Isnin, 17 Disember 2012

HILANG RINDU....

Isnin, 17 Disember 2012
Tak sangka...
Dan memang tak terduga...
Setelah hampir 9 tahun tak jumpa...
Akhirnya bersua juga...
Alhmdulillah, Allah makbulkan doa Mp utk berjumpa si dia...
Walaupun jumpa skjap...
Tak sempat nak borak pnjang2...
Masa agak mencemburui..
Lidah pulak macam kelu...
Masing2 cuma menatap muka dan mata yg berbicara....
Dia..
Sahabat, kawan, teman, adik yg cukup memahami ...cukup sporting...cukup cantik dan manis..
Mp tak akan lupakan segala jasa dan pngorbanannya..
Setiap kali menatap wajah si bongsu, pasti Mp akan terkenang padanya...
Dia yg bersusah payah menghantar Mp ke hospital tatkala ingin melahirkan si bongsu...
(kebetulan husb tidak ada)
Dia yg menemani Mp di hospital sehingga bersalin...
Dia yg menemani Mp ketika dalam wad sementara mnggu suami tiba....
Masih terbayang lagi wajah pucatnya ketika menyaksikan kesakitan yg Mp alami...
Kebetulan waktu itu dia masih belum kawin...
Namun dia bnyak memberikan kata2 semngat...
Semuanya masih jelas di ruang mata...
Tak mngkin Mp lupakan semua tu...
Rasa sebak, sayu bila mngingatkan semua tu...
Hubungan kami terputus bila dia minta bertukar balik ke kg...
Fb menemukan kami semula...
Namun  kami cuma bercerita melalui alam maya sahaja..
Pertemuan singkat telah mngubat rindu di hati...


.






44 ulasan:

umialya berkata...

seronok berjumpa teman lama

nurbijen berkata...

mesti best dapat jumpa kawan lama...

Granny Hani berkata...

kata orang 'new friends r like silver, old friends r like gold,'

❤Kamsiah❤ berkata...

mp..jumpa kat mana tu...fb ni kalau digunakan utk tujuan yg baik..byk manafaatnya ,kan..

sal berkata...

Alhamdulillah dapat jumpa..iringan doa moga ukhuwah bertaut kembali..

azi berkata...

Salam Rindu MP...
memang Mp bertuah mendapat seorang adik yg.juga boleh dianggap sahabat yang baik. Payah tau nak dapat seorang sahabat yg.benar2 memahami diri kita ni...semoga ikatan Mp dengan dia akan terus berkekalan selamanya.

missSenget berkata...

best kan...

kalau kite kekok sikit bila jumpa kwn2 dah lama xjumpa..huhu..

Hanis Azla berkata...

Alhamdulillah.. mmg seronok bila dapat kembali bertemu dgn insan2 yang istimewa dalam hidup kita..

Lynn berkata...

Hmm memang saya pun pernah alami keadaan teruja bila berjumpa balik dengan sahabat lama yang sangat baik dengan saya dulu..alhamdulillah...semoga persahabatan tu kekal hingga hujung nyawa..amin

Pn Kartini berkata...

Ini yg dikatakn sahabat sejati..
Tatkala susah..masih bersama...:-)

whitecappuccino berkata...

mmg seronok jumpa kawan lama terutama kawan yg sgt baik.

Kesuma Angsana berkata...

mesti seronokkan !

aTieYusof Family berkata...

Best nya jumpa kawan lama kan Kak?..
sy pun byk terjumpa kawan lama di FB.. jejak kasih di alam maya..:)

NM03 berkata...

jejak kasih







mesti syahdu syahdan kan....

ieda berkata...

akak dapat bayangkan keseronokan MP tuu ;)

JS or Mrs.Lina berkata...

seronok dpt jumpa member lama kan...js mula2 nk jumpa kwn lama ada rasa gabra jugak tp bila jumpa msh sprt dulu..trus jadi anak2 skolah...hahaa

MystoryPic berkata...

kawan sejati yg sanggup berkorban untuk kita susah dicari ... best kan dapat jumpa semula

ibuintan berkata...

.... budi baik di bawa mati..

antara kebaikan fb... yg lama diketemukan kembali

Amie berkata...

Lambat laun doa dan harapan kita pasti dimakbulkan....alhamdulillah.

ummiross berkata...

Alhamdulillah, betemu sahabat sejati.

Nazayiena berkata...

Seronok ya dpt berjumpa semula dgn sahabat lama yg rapat dgn MP dulu.

Fiza Rahman berkata...

Banyak sungguh jasanya yer.

intanfirdaus247 berkata...

syok kan dapat jumpa kawan lama..hilang rasa rindu

Zaitun berkata...

Alhamdulillah...doa dikabulkan semoga berkekalan.

Kasih Salina berkata...

salam kak..bagusnya ada kawan camtu..boleh tolong menolong n sama2 susah dgn kita..

eita berkata...

mesti best kan dapat jupe kawan lama

ieja amieja berkata...

terubat jg rasa rindukan bila dah bersua..^^

Cho Zila berkata...

dapat rasakan ikatan nyer tu.. memang terlerai segala rindu.. doakan ikatan itu akan terus berkekalan hingga akhirnyer...

aTieYusof Family berkata...

singgah lawat akak;)

~~zana@pb~~ berkata...

Rindu terlerai ye? Begitulah nma saudara....

Jue Jaynee berkata...

jue baca meremang bulu roma..
syukurnya kak. 9 tahun cukup lama kak.

bertuahnya

Wak Gelas™ berkata...

wak pon tumpan gsonok jugakkk. ahhKs

Ujie berkata...

Pertemuan yg terlalu indah pastinya!
Susah dpt sahabat sebaik gini.

Ratu Hatiku berkata...

Alhamdulillah dapat jumpa sahabat lama...seronok kan :D

penyuluh perikanan berkata...

Sahabat yg baik memang selalu merindukan, walau sampai kapanpun tak akan bisa dilupakan, inilah persahabatn yang indah...
terima kasih sudah berbagi, jangan lupa singgah

Cikgu Ma berkata...

seronok kan kalo jumpa orh yg kita selalu ingat...

kak nora berkata...

salam kenal, tksh follow..

zino berkata...

best dapat jumpa kawan lama..

NzA berkata...

budi yg baik akan tetap dlm ingatan smpai bila2...

Nisah Idham berkata...

Saalam Ukhwah..
seronoknya dapat jumpe,
semoga ukhwah kalin berpanjangan (^_~)

Nisah Singgah & follow sini

TiranaAduka berkata...

merindui kedatangan sis di tempat tirana aduka

Puan Kutu berkata...

sahabat yg baru kita kenal pun kita sentiasa ingat inikan pula sahabt yg byk berjasa..sy dpt rasakan kegembiraan akak bila dpt bertemu dengan sahabat akak..:)

mama aini berkata...

ehem akhirnya bertemu semula di FB..berjasa kan FB ni..

EmbunRosaliza berkata...

Sahabat yg baik sukar di cari, pasti dikenang2 sepanjang masa. Seronok MP bila jumpa blk sahabat sejati

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang