Isnin, 22 Ogos 2011

Kali ini mmng berbaloi......

Isnin, 22 Ogos 2011
Kali ini suami mmbawa Mp dan anak2 berbuka puasa di Tower Rgncy Ipoh....Turut serta beberapa orang kawannya..Dengan buffet yg reganya agak murah brbnding tempat lain, rasanya ia amat berbaloi....Pulak tu pelbagai jenis menu yg terhidang  mmng memenuhi citarasa........

Tapi kali ni, anak2 Mp dah blajar utk tidk membzir...mereka hnya mngambil makanan yg disukai shaja....Apapun mmng penuh jugak satu meja...Cuma senario di sini agak berbeza dari tempat lain...Seusai berbuka, ramai yg ke surau dan datang balik sambung makan......Mmng hajat hati nak merasa semua makanan di situ......mulut mmng nak, cuma perut yg tak mampu terima......setakat naik 1 @ 2 kilo apa salahnya........Nak diet???? emmmmmm lain kali jer lah...

Nasi tetap mnjdi pilihan utama kami..

Ayam pnggang yg mmng myelerakan....

Pelbagai jenis lauk pauk....tapi budu tetap no satu kata anak Mp..

Muka si abang yg blurrrr.......dah tak sabar tnggu waktu berbuka...

Setelah kenyang...beginilah jadinya.....

Hajat hati nak kurangkan lemak2 degil pada bulan puasa ni...tapi makin berlemak pulak....Memang tak menjadi!!!!!!!!!


Ya ALLAH, sesungguhnya aku BERSYUKUR atas NIKMAT yg telah kau berikan padaku selama ini...

10 ulasan:

hani@debumelukut berkata...

penuh meja tu dikk...diet? akak dah buang perkataan diet dari kamus hidup akak ni...

umialya berkata...

masa tengah lapar, semua makanan nampak sedap, bab diet kena tolak tepi

MulutPayau berkata...

Kak Hani...hajat hati nak diet bulan poso ni...tapi makin naik...


Umialya....diet tolak tepi dulukan...

azieazah berkata...

Wahhhh... tumpang gumbira tengok anak-anak happy berbuka bersama ibubapa. Kita pun rasa seronok, sebab anak2 dapat makan mengikut selera masing-masing.

Budu? Lama dah tak makan.

S..U..D..@..I..S berkata...

belum berbuka rasa semuanya nak cuba tp bila dah masuk sikit ..dah ...+ air ....

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum MP,

Baguslah sekarang ni banyak hotel yang dah peka dengan keperluan kita orang islam.

Sebuah hotel berhampiran rumah kak ani di SA ni siap menyedia imam untuk mengimami sholat isyak dan sholat terawih. Jadi tak adalah kita tergesa2 makan, sholat maghrib dan terus balik ke rumah nak kejar sholat terawih pulak.

Zefa NorAsmara berkata...

Teringin juga nak rasa berbuka di hotel.. tapi tak terpergi2 lagi.. :D

nuwairani ismail berkata...

menu begini memang boleh buat kite tersadai ni...

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum:)

aduhaii...penuh meja tuu...mesti kenyang bangattt niihh...:):)

Puan Kutu berkata...

makan tak ingat.sedap tu...:)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang