Isnin, 19 September 2011

cEriTa HaRi iNi.....

Isnin, 19 September 2011
Dalam Kelas Tahun 5...

Murid  : Cikgu, berapa umur cikgu?????

Cikgu  : Cuba kamu teka...

Murid  : Umur cikgu tentu sebaya dgn mak saya...

Cikgu  : Hah......!!!!!!!!!!Berapa umur emak kamu?????

Murid  : 32 ckgu...

Cikgu  : Fuhhhhh...lega.....

Ada apa dgn umur????????Mmng suka sangat kalau kita dikatakan lebih muda dari usia sebenar....Dan mmng itu yg kita IMPIKAN....Sesetengah orang sanggup berhabis duit utk membuat pelbagai rawatan supaya nampak awet muda.....Usia hnyalah ANGKA....Namun kita perlu tahu membezakan angka tersebut....Umur dah mngjangkau 40 tapi masih bergaya sprti 17 tahun...mmng tak sesuai sangat..!!!!

Apapun yg kita lakukan...usia kita tetap akan BERTAMBAH setiap tahun...BERSYUKURLAH dan HARGAILAH umur kita....Berapapun umur kita....selagi kita BERNYAWA...kita masih berpeluang mnggandakan ibadah kepada Allah..

"Sebaik-baik manusia, adalah yg berumur pnjang dan paling bermanfaat kepada orang lain"



40 ulasan:

missSenget berkata...

ekekek.. best kan...

tp kite selalu org kata mcm budak2 sekolah

patut laa xde sapa ngurat.. T__T

abah khalisha berkata...

ha br boleh..dah lupa nak komen apa td..hehehe

Zaitun berkata...

Kalau boleh bila bertambah umur maka bertambahlah amalan kita setiap hari.

Lovely Kitchen berkata...

walaupun umur makin meningkat, kita ttp muda kan..hihii selamat hari raya...

Maya Mayana berkata...

semoga umur kita yg sentiasa meningkat ini berkat..Amin...

sal berkata...

bertuah klu panjang umur dan sihat ye..dpt juga menambah amal ibadat dan bertakwa kepadaNya..

moga begitulah hendaknya kita..amin..

MulutPayau berkata...

miss....tak kisahlah mcm bdk skolah pun...janji tak nmpak tua.....hihihi


abah.....alahai lupa pulak yer..


Kak Zai....betul tu...taklah sia2 umur kita...

Hanis Azla berkata...

semoga kita semua mendapat keberkatan umur.. nampak muda dan cantik satu anugerah.. tapi klu di berikan kesihatan yg baik satu anugerah yg tak ternilai kan..

MulutPayau berkata...

Lovly Kitchen...betul2..walau umur mningkat tapi kita tetap nmpak muda...selamat hari raya jugak....terima kasih sudi snggah...

Yana...Amin, begitulah hendaknya..

Sal..Amin..semoga umur yg diberikan tidak sia2..

MulutPayau berkata...

Hanis....betul tu..anugerah yg tidak ternilai utk kita...

abgreds berkata...

umur itu angkubah, ada pendek ada panjang
angkanya memang bertambah, tapi bakinya makin berkurang.. :)

Puan Kutu berkata...

adui bestnya klu sy dipuji lebih muda dr umo sebenar..nie ada ke patut panggil sy makcik.hehe..

kpah k-poh berkata...

tadi baru sorang gadis tu panggil kpah ni kakak..sedangkan kpah ni sebaya atau mungkin muda sikit jer dari mak dia..memang tak selesalah..Penampilan dan kecergasan membuatkan kita kelihatan 'muda' sikit dr usia..kot ler..heee...Tapi kat dunia blog ni..semua panggil 'kpah'..senang...kan..

norh berkata...

org selalu sangka sy ni baru grad.. he he

Memori Kekasih berkata...

nasib baik murid tu teka muda...kalau teka umur dah 53 tahun, mesti dah melekat buku kat muka murid tuh...hahahaha...:)

Muda ka tua ka, masih boleh nmpk cantik...:)

azian berkata...

mmmm.....muda2....heheheheh...
sy 29 tapi ade org cakap 39...huhuhu

~ yus ~ berkata...

memang seronok bila orang sangka umur kita lebih muda dari usia sebenar. Tetapi sebenarnya makin umur meningkat, makin kurang usia kita di muka bumi ni kan kak. Apakah persediaan kita sudah mencukupi??

MulutPayau berkata...

abgreds....ya ..mmng betul..angka bertambah dan baki smkin kurang....

Puan Kutu...alaaa dik..dia orang tersalah pandang tu....hihihi..

kpah....awet muda tu......kpah tu dah kira nama glemer kat blog...

ikatankasihku berkata...

haiiiiiiiiii...tq singgah blog saya..first time datang sini..i followwwwww

biar umur lebih, asal hati sentiasa muda..betul tak...hehehe

berminat dgn sf, email sy ikin@poly.my cc ikin2305@yahoo.com

MulutPayau berkata...

norh...sukakan kalau kita nmpak lebih muda dari usia sbnrnya....

MK...hahahaha mmng betul tu...kalaulah dikatakan umur lebih tua...naya budak tu...

Yan...alaaaa...dia orang silap pndang tu...lain kali kena tnjuk i/c..hehehe

Yus...Betul tu dik....entahlah...rasanya persediaan masih tdk mncukupi...

MulutPayau berkata...

ikatankasihku....terima kasih...mmng betul...yg pnting hati sntiasa muda....email akan mnyusul nnti..

Yati berkata...

Umur hanya satu angka. Yang penting kita syukur dengan apa Allah kurniakan.

ORLANDO AHMAD berkata...

zaman gua ngajar skolah dulu, soklan faveret student:

1) Ustaz dah kawen ke belum?
2) Makwe berapa ramai??

umialya berkata...

akak lg bertuah, sejak 2 menjak beruniform baru, asyik dipanggil adik aje, dorg ingatkan kita ni student lagi kot!!

NzA berkata...

FUH!!!Bangga la kalau nmpk muda...hi...

yg pnting kesihatan trjaga...

nuwairani ismail berkata...

~bestnya kalau nampak makin muda...sy ni org asik panggil makcik je..padahal baru 26. sedih betol!

MulutPayau berkata...

Yati..ya , angka yg semakin berkurang...

Orlando..woww...soalan cepu mas tu...

Umialya...fuhhhh...bestnya kalau sntiasa dipnggil adik..bertuah badan...

NzA...hihihi..mmng bnggakan...tapi betul tu..kesihatan harus diutamakan...

MulutPayau berkata...

Nani....dia orang tu silap pndang...lain kali bagi tgk i/c...hehehehe...jng sedih2 tau...

Pia berkata...

"akak lak nampak lebih tua dari umur..sedih2...kena usaha kuruskan badan dan berpenampilan ala2 org muda sikit kot..hehhe..apapun alhamdulillah sbb di panjangkn umur sampai skrg..."

cik aisha berkata...

orang suka nilaikan luaran...yg umur tua org ckp muda xpe jugak, tp yg umur muda org ckp tua mau terasa ati jugak.tp dlm kes tertentu bila org ckp kita yg dah berusia ni bdk sek terasa ati jugak..haha..suma nak terasa ati.adeh

Kamsiah berkata...

salam
murid tu begitu jujur pertanyaannya
dan jujur juga memberi pendapatnya...

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum MP,

Selalu sesak nafas bila tengok mak dan anak pakai pakaian sama trend. Mesti termengumpat dalam hati. Sebab walaupun memakai pakaian mengikut trend orang muda, kat mana nak sorok rupa yang bukan lagi remaja.

ibuintan berkata...

nasib baik maknya umur 32 kan... legaa mendengarnya


umur mematangkan kita...

kasihibu berkata...

muda tu, seronok dengar ye?

ikatankasihku berkata...

Pasal SF, akak email saya yer, nanti saya reply..

MulutPayau berkata...

Pia..pandangan orang tu kdng2 berbezakan...ada orang kta kita lebih muda...tapi ada jugak yg kata lebih tua..

Cik aisha...kalau umur tua, orng kata muda..lagiiii lah sukakan...

Kamsiah..
w'salam kak...seronok bila dikata lebih muda...mmng jwapan mrd tu boleh dipercayai...hihihi

MulutPayau berkata...

kunang-kunang..
w'salam kak...saya pun tak berap berkenan bila tgk orang dewasa brpkaian mngalahkan budak2 remaja..

Ibuintan..hihihi..yerlah...

kasihibu...mmng seronok dgr..walau sedar diri dah tua...tak kisahlah kan...

MulutPayau berkata...

ikatankasihku...nanti akak emel yer..

hani@debumelukut berkata...

akak jumpa bekas anak murid. dia bertanya samaada akak dah pencen ke belum...nampak dah tua sgt lah kot..heheheeh

MulutPayau berkata...

Kak Hani...taklah....mana ada akak nmpak tua.....serius ni!!!

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang