Isnin, 10 Disember 2012

Sayang pada sahabat....

Isnin, 10 Disember 2012
Antara sahabat perempuan dan sahabat lelaki....
Siapakah yg boleh dipercayai....????
Siapakah yg boleh menyimpan rahsia kita bila kita berkongsi masalah????
Kadang2 sahabat lelaki lebih memahami...
Biarpun selamba dalam memberi nasihat..
Namun cukup bererti...
Biarpun nasihatnya kadang2 amat memedihkan,
Namun keikhlasan terpancar disanubari... 
Siapa pun sahabat kita...
Sama ada lelaki atau perempuan....
Biarlah dia memahami kita..melayan kita selayaknya sbgai sahabat...
Bukan hadir masa senang dan lari masa susah...
Cuma, 
Berhati2 lah sekiranya bersahabat dgn lelaki...
Jangan pulak terjebak dgn perkara yg tak diingini....
Apatah lagi jika sahabat tersebut sudah mempunyai pasangan...
Takut ada yg terasa hati dan disalah erti...
Banyak hati yang perlu dijaga...
Bimbang ada yg terluka...
Dan jangan keliru...
Antara sayang dan kasih pada sahabat....
 Dengan CINTA pada pasangan kita....
Suara hati kadang2 sukar untk difahami...




46 ulasan:

ZalinZalina berkata...

saya fobia dgn insan yang bernama sahabat :(

Kasih Salina berkata...

salam kak MP..jika saya memang tak suka meluahkan apa2 pada sahabat..jika kita berkeadaan emosi yg tidak bimbang sangat takut apa yang kita cakap akan makan diri..

Zefa NorAsmara berkata...

Tidak kira lelaki atau perempuan.. berhati2 dalam bersahabat.. :D

sal berkata...

Asalkan hatinya mulia..bersahabatlah kita dengan seikhlas2nya..moga bermanfaat..tpi dgn lelaki mungkin kena hati2 sikit..kdg2 terjumpa mrk yg lebh laser,kan...

Kunang-Kunang berkata...

Sukar nak mempercayai 100% utk bercerita hal peribadi pada seseorang.

Kak ani lebih percaya pd sahabat perempuan. Kepada yg lelaki kalau boleh tak mahu mereka tahu kita ada masalah terutama masalah rumahtangga. Tak mahu mereka tahu yg kita tak bahagia.

❤Kamsiah❤ berkata...

akak pulak...memandangkan dok umah ja..takde la istilah sahabat lelaki hehe...

akak susah nak percayakan org...kalau bermasalah...pendam ja...

Pn Kartini berkata...

Suka luah pada makbonda..dialah sahabat ..dialah penawar..
:)

makchaq berkata...

Berkongsi masalah dengan sahabat berlainan jantina ok jugak, tapi memang kena limit kot... sebab kat tempat makchaq ada beberapa kes bermula dari kongsi masalah akhirnya melarat pulak...

missSenget berkata...

ade mslh, best cerita dgn kwn lelaki..

ada mslh, best cerita dgn kwn perempuan..

ada mslh, elok xyah cerita..

hihihi..

Cho Zila berkata...

susah nak luahkan.. akak lebih suka bercerita pada adik beradik sendiri.. dulu ada sepupu .. takut disalah tafsirkan..

Yati berkata...

Sahabat Yati, suami Yati sendiri. Maklumlah, surirumah dok rumah saje, dia saje tempat meluah, dan bersama time susah dan senang. Alhamdulillah.. ^_^

Nor Salmi berkata...

Akak memang tak suka luahkan masalah kepada rakan-rakan baik lelaki mahupun perempuan. Serik apabila kepercayaan dikianati. Walaupun tugas memerlukan kita bergaul dgn rakan2 lelaki namun dlm persahabatan, batasan tetap ada.

aTieYusof Family berkata...

Kak MP..
dulu2 sahabat baik sy lelaki juga.. smpi skrg masih OK.. tapi dah kurang contact coz masing2 dh ada pasangan..kena jarak kan hubungan.. tapi depa ni mmg boleh dipercayai.. penyimpan rahsia yg baik...:)

Amie berkata...

Tentang luahan perasaan... memang malas nak cerita kat orang sebab sering dikhianati, diceritakan pula pada orang lain.... tapi memang betul, kalau lelaki memang boleh dipercayai simpan rahsia!

mama aini berkata...

assalam MP..ehem kadang2 2,2 tak bolih..lelaki/perempuan !!!..mama ada seorg sahabat wanita yg sama2 menangis & ketawa bersama2 mama..insan begini masih ujud lagi..hu2x..sampai skrg kami masih baik..

Kesuma Angsana berkata...

setuju sgt. KA singgat baca dlm bercuti2 mesia ni hehehe

umialya berkata...

luahan boleh memakan diri sendiri

mamyharraz berkata...

sukar nak temui yg benar2 nama 'sahabat'
kalau ada mmg sesorg tu beruntung..bukan mudah sesorg nak memahami kata hati kita.

ieda berkata...

ye betul tu MP
bila bersahabat dengan lelaki harus diingat banyak perkara .. harap kita lebih berhati2 ..
selalunya bila sahabat lelaki kita dah berpasangan , kita haruslah jaga segala batasan ..

senang diambil kira bersahabatlah dengan sesama wanita .. tolak tambah mereka lebih senang didekati :)

pinky berkata...

salam kak... xtau nak cakap...klau lelaki tu mental kena kuatlah nak bercerita...tp apa2pun ikut keselesaan kan??

Ema Blog berkata...

sahabat skrg bukan senang utk dipercayai..

intanfirdaus247 berkata...

salam...erm..apapun kena berhati2

Fiza Rahman berkata...

Susah nak cari sahabat yg boleh di percayai. Boleh nak bercerita pada sahabat lelaki, tapi keda berpada² dan tau jaga batasan. Takut yg sikit2 tu lama2 jadi bukit.

ibuintan berkata...

sebagai seorang wanita kita ada batas yang perlu dijaga bla bersama lelaki... untuk bersahabat baik akak lebih mengutamakan wanita

ainnoraini berkata...

kene berhati2...w/pun sebaik mana pun sahabat tu...

tapi ikut keselesaan masing2kann

Puan Kutu berkata...

so far sy takde kawan lelaki yg betul2 rapat n boleh dinamakan sahabat.kawan perempuan byk juga..tp sejak dh kawen, waktu utk kawan dah makin kurang.sy lebih selesa jadikan en suami sbg sahabat..:)

Ummiarissa Mahdi berkata...

salam kak...saya lebih percaya lelaki...kerana mereka boleh simpan rahsia...namun betul seperti akak katakan tu...harus berhati2...

Teenager Housemaid berkata...

saya lebih ramai kawan perempuan...
kawan lelaki boleh kira dengan satu tangan je..hahaha..
tapi kalau campur dengan kawan alam maya, adalah juga beberapa...
tapi kalau sahabat yg berkongsi semuanya, rasanya err..tak ada...huhu...

whitecappuccino berkata...

sahabat baik masa sekolah(pompuan)..putus sahabat sebab silap faham..sedih..

Angah berkata...

angah prefer sahabat lelaki, kerana lelaki lebih santai dan tak kuat merajuk

Ratu Hatiku berkata...

Bukan senang nak dapat seorang sahabat..uhuhu...
salam kenal...tq follow blog saya :D

Ujie berkata...

Dah lama takde sahabat rapat, last masa kat U. Kalau dah kawin ni..mmg kena elak sahabat rapat dgn lain jantina.

Luah pd Allah, pasti kekal tersimpan apa jua rahsia..

ummiross berkata...

Salam MP, lama ummi tak singgah.

Sejak kawin, suamilah menjadi sahabat paling akrab.

TiranaAduka berkata...

salam mp
Pengalaman ta byk mengajar ttg erti sebuah pshabtan yg sejati..thanks sharing story mp.

Rasp berkata...

en somi lah menjadi pendengar setiaku :D

Aishah Jahirah berkata...

sahabat lelaki n perempuan dua2 ada kelebihan.setakat ni lbh percaya sahabat pompuan...

Ena's Palace berkata...

ye mmg pun...peru berhati2 dgn sahabat lelaki ni....takut plak timbul perkara lain atau fitnah dari masyarakat sekeliling...

Kasih Salina berkata...

kunjungan balas

LadyBird berkata...

dua2 xleh percaya.. huhuhuhu..
kdg2 time sng dielah shbt sejati kite.. time susah, time gaduh, die g canai semua keburukan kite kat semua.. huhuhuhuhu..

aTieYusof Family berkata...

Singgah jenguk Kak MP :)

syiela berkata...

kalau amat memerlukan baru luahkan pada sahabat.... tapi jarang memilih lelaki

Nazayiena berkata...

Kena berhati2 juga bila nak berkongsi rahsia dgn sahabat2 nie,kadang2 sahabat nielah x boleh percaya sgt.

intanfirdaus247 berkata...

kan akak MP..huhuh..:) kak dah minum petang??

penyuluh perikanan berkata...

sahabat yg baik saling mendukung..

merpatisejoli45 berkata...

jom kite kawan nk?hehe
cik merpatisejoli ke sini
folow blog ini
jmput datang blog merpatisejoli
klu berkenan jangan lupa folow sekali.
^_^

http://merpatisejoli45.blogspot.com/

TiranaAduka berkata...

melihat kembali post lama sis dan komen2 sahabt

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang