Jumaat, 29 Mac 2013

CUTI2 MALAYSIA~~~~ dari Timur ke Utara...

Jumaat, 29 Mac 2013

Suami dah janji ngn anak2 utk bawa ke Utara pada cuti kali ini..
Kebetulan pula, dia berhajat benar ingin berjumpa dgn kawannya yg dah hampir 10 tahun tak jumpa..
Kawannya orng Penang dan kami pernah berjiran satu masa dahulu..
Mp juga rapat ngan isterinya yg juga orng penang...
Kini, kawannya kembali bertugas di negeri kelahirannya...
Mereka amat rapat dan kenal ketika masing2 masih bujang lagi...
Masing2 berkongsi kisah cinta dulu2..
Alhmdulillah, hasrat tersebut kesampaian..



  sarapan pagi di hotel walau kawannya beria2 minta kami tidur di rmahnya...
Tapi suami tak nak mnyusahkan dia orang...

 Ais kacang dan pasembur..peberet MP....
Dah tertunai hasrat hati nak mkan benda ni semua di penang...


Sempat mencari jeruk..


 si bongsu dan anak kawan...sempat jugak lepak kat Padang Kota...

 Atas feri...tak sangka pulak..hubungan yg terputus sekian lama terjalin semula..
tengok kawan yg masih slim macam dulu....jelesss jugak...
Masing2 dah ada anak dara....

si  kakak..sempat lagi posing ngan 'kakaknya' yg agak seksi....

Sebenarnya, banyak lagi tempat yg kami pergi...
Petangnya, kawan suami bawa kami ke Tanjung Dawai..
Dari kecik lagi Mp teringin ke sana.
Akhinya hajat kesampaian..
Tapi malangnya, kami tiba di sana bila malam menjelma..
Ambik gambar pun blurrr jer..

Dan paling seronok bila kawan suami bawa kami ke sebuah kilang pakaian di Butterworth,
Tempat tu agak tersorok sikit....
Semuanya pakaian berjenama yg dijual dgn harga amat berpatutan...
Sebenarnya utk pemborong sahaja..
Tapi kawan suami dah biasa bawa kawannya2 ke sana...
Jadi kami juga dapat dgn harga yg murah...
3 kali ganda lebih murah dari rega di pasaran...
Tapi mp tak smpat nak snap gambar dan tak pulak tanya apa nama tempat tersebut..
Hampir 1k jugaklah membeli kat situ..
Memang berbaloi2...
Tapi kbnyakanya pakaian lelaki...
Anak2 Mp paling seronok, semua pakaian idaman mereka ada di situ..
Tak perlu susah2 nak cari tempat soping lagi......
Walaupun cuma dua hari berada di sana...
Namun amat bermakna sekali.....

72 ulasan:

Chic Na berkata...

bestnya bercuti di penang..

Farah Waheda Wahid berkata...

lama dah x bercuti di penang... cam bila baca entri ni dan tengok gambar2 ni teringin pulak nak pergi ke penang bercuti kembali... ^_^

❤Kamsiah❤ berkata...

laaa..mai utara,awat tak habaq...sampainya hatimu hehe..

❤Kamsiah❤ berkata...

akak dh boleh komen pulak...:)

sal berkata...

Alhamdulillah...alhamdulillah dpt berjumpa..cuti2 beginilah kesempatan berjalan2 yee..

Nurzakiah Hanum berkata...

SYOK JALAN2

Aishah Jahirah berkata...

bestnya kak gi jalan2...wah murah tu tiga kali ganda....mmg berbaloi2...

MystoryPic berkata...

Seronok kan cuti-cuti malaysia... saya dah lama tak ke peneng hampir 4 tahun rasanya.. mesti dah banyak perubahan.

Zuraidah Butang berkata...

wah beshnye..makan kacang..dah lame tak ke penang.

Cho Zila berkata...

teruja ngan kilang pakaiantu... alamak memang berbaloi2ler dapat harga murah.. tak yah gi bandung nak shopping...
memang kawan lama tetap dikenangkan syukur ikatan terjalin terus berkekalan...

ieja amieja berkata...

beznya cuti2 malaysia MP..
nak jg lah jeruk tu..hehe

Rasp berkata...

seronoknya dpt jumpa kawan lama kan....
mesti macam2 citer diupdate :)
waaaaaaa shopping sakan tu...
leh buat stok raya skali tu hehehehehe..

Puan Kutu berkata...

wah seronoknya bercuti di penang.dtg tanjung dawai dh dekat tu dengan rumah sy..:)

tgok abc tu terliur..dok mengidam tak dpt lg..:)

ummiross berkata...

Salam bertemu kembali MP.

Bestnya dapat ronda2 ke utara, dapat jumpa kawan lama pulak tu lagilah best!!.
Sedapnya pasembor Penang, lama tak makan.

eita berkata...

waaa...best nyer gi cuti...
tak pernah pun gi pulau pinang..huhuuh

MulutPayau berkata...

Chic Na..emmm memang best...mnghabiskan cuti sekolah brsama anak2....

MulutPayau berkata...

Farah..akak pergi penang masa lawatan sekolah dulu2..dah lama sangat tak ke sana.Bila suami ajak, apalagi...suka sangat....

MulutPayau berkata...

Maaf kak, nanti kalau pergi lain kali saya brthu ya..alaaaaa jgnlah marah..cayangggg akak..!!!

MulutPayau berkata...

ohhhh dah boleh ya...Alhmdulillah...Rindu nak baca komen dari akak....

MulutPayau berkata...

Alhmdulillah kak..cuti dpat jugak di manfaatkan bersama keluarga...

MulutPayau berkata...

Nurzakiah...memang syok kalau dapat jalan2 dik....

MulutPayau berkata...

Aishah...tu laaa dik, akak tak sngka murah sangat berbanding dgn yg dijual dibutik..mmng berbaloi2...

MulutPayau berkata...

MystoryPic..
Ye lah dik..mmng seronok sangat..akak pun dah lama benar tak ke Penang....tu yg teruja sangat bila berpeluang ke sana...

MulutPayau berkata...

Zuraidah...ais kacang tu mmng sedap sangat....

MulutPayau berkata...

Cho Zila...
Memang murah betul..berbaloi2...biasanya yg datang beli, pemborong...hehehe, betul tu, tak payah susah2 nak cari kat tmpat orang...
Alhmdulillah, walau kami lama terpisah, tapi ikatan terus terjalin....

MulutPayau berkata...

ieja..cuti2 Malaysia bersama anak2, mmng best...
Nak jeruk ke??? mehhhh datang umah, ada lagi ni.....hihihi...

MulutPayau berkata...

Rasp...
memang seronok dik....dah lama tak jumpa,macam2 cerita yg nak dikongsi...
Opsss betul jugak tu ya, simpan separuh utk stok raya..jimat belanjakan....hehehe..

MulutPayau berkata...

Puan Kutu...
Tanjung Dawai tu dekat dgn rumah adik lah ya...tapi akak sampai sana dah nak malam..rugi betul...
Alahai siannya, kalau mngidam kena cari abc tu...

MulutPayau berkata...

w'salam ummi...
memang best sangat ummi..dapat jumpa kawan, dapat makan2 dan dapat soping....Pasembur tu mmng sedap sangat...balik rumah, masih terbayang2..hihihi...

MulutPayau berkata...

Eita...
memang best dik...ada masa nanti bolehlah pergi ya....

ibuintan berkata...

wah... rindu nak pegi Penang, bestnya MP... anak-anak saya pun sibuk juga ajak pergi Penang, tak tahulah bila dapat ke sana lagi

KY berkata...

bestnya...KY cuti ni tak kemana2 pun..

Jemarisuri berkata...

bestnye ..hurmm nti usha2 la tmpt shopping tu nama apa ye...hihi

djkakpahGomofm berkata...

Wahhh..jalan jalan mai Penang, tak habaq..tau tau dah post gambar kat pesbuk...

azieazah berkata...

Nampaknya percutian kali ini sangat-sangat lah berbaloi dan memuaskan hati sekali. Menjadi kenangan terindah tuh!

NzA berkata...

seronokkan kalau dpt spend masa dgn anak2.....

PuanZaniff berkata...

bestnya cti2 m'sia..sdapnya ABC

nea lopah berkata...

seronok nya bercuti... jgn lupa ole2 yer. hehehe

Aimaniman Ezaiza berkata...

seronoknya bercuti!

akak cuti sekolah kali ni jadi penunggu rumah je,.. suami kerja la pulak!..

mama berkata...

seronoknya dpt bercuti ke Penang..cuti sekolah ni mama memenuhi jemputan perkahwinan je !!.. he2..

fatal1ty berkata...

salam,
Amalkan makanan sunnah?

Sila layari http://ijustbought.blogspot.com/
Facebook http://www.facebook.com/TimurTengahEnterprise
untuk berbagai produk dari timur tengah.

Terima kasih.

makchaq berkata...

Makchaq pun belum balik Penang lagi tahun ni.. bila mak ayah dah tak ada macam tak tau mana nak tuju bila balik.. nak jalan2 ke Penang rasa macam... tempat kita.. bila2 pun boleh.. padahal feri pun dah bertahun tak naik..

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam MP,

Seronok dapat bawa anak-anak berjalan musim cuti sekolah. Bab ini dah berlalu dalam hidup. Sekarang ni nak himpun mereka ni terutama yang sedang belajar susah sebab cuti mereka tak sama.

Semoga MP berbahagia selalu disamping keluarga/

azi berkata...

Salam MP...(baru sempat buka blog...memang sibuk sikit minggu ni...)
Seronoknya bawa anak-anak berjalan time cuti sekolah, saya tak pi mananpun, sibuk dengan kenduri kawin...tapi saya terkilan, MP ke Tanjung Dawaikan..dah dekat sangat dah dengan rumah saya tu mengapa tak call saya, MP ada nombor phone sayakan...kalau ada rezeki masa tu, mungkin boleh kita jumpa...itupun kalau MP sudi ke teratak saya...:)

izan mama mia berkata...

wah bestnyer cuti2 malaysia..hihihi..
tak tahan tengok ais kacang ngan pasembuq tuu

Nor Salmi berkata...

Sudah semestinya anak2 rasa seronok. Keseronokan berganda tu, dapat jalan2 dan dapat pakaian idaman.

m.u.l.a.n berkata...

lama betol tak ke penang...!!! rindu pasembor dll..

MulutPayau berkata...

Ibuintan...
Memang best..anak2 saya pun pertama kali jejak kaki ke Penang..tu yg dia orang seronok sangat...In Shaa Allah bila ada masa luang nanti, ibuintan boleh ke sana bersama fmly...

MulutPayau berkata...

KY..emmmm, memang best..Ada masa nanti Ky pun jalan2 jugak...

MulutPayau berkata...

JS..nanti saya cuba tnya ngan kawan kat sana..masa pergi ari tu, lupa nak tanya...xcted sangat...

MulutPayau berkata...

Kakpah...lepas ni nak pergi lagi ke penang...nanti saya roger kakpah ya....nak suruh kpah blnja nasi kandar paling sedap...hihihi...

MulutPayau berkata...

Azieazah...ya, memang berbaloi2 dan mnjad kenangn paling indah coz dapat jalinkan semula hubungan dgn kawan lama...

MulutPayau berkata...

NzA..betul tu...seronok sangat kalau bersama keluarga...

MulutPayau berkata...

PuanZaniff...
ABC tu mmng sedap....dua mngkuk akak makan tau..hihihi

MulutPayau berkata...

nea lopah...
memang seronok..nak ole2 ke???alaaaa dik, akak tak smpat beli laa, lain kali ya dear...

MulutPayau berkata...

Amaniman....
Memang seronok sangat...tak pe, ada masa nanti..boleh bawa fmly bercuti ya...

MulutPayau berkata...

mama...
ya lah mama, asal jer cuti sekolah,bnyak kenduri kahwin...tapi seronok jugak dapat memenuhi jmputan kawin...dapat makan2...hihi..

MulutPayau berkata...

ohhh makchaq orng Penang ya...tempat sndiri, bila2 pun boleh..Anak2 saya tak pernah sampai ke Penang..tu yg dia orang seronok sangat tu..apalagi dapat pnglaman naik feri...

MulutPayau berkata...

w'salam kak Ani...
Memang seronok kak, apatah lagi anak2 tak pernah ke Penang...
Terima kasih kak...

MulutPayau berkata...

w'salam Azi....
Memang pada mulanya saya nak call Azi..awal2 dah brthu husb yg saya nak jumpa Azi kat SP...
Tapi bila sampai sana, dua orng kawan husb tunggu brsama fmly masing2..diaorang yg bawak kami ronda2 kat sana...dan dia orang dah atur semua program di sana..Maaf ya Azi...
In Shaa Allah, saya akan ke sana lagi..memang nak jumpa sangat Azi dan nak ke Tanjung Dawai lagi coz masa saya ke sana hari dah hampir malam....

dela berkata...

lamanya x ke penang

Hanis Azla berkata...

Salam mp..

wah seronoknya.. sambil bercuti.. sambil mengeratkan tali silaturahim.. dapat shopping dgn harga yg berbaloi pun best juga.. Alhamdulillah..

Zaitun berkata...

Kalau ke Penang kak Zai suka beli jeruk.

Aine Ainun berkata...

Jeruk2 mesti beli punye kak...=)

erm...da dekat ngan taiping tu, xdak rezeki nk jumpa..=)

Kamariah Awang berkata...

Seronoknya dapat ke Penang. Dah lama ma berhajat nak ke Penang. Kali terakhir pada 1980an dulu... masa tu anak2 kecik2 lagi....

intanfirdaus247 berkata...

seronoknya kak MP dapat jalan2 pastu jumpa lak kawan lama yang dah lama x bersua...best kan

shida berkata...

Salam jemput cuci mata kat sini...
http://luvabenbaby.blogspot.com/2013/04/peminat-bawal-polkadot.html

Marya Yusof berkata...

As salam Kak,

Nyummmm...nyummmm... tedapnyeee semua makanan tu buat saya rasa nak jilat screeeennn...hikhik...

Ada juga plan nak ke Penang bila bercuti ke Msia nnt tp dlm perancangan jelah... pernah dgr juga ttg kilang baju berjenama tu... tp tak pernah pergi & jejakkan kaki lagi... Yg paling best ttg penang adalah asam & jeruk! Kecur ayaq liurrr...

eMMe berkata...

salam kak, saya pun suke jenjalan..nnt anak2 dah besar (anak dara) boleh bawak dowang jalan jauh ke utara, suke gak jenjalan belah utara, kalo boleh nak sampai Langkawwi, hehehe...

NEKCIK berkata...

salam MP..Nekcik pernah buat roadshow sebegini beberapa tahun yang lalu ..6 beranak ..dari kl singgah singgah tidor sampai ke bukit kayu hitam...balik masuk grik ke jeli..terus ke rantau panjang..menghala ke bawah..sampai kuantan..dan balik kl...13 hari!!! yg kecik sekali waktu tu pun baru 6 bulan...thrilling jugak!!!

QA's ~ mamapapa berkata...

wah...seronoknya jln2 penang..tang shopping tu paling menarik :)

Ena's Palace berkata...

seronoknya dapat jalan jalan...
ais kacang tu mengoda la kak..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang