Khamis, 23 Jun 2011

~~~PERLU PUJUK KE?????~~~

Khamis, 23 Jun 2011


Hari ini MP nak kongsi kisah pasal merajuk ...MP mmng dktgerikan sbagai
pompuan yg kuat jugak merajuk..
Tapi merajuk biar kena pada tempatnya...Dan pastinya
kalau merajuk...nak jugak orang pujuk....Penyakit ni bukan Mp sorang jer ada..
boleh kena pada sape2 jer.....orng tua, muda,
budak kecik, dan sape2 jer lah..Tak percaya????

JANGAN TIPU.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Merajuk ngan suami, isteri, boypren,girlpren,abang,
kakak, adik, datuk, nenek dan dot..dot..dot..
Lumrah lah tu bagi manusia yg beremosi..ada akal..ada fikiran..

Ada kwan Mp kata lelaki tak suka mrajuk..btul ke????
bleh trima ke fakta tu..???Elehhhhh..llki pun samalah..
ada perasaan jugak...tapi klau tak de nadi tu tak taulah...
Tapi Mp rasalah..llki kalau mrajuk..fuhhhhh buruk!!!!
tak caye?????
tengok cermin masa mrjuk tu!!!!!!sndiri tau kan.....

Nak tau tnda2 orng mrajuk???Bukan susahpun...
.
1. Dia diammm jerrrr...kita pok pek pok pek dia buat muka srdin..
2. Dia buat tak tau..buat tak dgr dan pekakkan tlinga..
.3.Rela menahan lapar..biar pun perut mnyanyi pelbagai irama...cuba ajak mkn..dia akan kata ..kenyanggggg..
 4.Tarik muka 14...mcm mana yer????muncung tu sama pnjng ngan mncung bangau..
 5. Tak akan jwab telpon @ msj...diam..diam..diam...dan diam...kita pulak yg makan hati....

Haaaahh...apalagi...!!!!!! pujuk jer lah...Mcam mana klau jenis yg tak makan pujuk???
Kalau Mp lah...lntak engkaulah..nak mrajuk pun ..itu kata Mp time fkiran tak waras....tapi masa waras...emmmmmmm pujuk jugak walau TERPAKSA.....ambik hati kata orang..

Tapi kena pndai2lah cari cara terbaik tuk mmjuk...Tetapi INGAT!!! ada jugak jenis manusia yg makin kita pujuk...makin menjadi2....silap sikit, merajuk...silap bnyak pun merajuk....
Tak kena cara kita yg mendidih.....
Nak merajukpun...biar kena tau batas dan caranya...jangan main redah jer...nanti orang ......
MELUATTTTT !!!!!!!!!!

Dan pastinya...biarlah kita merajuk pada orang yg SAYANG pada kita....
Sebenarnya...tujuan kita merajuk supaya dipujuk...tak kisahlah pujuk mcm mana pun..
janji...dipujuk...

p/s...masa tulis entry ni..Mp tengah merajuk...sedang tunggu orang pujuk...tapi hampa..aduhhhh sedihnya,....!!!!

12 ulasan:

zul permatang badak berkata...

mecok...emmmm ...tapi kalau seseorang tu berfikiran positif, otak kanan dan otak kiri, saling berhujah sukar untuknya merajuk, malah lebih gemar pula jadi seorang pemujuk.

Orang lelaki kalau merajuk....buruk...
sbb orang lelaki sering dikaitkan sebagai hero...
takkan hero merajuk kot......
Hero perlu tegas,berani dan pendinding bagi wanita yg lemah....
jadi saya kira lelaki tak perlu merajuk.....
tak tau lah esok2 bila dah berusia....jiwa mudah sensitif, merajuk pula dgn anak2...

masa menentukan segalanya......

ammarghazi berkata...

aduh.....kuatnya merajuk
jgn nanti lekas tua...waaaaaa

S..U..D..@..I..S berkata...

rasanya normal kehidupan llki dan pompuan ada perasaann mmerajuk
jgn lebih merajuk sudah

MulutPayau berkata...

Zul....buke sokmo nak mecok..jare2..kalu wat sokmo..ore tak caro pulak..hehehe
Mmng jare tgk orang llki mecok...tapi kalau dah mecok..rasanya ngalahkan pompuan...tapi btullah kan..orang llki HERO..mana boleh mecok ikut suka hati...malu...

MulutPayau berkata...

Ammar.....tak kisahlah...dah tua pun..(Ehhh....dah tua ke?????)


Sudais.....
Normal kan kalau kita merajuk......hehehe..btul tu..jngn trlebih sudah....

Yati berkata...

Mp merajuk ke... meh Yati pujuk meh.. kita jalan-jalan Yati belanja makan nak... :D
Yati dulu selalu juga merajuk. Tapi takde pun orang tu nak memujuk rajuk kita ni. Lepas tu, dah malas nak merajuk. Makan ati je. Baik pi kedai, makan lamb chop, lagi sedap.

MulutPayau berkata...

Yati...
Nak blnja ke?????eeeeee...sukanya...bila ya???lamb chop...Mp pun suka...
Mmng btul tu...Mp pun kdng2 mkan hati jugak..harap orang pujuk..tapi takdenya nak pujuk2..jeling adalah...

cik aisha berkata...

ala kdg2 tu kalau dgn yg tersyg, majuk manje je sbb nak perhatian..hihi.kalau tak pujuk mau btmbh rajuk dihati.chewah...
merajuk normal la, yg xpernh majuk tu xbape normal gak 2...:)

MulutPayau berkata...

cik aisha...
hehhehe...mmng mrajuk tu cuma nak prhatian jer...

Mama AA's berkata...

mule2 kawin klu merajuk harp gak hubby pujuk tp skang ciksya diam jek, n x arap pujukannya... hehehe. sbb die tau bini die ni cpt cair kut? muahaha

Cik Sue berkata...

Assalam MP..
Setuju sangat, kalau lelaki merajuk memang buruk sesangat...heheheh. Kalau perempuan merajuk nampak ler jugak kemanisanya tapi kalau org lelaki...eeeeee!! x kuasa mak nyahhhhhhh.

MulutPayau berkata...

Ciksya....tak pelah kan...kita merajuk pada yg sayang...heheheh


Cik Sue...
w'salam...yer lah kan...burukkkk kalau orang llki mrjuk...agak2nya sapa yg nak pujuk...hahahahah

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang