Khamis, 28 Mac 2013

ketakutan itu datang lagi.......

Khamis, 28 Mac 2013
Dah hampir 2  mnggu,  terasa berdenyut2....dah bnyak pil penahan sakit ditelan..
Makan ubat, sakit mnghilang..lepas tu datang balik.....
Aduhhhh....sampai bila harus bertahan dgn ubat ni?????
Dah berbuih mulut laling ngan anak2 memaksa ke klinik...
Tapi buat tak layan jer...
Pernah menangis depan anak2 kerana trlampau sakit ...terkejut anak2 bila tengok maknya menangis...
Dipaksa ke kilinik....Ikut jer, sampai depan klinik..HARAP MAAF TUTUP...
Rasa mahu melompat jer masa tu....

Teringat pengalaman masa tingkatan 5 dulu...
Sakitnya teramat...pertama kali ke spital gara2 sakit....terpaksa dibuang satu...
Selesai jer, hampir pitam..terpaksa dipapah oleh doktor dan nurse...
Diletakkan di satu bilik shingga pulih...
Lepas tu naik ambulans..pihak hospital hantar ke asrama..
Terkejut waden dan kawan2....

Kali kedua, selepas bersalin anak pertama...16 tahun lepas..
Gara2 ikut adik...
Minta dr tampal mana2 yg rosak...
Tapi dr kata ada yg perlu dibuang..
Ikut jer saranan dr..selesai jer, pitam terus...trpksa ditahan lagi hingga semuanya ok..

Kali ke tiga, tahun 2004..
Tempat yg ditampal tercabut...trpksa jumpa dr lagi...tak dapat diselamatkan jugak...
Terpaksa buang....harap2 kali ni ok jer...
Tapi pitam jugak....gelabah  dr dan nurse...
Bukan apa pun, selesai buang..mata tiba2 jadi gelap dan tak mampu nak bangun....

Hari ni ketakutan datang lagi...
Tempat yg ditampal dahulu tercabut..
Sakitnya..memang sakit.....
Kali ni laling paksa ke klinik...tak mahu terus brgantung pada ubat penahan sakit..
Suruh laling pergi tengok klinik, buka ke tidak...(dalam hati harap2 tutup)
Tapi laling brthu klinik buka..suruh bersiap..
Gementar satu badan...kaki tangan dan sejuk...
Harap2 kali ni ok...
Tak mahu jadi macam yg lepas...
Sampai klinik, buat macam biasa..walau jantung macam nak pecah..
Bila nama dipanggil, laling tak mahu masuk temankan...
Biasanya dia yg akan terlebih dahulu masuk...

Jumpa dr...senyum jer..buat muka selamba..
Terkejut bila dr usik...Jangan pengsan ya cikgu...
Kalau pengsan nanti, kita hantar balik rumah...
Emmmmm..senyum jer..dalam hati hanya Allah saja yg tahu...
Dengan selamba jer dr ambik buang...
SIAP...!!!!!! haaaaaaa, kejapnya..!!!!
Eh, apasal tak pitam pulak....Berulang kali dr tnya..Ckgu ok???? Ok Tak????
Ok, dr....saya ok....
Fuhhhhh.....lega!!!!!
Keluar dri blik dr, laling senyum jer..
Kan tak de apa...
Memang FOBIA sangat bila kena jumpa DR GIGI......!!!!!!!!!!!!!!
Ada tak sape2 yg macam Mp????






11 ulasan:

KY berkata...

tak pernahlah sampai mcm tu heee..tapi kalau sakit gigi memang tak tahan, sapa yg ada kat depan, rasa nak tumbuk2 nak hilangkan sakit heeee

umi alya berkata...

ha3.akak x reti nak komen..

Chic Na berkata...

ni mmg betul2 fobia ye. hehe.. saya pun takut jgk tp kalau dah sakit sgt tak peduli dah semua tu. pegi la klinik. :)

Acik Erna berkata...

assalam MP..memang ramai yang takut,..tapi tak la sampai pitam he he..harap2 tak la jadi macam tu..memang yang paling takut nak juumpa doktor gigi

mama berkata...

assalam MP..kebelakangan ni mama kerap ke klinik gigi kerana gigi mama mudah rapuh & patah sekerat..mungkin akibat steroid yg mama makan sebagai ubat penahan sakit..mama suka pergi klinik gigi tu sbb doktor gigi tu ensem !!..semua kesakitan hilang bila jumpa dia..ha2x..dia mix india & cina.. sian MP takut dgn doc.gigi ek?..

saniah berkata...

Hihihi....nasib baik tak macam tu...tapi akak tak suka cabut gigi sbb nnt susah nak makan...nmpk sgt akak kuat makan kaaann :)

Aishah Jahirah berkata...

hihi...kecik2 dulu mmg tkt sgt jmpa doktor gigi kak...sampai skang kalau blh nak elak jumpa.

Amanda Suria berkata...

x suka jumpa doc gigi...siyes menakutkan...

Puan Kutu berkata...

dulu masa kecik fobia dengan nurse yang check gigi tu je..bila nurse dtg rasa macam nak ponteng sekolah je takut gigi kena cabut.haha..

ummiross berkata...

hehe..lega ummi dengar tak pengsan, suspen juga ni.

Kamariah Awang berkata...

Hahaha... tak sangka pulak Mp fobia sampai macam tu...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang