Khamis, 27 Disember 2012

Bilik anak lelaki..perlu letak bunga ke???

Khamis, 27 Disember 2012
Ketika renvate bilik si hero...Ayahnya memberi peluang utk hero berdua memilih warna kegemaran masing2 utk cat bilik..
Aduhhhhh...pening bila si abang inginkan warna merah manakala si adik inginkan warna biru. Mereka berdua berkongsi bilik...
Masing2 inginkan warna pasukan bola sepak yg diminati...
Pada mulanya, Mp berkeras, tak mahu husb layan permntaan mereka...Tapi husb dah siap upah orang utk cat warna bilik dgn warna yg disukai oleh anak2...
Jadi dinding bilik terpaksa dicat warna merah dan biru....
Biru dan merah mata hitamku melihat bilik mereka..
Silau mata....
Tak pelah....dah kesukaan mereka..
Kalau dulu, mereka berkongsi katil besar..sekarang masing2 nak katil sndiri...

Bola yg menjadi mainan mereka dalam bilik...
Cadar utk si adik warna agak lembut...
Susah mencari cadar yg sesuai dgn warna bilik mereka....
Hentam jer lahh...



Agak pening utk mencari langsir yg sesuai utk bilik mereka ni...
Gabungan warna krim dan merah..
Bantai jer ..
Kononnya nak buat macam eric buat..tapi hampehhhh....tak menjadi...


Almari yg ditempah khas mengikut warna bilik...
Sorang satu mngikut warna kgemaran masing2...
Memang ceria bilik mereka ni...
Tengah mencari gambar yg sesuai utk ditampal di dinding bilik...
Bila suruh mereka pilih..semuanya nak gambar bola...
Sorrrriiii....Mp mmng tak setuju...
Jadi, Mp biarkan dulu dinding tu kosong...
Sebenarnya teringin nak letak meja kecil dan jambangan bunga di bilik mereka...
Errrrr..sesuai ke dgn bilik anak lelaki?????
Bila Mp brthu nak letak bunga...dia orang pakat gelak...
Isshhhhh tak patut....

54 ulasan:

sal berkata...

nampak berseri..memberi mood pd penggunanya..yelah..anak2 suka warna-warni.. bersemangat dn bermotivasi..

❤Kamsiah❤ berkata...

hehe..payah jugak ya bila selera mereka tak sama...
bunga?hehe mmg patut MP kena gelakkan oleh anak2..

Pn Kartini berkata...

Tak pe...
at least seronok juga mereka tgk kaler feveret masing2 lam bilik:)mmg spoting makayah..:)

che mid berkata...

ha ha kelakar le mp.. betul-betul punya merah dan betul-betul punya biruuu.. tapi tak pe, kalau dia orang tak suka bunga tandanya jantan sejati..kut..

Anum berkata...

salam
selamat pagi
singgah kejap :)

umialya berkata...

ha'aaa jika letak bunga, ala2 'sutung' jadinya, tak sesuai..

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Rasa macam ok jer letak bunga. tapi kalau kereka tak suka susah juga.

intanfirdaus247 berkata...

bg sy pulak, x per letakan bunga..but not to much..maybe bunga yg jenis besar2..macam bunga matahari ...pasu yg besar...letak di sudut..(cewah tetiba je kan) haha..apapun ikut MP la..hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Bagi apa yg mereka suka MP.. kadang2 anak dah dewasa selera mereka lain sikit.. cuma perlu dipantau...

Memang cantekkk dah deco2 MP ni.. saya pun dah tergoda :D

Cho Zila berkata...

tak patut tak patut.. okjer kot letak bunga tapi dah diaorang nyer bilik biarkanlah diaorang berimaginasi...

Jemarisuri berkata...

tak sesuai la...hehe..
kan jadi romantik plak...hikhik..
tetap comel kombinasi colours tu...

makchaq berkata...

Cantik dan ceria..
Ikut ja pilihan depa MP.. bilik kan macam heaven kita...

azi berkata...

MP...cantiknya bilik anak-anak MP..kemas aja...bilik kakak Ainaa pun kalah...bersepah bilik dia...

dah cantik saya tengok bilik tu..tak payah letak bunga...letak aja barang-barang yang diorang suka macam bola ke...sebagai hiasan...pandai umi menghias ye..:)

Ratu Hatiku berkata...

Merah biru... kombinasi wrna yang menarik... :D

Amie berkata...

Terang warna bilik anak2 MP... memang ceria dan merangsang semangat... bunga? Boleh... tak salah letgak bunga dalam bilik anak lelaki...sebagai penyeri.

azieazah berkata...

Letak bunga, memang la kena gelak. Elok letak gambar yang depa minat.

QueeN TerataI berkata...

wah.. comeynya bilik anak2 hero ni.. merah + biru.. okla tu.. katil tu pun comel jer.. beli mana eh? hahahaha

err rasanya mcm x sesuai je letak bunga kat bilik hero.. kalau diorg nak gambar bola rasanya dah cukup sesuai dah tue MP.. ;)

AziE berkata...

Letak poster je la Mp. Bunga mcm tak sesuai.

syiela berkata...

letak frame gambar ke.. tak pasti la.. walaupun anak saya semuanya lelaki namun semuanya masih kecil :)

mama aini berkata...

assalam MP..ehem meriahnya color bilik ank2 lelaki MP..mungkin tak sesuai kot bilik ank lelaki diletakan bunga..gambar2 oklah..

EmbunRosaliza berkata...

Cantik n ceria bilik anak bujang MP tu, seronok la mereka bila warna kesukaan masing2 ada heheh.

Kalo anak lelali mmg tak suka munge2 ni MP, bagi mereka baik letak bola penuh bilik pun tak apa hehe

Zaitun berkata...

Anak lelaki memang tak suka bunga kalau diletak dalam bilik.Mp boleh tukarkan pada potpuri. Dulu anak lelaki kak Zai pun macam tu.

Angah berkata...

cantik lah kombinasi merah dan biru, segar bijik mata memandangya

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Bilik anak lelaki kak pun kosong sj tak ada bunga. Tapi kak ingat, klu kak letak bunga jambangan kcik, anak2 tak akan buang jg, he3....

ummiross berkata...

Sangat ceria bilik tu MP, sesuai sangat untuk anak2 lelaki yang sedang aktif dan membesar. Letak frame gambar cantik juga MP...

Aishah Jahirah berkata...

semua warna garang n ceria...uik kak baca tajuk kena letak bunga ke...hahaa xyah la kot bunga2 bilik lelaki ni...hehee

Tihara berkata...

comey pilihan colornya..rasa macam nak baut blk mcm ni :)

Teenager Housemaid berkata...

lawa lah kak, gabungan warna bilik diorang berdua ni..:D

er, jambangan bunga kat bilik diorang? errrr...
buat jatuh pecah je kalau diorang main wrestling ke main bola dlm bilik tu..hehehehe

Cikgu Ma berkata...

ok jerr kalo letak bunga dlm bilik dorang kak..cuma pandai ke dorang nak jaga..hihi

MystoryPic berkata...

gantung kapal terbang kot dalam bilik anak lelaki...

NzA berkata...

jom deko2 brsama MP.....wah cerianya bilik si bujang MP..brtmbah semangat membara bujang ni jadi penyokong kelab kegemaran msg2.....citarasa anak2 lelaki xsama dgn kitakan...nasib baik kt rumah ni sorg je bujang..2 pn nza dh pening tgk bilik brtampal stiker kereta...huhuhu...

ieja amieja berkata...

salam cikgu..
soryy lama x singgah cni..blogger lemau lah katakan..hehhe
cantik bilik ank teruna MP..gabungan warna dua tu pun mmg menarik ditambah dgn perabotnya yg jg cantik..rasanya x perlu digantung byk2 gambar kot..tkt 'semak' nnt..
bunga??hehe bdk lelaki ni mmg kureng kot..*_*

selamat kembali bertugas ye^^

ibuintan berkata...

ala kemasnya bilik anak bujang MP...

hehehe tak payah kot letak bunga.. sweet sangat lak nanti

Zareda Norman berkata...

warna warnagarang dan semangat... Bunga?? No please.. Heheheh zar pun x suka bunga banyak banyak.. Gambar bola ok lah tu maskulin.... :-)

[PCL] berkata...

nampak bilik ank bujang lbh kemas dr ank2 dara sy..kesian mak dorang plk..kena buat perubahanlh npknya barula ada semangat dorang nk kemas kata ko!!

mama iffaheem berkata...

Letak pokok berdaun je yg takde bunga ok gak. Nampak konsep natural sket:)

Puan Kutu berkata...

cantik la kak mp kombinasi warna merah n biru..lgpun skang kan trend colour blocking.hehe..

norh berkata...

kak, saya pun tergelak bila kak kata nak letak bunga.. letak kereta pun ok jugak.. :)

suri solehah berkata...

Cantik jdnya kombinasi warna pilihan msg2...hehe..try akak letak jugak bunga tu...tgk diaorg nk wat pe..hehe

Ena's Palace berkata...

cantik bilik depa..suka tgk..
erkk bunga ke? cam tak sesuai jer...hehehe

Ujie berkata...

Merah biru..gabungan ceria.

Rasanya tak yah letak bunga kalau diorang tak suka. biar diorang ekspresikan kreativiti sendiri.

Kamariah Awang berkata...

Cerialah bilik budak bujang tu.. Pandai mamanya menghias.

Totie@Tomy berkata...

cantik jugak gabungan biru dan merah ni...

Totie@Tomy berkata...

cantik jugak gabungan biru dan merah ni...

Ema Blog berkata...

cantik juga kombinasi warna tu... masing-masing ada citarasa sendiri

suri solehah berkata...

selamat tahun baru untuk akak jugak:-)

ieda berkata...

cantik dikk
aah biarkan kosong .. poda akak kosong lebih nampak menarik ..
kalau ada hiasan macam nampak serabut kan ;)

warna yg dipilih cantik pada akak;)

Dinas Aldi berkata...

Cantik la kombinasi biru & merah macam tu, sangat ceria.
Selamat tahun baru :)

missSenget berkata...

walaupn suka warna lain2, kombinasi biru merah, tetap cntik..

hehehe..

m.u.l.a.n berkata...

Happy 2013...!!! Happy & healthy selamanya..!!

Rumah ni tak banyak bunga pon sebab hubby tak suka..

mamawana berkata...

Selamat Tahun Baru 2013

Rinna berkata...

Bilik anak lelaki.. pun cantik ngan kombinasi warna gitu.. :)

Kasih Salina berkata...

takpelah akak, berilah peluang ank2 memilih..akak tempah jugak ker katil tu..cantik..

Aju Mohit berkata...

cantiknya bilik anak bujang akak, macam ni pun dah puashati kak, bunga? ngak perlu ;)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang