Khamis, 25 Ogos 2011

ADUHAI ANAKKU,.....!!!!!!!!!!!

Khamis, 25 Ogos 2011
Marah.....geram...!!!!! itu yg berlegar di fikiran Mp pagi ni...Pagi2 lagi dah jadi mcam polis myoal siasat orang salah...Dan pesalahnya 2 hero Mp..si abang (11 thun) dan adik (8 thun)...Apa taknya, ketika sedang mnyelongkar dlam erti kata lain mngemas almari si abang selepas sahur tadi,Mp terjumpa sesuatu yg mmng tak disangka2.....

Inilah yg Mp jumpa dalam laci almari si abang..

Aduhai...bnyaknya mercun dalam laci.....Mmng terkejut....!!!! Mp lantas mngejutkan dia orang dari tdor...Edisi soal siasat pun bermula...dalam keadaan mamai, si abang brthu yg mercun tu kawan ayah yg bagi...Kononnya nak pasang di kampung bila balik nanti. Nak suruh abang long (anak sedara Mp) yang pasang.....Dan si abang brthu lagi, dia terima mercun tu dgn izin ayah (suami Mp)..Pulak!!!!!!!Mp lantas brtnya pada suami..jawapannya.." bukan selalu"....Lagi bengang Mp dibuatnya..

Tak fikir ke bnda tu merbahaya?????  Dah ramai yg terkena..putus tangan, buta mata...masih lagi izinkan anak bermain..(.ntry marah suami pulak ni)....Dan mulalah CERAMAH panjang Mp sebelum ke tempat kerja.....


18 ulasan:

ajumohit berkata...

Itulah kak, nk dilarang dh mcm tradisi, klu nk main jugak kene awasilah....eh mcm menyokong pulak hihi

syiela berkata...

hehehhe.. tak bagi kesian pulak.. awasi dari dekat... mcm menyokong je ye :)

cemomoi berkata...

lebih baik menangis tak dapat daripada menangis selepas 'dapat'

abgreds berkata...

Susah jugak kalau asben yang jadi tok dalang... nak cubit sayang ... :)

ainnoraini berkata...

kalau main tu kene tengok2kan...tak bagi kesihan la pulak..

Fitri Senin berkata...

tindakan akak sgt btl!!!!!

Zefa NorAsmara berkata...

Keadaan mcmnilah buat ibu2 tersepit, nak bg main, bahaya. Tak bg main, ayahnya pula bagi..

Puan Kutu berkata...

lor mercun bolatu bahaya tu.hehe balik kerja smbg berleter lg kak.hehe..

nuwairani ismail berkata...

adeh!ini macam bapaknya pulak yang bersungguh nak main...maknya pon kene tumpang sekaki jugak la...sabar la kak MP..pastikan dorg main di bawah kawalan org dewasa la..kang jd pape, susah pulak..

azi berkata...

Salam MP..
setakat mercun yang ringan2 tu..oklah kut :)..tapi kena awasilah..janganlah main mercun mcm . mercun bola tu..itu bahaya...:)

missgee berkata...

Salam Akak,
Sy tak suka mercun..
Tapi macam kat umah nie
abang2 saya yang tua2 bawa anak2 mereka
main mercun..
Tak bulih nak tegur..
Kang ada yang kena..
Errrrrrr...

MulutPayau berkata...

Aju....ye lah kan...main mercun mcm tradisi pulak..dari dulu smpai skrang..

Syiela...mmng kesian jugak...tambah pulak tgk kwan2 main...mmng akak kena awasi dia orang ni..

Cemomoi...aduhai...susah jugak nak larang dia orang ni...

MulutPayau berkata...

abgreds....tu yg susah bila sorang larang..sorang pulak menyokong....

Ain...serba salah jugak...

Fitri...terima kasih...susah nak kntrol bdak2 ni..

Zefa...memang geram jugak..bila kita larang, ayahnya angguk...aduhhhh....

MulutPayau berkata...

puan kutu...yer lah dik..akak baru kenal mercun bola tu.(satu plastik tu)...kena yg tu mmng haru...


Nani...hihihi..nampak gayanya, maknya pun kena main sama...

Azi..
w'salam...terkejut tgk mercun bola tu...selama ni dgr nama jer...mmng mercun tu bahaya...rasanya, kena buang mercun tu...

MulutPayau berkata...

Gee..
w'salam...akak pun tak suka mercun..sbnrnya, orng dwsa yg xcted main mrcun ni...kalau tegur, mcm2 jadinya nanti...

abah khalisha berkata...

aiseh..cm mana leh kantoi??salah tempat letak ni..hehehe..seb beklah mak jupa ye kalau tak, tak pasal-pasal jd bukan-bukan nanti..next raya kena pesan awl-awl dah jgn beli mercun..
Yeaaahhh balik kampung!checklist dah buat?

Yati berkata...

Mercun yang besor tu, bior ayahnya yang nyalakan. Hehhe...

MulutPayau berkata...

abah....kalau dah bapak yg bagi...mmng suka lah anak2....

Yati...ye lah kan...rasanya yg besar tu mcm bunga api yg dipsang time smbut mrdeka..hihihi

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang