Ahad, 3 Mac 2013

Bukan Rumah Idaman.......Tapi.....

Ahad, 3 Mac 2013
Syukur Alhmdulillah, penantian selama hampir 2 tahun lebih  membuahkan hasil.....
Walau penat menunggu, namun penantian agak berbaloi.....
Bukan sedikit air mata yg tumpah (kalau tadah, maunya lebih satu baldi)..
Berpuluh2 kali merajuk ngan laling (tapi tak pernah dipujuknya)
Berkali2 jugak bermasam muka ngan laling pasal rumah ni....(tapi dia buat tak endah jer)
Tapi apa nak dikata, semuanya terletak ditangannya.....
Hitam katanya...hitam jugak yg terpaksa Mp warnakan....
Akhirnya, lebih baik membisu seribu bahasa...
Perasaan terkilan dinyahkan jauh2 dalam hati.....
Pendang, lihat, senyum setelah semuanya selesai...
Dan inilah hasilnya......





Sebenarnya, bila nak buat rumah, perbincangan antara pasngan amat penting..Namun bagi kes Mp, laling mmng tak benarkan Mp campur tangan..Semuanya terletak di tangan dia.Dari pembinaan hnggah pemilihan perabut dan segalanya ditentukan oleh dia. Mp cuma diberi peluang utk mencipta dapur idaman shaja beserta cat di dalam rumah....
Bila kita bagi pendapat, pendapat akan ditolak mentah2...aduhhhhh mmng mnyiksakan.Mujurlah kami ada keserasian...apa yg dibuat dan dibeli, mmng mnjdi idaman Mp....
Akhirnya teratak impian berjaya direalisasikan walau tidak siap sepenuhnya lagi...
Masih ada kerja2 yg belum beres....
Banyak lagi yg perlu ditambah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dan hari ini merupakan hari lahir si abang yg ke 13...
Penat melayan karenah si bujang ni...
Tak sngka pulak ayahnya menghadiahkan iphone4 utk si abang...
Jelesssss betul maknya, dah le maknya pakai telepon cap ayam jer......
Jadi, tahun ni mmng tak de kek, tak de acara makan2....cukuplah dgn hadiah tu....

senyum sampai ke telinga bila dapat apa yg diimpikan...



selamat hari lahir utk abang Ammar...semoga mnjadi anak cemerlang dunia dan akhirat....


37 ulasan:

Tihara berkata...

cantik nya rumah banlo..syukur alhamdulillah :)

Totie@Tomy berkata...

happy belated besday utk anak kak mp...

Harith Iskandar berkata...

besarnyer rumah diaaaa.... :)

umi alya berkata...

Alhamdulillah..
cantiknya rumah MP

eita berkata...

comelnyer umah MP....

selamat hari lahir untuk anak Ammar..

Aju Mohit berkata...

alahai my dream house ;), cantiknya rumah akak, kak, oklah hubby punya taste tu, selalunya isteri yg kene handle semua, syioknya ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

dah boleh tekan butang komen hehe

inShaa ALLAH..kalau kelik gm,akak roger2 mp..singgah banglo mp hehe

S..U..D..@..I..S berkata...

tu baru rumahku syurgaku

CeqGu berkata...

Cantik dan besaunye rumah Mp..... :).....nanti share interiornya pulak yer, tringin nk tgk

Hanis Azla berkata...

Alhamdulillah.. cantiknya rumah.. rekabentuk luarnya pun menawan.. wah abang dapat hadiah yg best.. bagusnya..

Sura Mohd berkata...

tu dia..cantik dan besarnyer rumah MP..Selamat hari jadi buat anak bujang tu..dpt iphone4..seronoknyer!!

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

cantik, besar dan selesakan..happy belated birthday utk ank bujang MP.

nea lopah berkata...

Agam nye rumah MP. Bila nk bekwoh ni? bole jemput saing2 blogger.

azi berkata...

Salam MP..
cantiknya rumah...ikhlas cakap, memang cantik MP..bertuah MP dapat suami kontraktor, jadi memang cekap bab buat rumah ni, sebab tu dia tak bagi MP campurtangan..dari luar dah nampak cantik..dalam tak tahu macamana pulakkan...nanti masukkan gambar semua sudut rumah tau..saya memang suka tengok rumah orang cantik2 ni..he..he..:)

p/s selamat ulang tahun buat anak MP..:)

Cho Zila berkata...

syukurlah dapat rumah sebegitu.. kalau saya dapatpun tak kisahpun bukan idaman hati... janji dapat rumah besar..
selamat hari jadi untuk anak bujang MP>..

Puan Kutu berkata...

hepy besday ammar.dpt hadiah best klu sy pun dh tak perlu kek.hehe

syur ada rumah sendiri yg selesa utk berteduh..:)

Zaitun berkata...

Kak Zai tak pernah mimpi rumah sebesar dan secantik itu, bertuah MP...alhamdulillah.

Selamat hari ulang tahun buat abang Ammar.

Rinna berkata...

Alhamdullillah cantiknyaa rumah MP.. bertuahnyaa..dpt rumah sebesar itu.. :) Kiranya hubby tak nak mp pening2 pala.. nak pikir2kan.. masuk umah jer..dah siap semuanyaa..

Nor Salmi berkata...

Alhamdulillah. Tahniah MP! walaupun bukan mengikut selera sendiri yang penting hasilnya memuaskan hati.. Cantik rumah MP..

NzA berkata...

cantiknya rumah MP..bertuah badan...teringin juga nak tinggal di rumah mcm tu tapi apakan daya rumah yg nza bina terbiar sepi di kelate...krn ikut suami akhirnya menetap seketika di rumah teres sementara menunggu rumah yg dijanjikan suami bertahun2 dibina alami masalah..tragis sungguh nasib nza brbanding MP.....Terus bersabar dan bersabar (eh, over lak nza nie...).....

Selamat ulg thn utk bujang MP..wow dh besar la bujang ni..dia sebaya naurahkan???? Bestnya dpt hp canggih..Achik punya hp pn cap ayam je nak....huhuhu...

ibuintan berkata...

Tahniah... cantiknya rumah MP, memang cantik sangat


kalau akak inilah rumah impian akak

ummiross berkata...

Alhamdulillah, cantik rumah MP, memang rumah idaman tu. Ummi pun ada rumah di kampung, tapi disewakan sebab mengikut suami bertugas. Bila tengok rumah macam ni, terus teringin nak balik kampung.
Happy birthday Ammar, moga menjadi anak soleh penyejuk hati ayah ibu.

Ema Blog berkata...

Cantiknya rumah akak...Alhamdulillah rezeki akak luas....

Happy birthday untuk anak bujang akak

ieda immi berkata...

cantiknyaa rumah MP .. alhamdulillah .. rejeki masing2 hanya allah yg tahu kan .. sama juga dgn jodoh ... siapa sahaja jodoh kita , kita hanya berdoa nak yg terbaik ..

syukur dah punya rumah yg besar , bukan semua org berpeluang macam nie .. bila fikir2 masih ramai manusia yg masih daif di luar sana kan .. memang perlu bersyukur sgt2 .. ;)

Rozita berkata...

Cantiknya rumah banglo MP waaaa...ternganga mulut tengok. Ishhh kalau dekat nak jugak pergi tengok. Mesti interiornya cantik....

azieazah berkata...

Syukur ada rumah sebegitu.
Agaknya dapur saja pun lebih besar dari rumah saya.

norh berkata...

cantiknya rumah akak..bahagianya kalau dapat rumah macam ni..

Zefa NorAsmara berkata...

Syukur alhamdulillah, murah rezeki akak sekeluarga dpt buat rumah besar lagi tersergam indah. ternganga saya tgk.. Hihi.. Pasni kak MP syer hiasan kat dlm pulak ye :D

Kesuma Angsana berkata...

maaf lambat singgah, sakit baru mula nak kebah

Zareda Norman berkata...

mp

cantiknya rumah.. Kalau kat kl ni dah juta juta valuenya

Marya Yusof berkata...

As salam MP,

Melopong Marya tgk umah akak! Super class & canteeek bangaattt... eh biasanya kita org pompuan yg sibuk bab bab deco rumah ni kan... tapi tak kisahlah as long taste sama & cantik janji puas hati & lega kan :))

Farah Waheda Wahid berkata...

cantik rumah akak...

w'salam kak...salam kenal juga, thanks sebab sudi singgah blog saya...dan saya follow akak... ^_^

Jemarisuri berkata...

besar nye rumah MP...
hepi besday buat ank MP...bestnye hadiah besday anak2 skrg kan..^^

mama berkata...

assalam MP..cantiknya `rumah ku syurga ku` MP ni..bertuah suami MP kontarktor..bolih buat ikut suka sendiri..he2x..
`hepi belated bezday` buat ank MP..

Norizan J berkata...

okey la tu.. yang penting dapur mesti meletop kan hihi.. cantik umah..

Fiza Rahman berkata...

Cantiknya rumah. Alhamdulillah...impian jadi kenyataan.

NoEn berkata...

cantik & besarnya rumah..alhamdulillah

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang