Jumaat, 26 Ogos 2011

KENAPA AKU SUKAR UTK MEMAAFKAN.....

Jumaat, 26 Ogos 2011
Bersua muka......tidak pernah SENYUM..
Bersentuh bahu.....buat TAK TAHU...
Berbicara...sekadar mngeruhkan SUASANA...
Bertentang mata....hanya renungan yang TAJAM...

Mengapa aku sukar utk memaafkan Dia...?????????

Tak perlu MINTA MAAF...jika TIDAK IKHLAS...
Tak perlu MINTA MAAF...jika hanya DIBIBIR sahaja..
Tak perlu MINTA MAAF...jika HATI terus DISAKITI..
Tak perlu MINTA MAAF..jika DENDAM masih terus membara....
Tak perlu MINTA MAAF..jika hanya utk TONTONAN sahaja...

SEMOGA ALLAH GERAKKAN HATI KITA UTK SALING MEMAAFI....


19 ulasan:

ainnoraini berkata...

selamat hari raya MP...
maaf dipinta jika terdapat terkasar bahasa disepanjang perkenalan kite dilam maya ni...

maaf zahir dan batin...

ajumohit berkata...

Selamat hari raya aidilfitri buat Akak n family!!! Tgn dihulur maaf dipinta, smg selamat tiba ke destinasi dituju

Puan Kutu berkata...

kenapa pulak nie?hehe..sebelum ramdhan lg kita kena bermaafan. belum terlambat lagi.hari raya hari utk bermaafan...:)

zul permatang badak berkata...

Emmm......balloh ngen sapo pulok ?

abah khalisha berkata...

Buang yang keruh ambil yang jernih..saling memaafkan
Kawasan speed trap polis

ibuintan berkata...

selamat hari raya MP...

mohon maaf jika ada salah silap selama ini


moga Allah membuka juga pintu hati MP untuk memberi kemaafan suatu hari nanti... juga sudah melalui situasi begitu

Amie berkata...

Selamat hari raya MP,

agaknya hati terlalu dilukai, itu sebab sukar untuk memaafkan... namun suatu hari nanti mungkin kita akan akui bahawa kemaafan itu suatu dendam yang terindah!

Yati berkata...

Maafkan saje orang yang macam tu. Dan tak berbaloi untuk kita pikir pasal orang tu. :)

Hanis Azla berkata...

semoga syawal ini akan jernih apa yang keruh tu.. Salam aidilfitri utk MP & family.. Maaf zahir dan batin dari saya..

Jendela Hati berkata...

selamat menyambut aidilfitri buat MP dan famili jua hendaknye.

Dr. Ben berkata...

lagi cepat maafkan lagi cepat hilang serabut kepala

azi berkata...

Salam MP..
Selamat menyambut Hari raya Aidil Fitri...Maaf zahir dan batin dari saya dan keluarga...

P/s..MP..kalau maaf itu dapat menenangkan jiwa, berilah kemaafan wpun mulut sukar meluahkan..

Acik Erna berkata...

Assalam MP..selamat hari raya..maaf zahir dan batin..

anitaare berkata...

Aidilfitri hari kemenangan
Kejayaan menempuh halangan
Mengenali erti kesenangan
Bagi mereka yang kekurangan

Aidilfitri hari kemaafan
Menghapus kesalahan sesama insan
Memupuk perpaduan sesama ehsan
Mengikat tali keakrapan

Selamat hari raya..mohon maaf jika ada silap..moga mp berbahagia dihari mulia ini

MulutPayau berkata...

Ain...terima kasih..selamat Hari raya juga utk Ain..

Aju...sama2 kita sling memaafi andai ada yg trkasar bahasa..Alhmdulillah, akak dah selamat tiba d kg..

Puan kutu...dik, kisah yg sukar utk diungkapkan..hati masih belum trbuka utk memaafkan seseorang...

Zul...dgn seorang hmba Allah..hehehe..biarlah masa yg mnntukan..

MulutPayau berkata...

Abah...sedang mencuba ....

Ibuintan.....selamat hari jugak utk ibuintan..sntiasa mngharapkan sesuatu yg tdk dijngka akan berlaku..namun harapan tetap tnggal harapan...


Amie...selamat hari raya jugak utk akak.terima kasih....mmng sntiasa mngharapkan keajaiban berlaku...namun ia cukup mustahil...

MulutPayau berkata...

Yati...mmng sedang mencuba...namun hati sukar utk memaafkan...

Hanis...terima kasih..selamat hari raya jugak utk hanis..

Jendela hati..terima kasih dik..selamat hari raya..

MulutPayau berkata...

Dr ben..sedang mncuba..

Azi..w'salam...selamat hari raya jugak utk azi..tu laaa...ingatkan ramadhan kali ni..membawa erti..namun cukup mnghampakan..mngkin ego masing2 cukup menebal..

MulutPayau berkata...

Acik..w'salam..selamat hari raya jugak utk acik..

Anita....Terima kasih..selamat hari raya jugak utk anita..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang