Selasa, 2 Ogos 2011

Bila SI DIA tiada.....

Selasa, 2 Ogos 2011
Ketika Si Dia meluahkan isi hati ingin pulang  ke kg....Mp tersentak....terkejut....Tapi apakan daya Mp,ditelan pahit,dibuang sayang....Mmng, sudah lama Dia tdk pulang ke kg halamannya...Bukan Mp tak beri dia peluang.Bukan juga mnghsut supaya dia mmbnci orang2 kesayangannya di kg...Tapi Mp takut....takut jika Dia pulang....Mp akan dilupakan terus....

Tiga tahun mnggalkan kg halaman...mngkin sudah sarat rindu di dada...mgkin sudah tenat mmkirkan segalanya...Dan tiga tahun bakal merubah segalanya.Sekiranya Dia tiada,makin kelam kabutlah Mp..makin bnyak lah jugak tugasan yg perlu Mp ambil alih....Mmng Mp terlalu sayang padanya....Dia tdk pernah mnimbulkan masalah...Tidak pernah melakukan onar... Tapi Mp tdk boleh memaksa...Aduhhhhh..mmng pening ...Tdur malam pun tak lena memikirkannya....

Dan selepas ni....Mp trpksa berkorban masa dan tenaga utk selesaikan urusan seharian....Lagiiiiiiiiilah tak larat......Macam mana ni???????????Sempat ke nak buat segala-galanya tnpa bantuan Dia....Kalau boleh Mp nak merayu padanya supaya jgn pulang...jangan dan jangan....Tapi kesian jugak padanya.Katanya kepulangannnya cuma 3 bulan shaja....tapi skiranya dia tawar hati utk datang...(harap2 tak)...teruklah Mp..

p/s...Si Dia  akan pulang ke Lombok utk tempoh 3 bulan......lamanya!!!!!!!!!!Dah trdgr husb dop perli...'sempat ke belek novel???'..'sempat ke buka blog ngan fb'.....dan soalan cepu emas dari my lucky...Ehhhh...masih ingat ke cara nak iron baju??????

Tak pe....Mp kena pikirkan yg positif.....InsyaAllah....Mp mampu lakukan semua tu ........

26 ulasan:

Mama AA's berkata...

CS mula2 dulu sukar juga, penat sgt. tp xdela tggal lgsg kerja rumah buat juga sket. bila dah lama sket ok je... dan happy skang tanpa pembantu lebih selesa. seronok jaga anak sendri. puas hati.

nuwairani ismail berkata...

selalunya ini la masalah ibu2 yg bekerja. kalau kita nk halang dia balik pon, susah jugak. kang tak pasal2 dia lari terus. redha jela ye. doa2 semoga dia datang balik berkhidmat utk MP ye!

ainnoraini berkata...

harap2 jangan pulang terus sidia tu ye..MP...

setakat kerja rumah tu buat jer pelan2 buat mane yg mampu...jgn paksa diri nnt tension la pulak..

Puan Kutu berkata...

hehe dia dah nak balik.lepas nie makin busyla kak mp..kena jadik supermak la..:)

Acik Erna berkata...

Assalam MP..insyaallah..MP boleh lakuakn..perlahan lahan dan dengan bekerjasama dengan suami..semuanya akan dapat diatasi.

NzA berkata...

hu.hu.hu....susah juga nk suaikan diri tu MP..ttp MP kena cuba..InsyaAllah semua boleh settle..tgk sy ni, trpaksa jd supermom utk 5 org anak + suami...semua sy yg kena uruskan....

moga si dia akn kembali ke sisi MP..jgn ikut blk lombok udah la...hi.hi.hi...!!!!!

hani@debumelukut berkata...

InsyaAllah boleh..akak pun bila bibik pulang ke kampung, sehari dua tu mmg lah bercelaru, tapi lama2 okey..

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Berkat kerjasama PM dan suami, yang susah akan menjadi senang. Mudah2an juga Dia balik ke rumah MP semula.

Kak Imun berkata...

Maaf, ejaan terbalik. MP.. hihi....

~ yus ~ berkata...

oo, bibik nak minta balik kampung ya kak...

teringat pengalaman kawan yus, bibik minta balik kg raya, lepas tu, tak datang2 dia...huhu.

Tapi memang kesian tu kak, dah 3 tahun dia tak balik...:)

Zaitun berkata...

Memang penat kalau Dia yang dimaksudkan tak ada,kak Zai pernah mengalaminya seketika dulu,kelam kabut dan banyak kerja yang tertangguh.

BSB berkata...

Maid BSB balik raya tahun lepas dan terus tak nak balik sini dahhhh...huuhuuu terpaksa ler cari maid lain.

MulutPayau berkata...

CS.....nak sesuaikan diri tanpa Dia tu agak ssah jugak..Bnak bnda yang akak brgntung pada Dia spnuhnya...
Tapi akak akan cuba...dan kena cuba...Nak mcam CS..hapy walau tak de Dia..


Nuwairani...tu la kan..nak halang takut nnti lari pulak...harap2 Dia dtang kembali ...

Ain...tengah tension ni...bnyak bnda tak mmpu dibuat sndiri...betul kata Ain..kena buat pelan2....

MulutPayau berkata...

Puan Kutu...alahai...akak kena jadi supermak...heheh mampu ke??????

W'salam Acik...
Rasa mcm nak mngalir air mata ni.....suami pulak mmng selalu OS..Kena kuatkan smngat, InsyaAllah..rasanya Mp boleh buat..


NzA...hebat tu..supermom..Mp pun kena blajar jadi mcm Nza jgak....
Kalau Dia tak dtang slps 3 bulan,Mp akan brkampung di Lombok...heheheh

MulutPayau berkata...

Kak Hani...mmng celaru dan kelam kabut betul...harap2 lepas ni okey....

Kak Imun...mmng Mp trlalu mnharap Dia dtang smula..Dia mmng baik...rasanya susah nak cari macam tu...

Yus...Mmng akak takut jugak ni.....bila diaorang balik...jrang yg kembali semula....tu yg jadi masalah....

MulutPayau berkata...

Kak Zai.....
Mmg kelam kabut dan tunggang langgang jadinya...adoiiiiii.....tarik nafas...dan bertenang.....

BSB....kalau dia orang balik...mmg kita trpksa brsedia mencari yang lain....nak dapat yg ok tu yang susahnya.....

MULAN berkata...

insyA ok nya tu nanti... kohor2... hehehe... suka sungguh guna perkataan kohor2 ler ni..

Jendela Hati berkata...

cabaran besar ni MP...

insan_marhaen berkata...

mau tidak mau kena benarkan jika itu yang terbaik...

missgee berkata...

Akak,
Kena membanting tulang semula..
Keja mesti bertimbun-timbun..
Anyway, Bertabahlah okeh :)

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam MP,

Mudah2an Allah berikan segala kemudahan kepada MP.

3 bulan tu lama kan.

cik aisha berkata...

la ingatkan sape la dia tu...hehee.insyaallah MP mesti boleh punye...:)

Selamat menjalani ibadah puasa untuk MP sekeluarga.

Kak Aya berkata...

MP, mesti boleh punya....itu kan kerja kita sebelum ada pembantu dulu-dulu cuma nak kena warm up dulu, lepas dah panas enjin, sure lagi bersih dan kemas lepas ni nanti.

MulutPayau berkata...

MULAN...mmg kena buat kohor2...lama2 biasalah kan..setiap hari guna prktaan kohor2 ni...hehhe

JH @ Puan Zai....emmmm cabaran di bulan puasa....trpksa ler kerah tenaga....mmng kelam kabut jugak ni...

IM....mmng betul dan trpksa terima knyataan...Dia bukan selamanya bersama kita...

MulutPayau berkata...

Gee.....tapi boleh jugak akak kurangkan lemak2 tepu yg lama trsimpankan....tapi mmng betul...krja brtimbun2...tak tahu nak capai yg mana dulu....tensen jugak ni.......

Kunang-Kunang @ kak Ani....InsyaAllah, rasanya Mp mampu buat...tapi kena pelan2....Yelah kak...3 bulan tu lama...tu pun kalau Dia datang kmbli....

MulutPayau berkata...

Cik Aisha.....InsyaAllah, akak boleh buat semua tu...
Selamat Berpuasa jugak utk Cik Aisha...

Kak Aya.....Betul tu...dah lama tak buat krja2 tu..agak kekok jugak... Tapi rasanya lepas ni ok...tgh panaskan enjin ni...mmng mngharapkan hasil yg TERBAIK...InsyaAllah....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang