Sabtu, 11 Jun 2011

TITIPAN UTK SAHABAT

Sabtu, 11 Jun 2011

Andai engkau memilih kecantikan untuk mnjadi sahabatmu....
Tentunya ia bukan milikku...
Apa yg aku ada, hnya kurnian Allah yg tak mungkin boleh diubah...

Andai engkau memilih kekayaan utk berdamping dgnmu...
Sesungguhnya aku tidak layak...
Apa yg aku ada, cuma rezeki pemberian Allah yg tidak prnah putus...

Sesungguhnya yang aku ada...
Sebuah harga diri yang tak mungkin dapat ditukar ganti.
Sebuah pengertian yang tak mungkin dapat dicari...
Serimbun kasih yang mnyejukkan hati..
Sejuta keihklasan yg tak mngkin dapat dijual beli....

Andai semua itu tidak berharga buatmu...
Siapalah aku untuk terus mnjdi sahabatmu
Sebab aku tidak punya apa-apa ...
Selain sebuah hati yang tulus....

7 ulasan:

zul permatang badak berkata...

MP....ni...sedih sokmo....

cuti pun dah nak habis...budak2 dah nak mula sekolah....
kumpulkan kekuatan....mencorak hala tuju anak bangsa..yg terbaik untuk mereka.....membina cita2 dihari muka......

MulutPayau berkata...

Zul...
Taklah sedih cuma mngingati diri sndiri..hehehe

Yer lah...esok dah mula skolah...Bersemngat ni..tak sabar2 nak tnggu esok...

Zaitun berkata...

Kak Zai pun cuma ada hati yang ikhlas untuk berkawan dengan sesiapa saja yang sudi.

Jendela Hati berkata...

kawan nie ada mcm2 kawan. kawan tikam kawan pun ada. jd kawan kena tulus dan ikhlas. huhu. salam petang sabtu buat MP.

MulutPayau berkata...

kak zai....samalah kita...cuma kdng2 keikhlsan kita disalhtafsirkan..

MulutPayau berkata...

JH...
susah nak cari kwan yg tulus ikhlas...ramai yg memntingkan kbndaan...salam petang sabtu jugak utk JH...

ammarghazi berkata...

sahabat
mencarinya sukar

yang ramai hanya kawan
yang hadir untuk berkawan
menumpang waktu gembira pergi waktu duka

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang