tahu sejauhmana. Nah, hari ini adalah bukti kasih sayang IM padanya.

InsyaAllah, IM akan menjaganya hingga ke nafas yang terakhir...

zino berkata...

selamat menyambut ramadhan..

MulutPayau berkata...

Amie....sama2...yerlah kan..smrakkan semula api cinta...

Miss.....cepat2 kahwin tau...!!!! heheheh..


Sudais....mmng ada yg tak romantis...termasuklah husb akak...heheheh

MulutPayau berkata...

Zul..mmng betul tu...setuju sangat...suka dgn ayat 'kasih sayang mcm udara....tak nmpak tapi boleh rasa'.....mmng t/jwab melebihi segalanya...mnjdi seorang suami/isteri yg b/tnggngjawab dan prihatin amat didmbkan oleh pasangan.....

MulutPayau berkata...

Cik Bell...trima kasih sudi singgah yer...

Kak Zai....kalau berjauhan...tentu sarat dgn rindu kan...

AA....sama2...trima ksih jugak...

Kunang-kunang....
w'salam Kak Ani...Betul tu Kak Ani....walaupun tak ucap dgn kata2...tapi perilaku kita mnggmbrkan segalanya...

MulutPayau berkata...

IM....semoga kasih sayang antara IM dan ibu_suri terus subur merimbun hingga ke akhirnya......Pengorbanan IM dah mnggmbarkan betapa saratnya cinta IM pada ibu_suri...

Zino...terima kasih..Selamat Menyambut Ramadhan jugak utk Zino...

NzA berkata...

xperlu kata apa2...SENYUM!!!!...

Puan Kutu berkata...

selamat menyanbut puasa kak MP...:)

ainnoraini berkata...

selamat berposa MP...semoga segala amalan kite diberkati oleh allah dibulan yg mulia ini..

MulutPayau berkata...

NzA...SENYUM jer kan..hihihi...

Kutu....selamat mnyambut puasa jugak...


Ain...selamat Berpuasa...InsyaAllah, smoga amalan kita diterima..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang