Sabtu, 11 Februari 2012

Dan Akhirnya....

Sabtu, 11 Februari 2012
Terima kasih yang tak terhngga kepada kawan2 yang sudi memberikan pendapat dan pandangan tentang
'hadiah misteri' yg Mp dapat...
Terfikir jugak kenapa Mp boleh ambik dan simpan 'benda' tu....berbulan lamanya terperap dalam kotak, dan Mp tak pernah buka dan lihat....Dan tak pernah pulak Mp amati patung tersebut...Terasa macam terlalu bodoh mnyimpan benda tu dalam rumah.
Hari ini Mp tekad akan keluarkan 'benda' tersebut dari rumah...sesekali sayu hati melihat 'benda' itu...entahlah..sukar utk digambarkan.....

Baru nampak dgn lebih jelas...

Tapi bila mendapat komen dari kak ros pasal sangkut paut ngan iblis...Ya Allah, berderau bulu roma Mp...Ye lah kan, Mp tak tahu niat si pemberi tersebut.....


Hari ini barulah Mp amati betul2  patung tersebut....memang pelik....!!!!

Dan menjawab pertanyaan kak rosa Setakat ni, Alhmdulillah Mp tak pernah rasa apa2 yang pelik...cuma masa awal2 dapat dulu, mmng Mp selalu teringat pada 'benda' ni...tapi Mp tak layan perasaan tersebut dan tak pernah bawa keluar dari tempatnya....

Cuma bbrpa hari yang lepas seblum Mp tulis ntry pasal 'hadiah misteri' tersebut..ingatan pada 'benda' tersebut cukup kuat..usah ditanya kenapa Mp ambik dan simpan...Mp pun tak tahu jawapannya...Bukannya tak tahu, benda tu tak elok disimpan dalam rumah...tapi, macam ada sesuatu yg mnghalang dari Mp meninggalkannya.....

Petang tadi, tepat jam 6 (11 Feb) Mp bawa keluar benda tersebut dan mnyerahkan kepada pekerja suami....walaupaun hati terasa AMAT BERAT..!!!!!Terpulang pada dia sama ada nak bakar atau tidak....Sepatah kata pekerja suami yg kbtulan orng senegara dgn patung tersebut...'patung itu bukan ukiran kayu jati'...tapi Mp sempat berpesan supaya bakar jer...

Apa pun yg penting, Mp dah bawa keluar dari rumah...dan tidak mahu lagi mngingati pasal 'benda' tersebut......Apatah lagi utk mnympannya...Dan lain kali Mp harus berhati2 utk menerima pemberian orang terutama orang yg tak dikenali......

Terima kasih sekali lagi atas nasihat dan pandangan semua ....Mp cukup hargainya...memang Mp rasa amat BERTUAH punya sahabat  maya yg cukup PRIHATIN....Hanya ucapan terima kasih yang mampu dizahirkan.......



43 ulasan:

Aine Ainun berkata...

Bagusla MP, keputusan yang baik...

ammarghazi berkata...

Percaya pada Tuhan yang lebih hebat InsyAllah tiada apa yg berlaku, bila kita mula percaya pada sesuatu yang tak berkuasa ia mula bermain dengan minda kita, banyak2lah mengingati Allah.

saniah berkata...

Salam MP....i baru sempat baca entry pasal hadiah mistri u ni...ish i tgk patung ni pun dh seram..mmg tindakan yg bagus lah mp bakar dia...moga khidupan di lindungi Allah..amin

Zareda Norman berkata...

alhamdullillah..

Mrs Lya berkata...

salam MP, patung tu kalau bukan ukiran kayu jati, maknanya dalam tu kosong lompong aje. Tak payah bakar. Hempas aje ke lantai gerenti berderai. Masa kat Indon dulu sebelum balik Msia saya sempat beli patung kuda yg sgt cantik. Harga murah dalam RM10 aje. Tu yg eksaited sgt ingatkan jati ukir. Konon nak buat hiasan dalam rumah dan kenangan tp lepas beberapa hari, ia jatuh sendiri dan berderai. Nampak sgt ia 'tak diterima' kat dlm rumah saya hehehehe. Masa tu masih jahil xtau hukum simpan patung mcm tu.

ajumohit berkata...

Saya sokong tindakan Akak ni, lepas ni tukar minat pulak tau, lagipun tak elok simpan ukiran patung dlm Rumah kan

ajumohit berkata...

Saya sokong tindakan Akak ni, lepas ni tukar minat pulak tau, lagipun tak elok simpan ukiran patung dlm Rumah kan

Acik Erna berkata...

assalam MP..alhamdulillah MP dah buat keputusan yang tepat

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, alha mdulillah, akhirnya dapat juga MP keluarkan patung tu dari rumah, tak kisah lah kemana perginya nnt

umialya berkata...

tindakan yg bijak

sal berkata...

apabila dah berusia ni..akak pun terfikir juga benda2 halus ni...
dia pun menumpang sama dlm dunia kita..bermakna dia share bumi kita juga..kelebihan dia, dia nampak kita....berdoa dan bertawakal kepadaNya supaya dijauhkan..

Deru Ombak berkata...

Jangan sedey2 melepaskanya kalau itu yang MP putus an terbaik..

eMMe berkata...

aa'ah kak, tgk patung kayu tu, skali pandang cantik, n unik, lama2 tgk, jelik, hehehehe~

Teenager Housemaid berkata...

akak..lama adik tak sempat nk blogwalking cni.. T_T

uish..peliklah patung ni..nasib baik akak dah bagi org..tak baik pun simpan benda2 pelik camtu..-__-

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum my dear SIS MP..
...insyaAllah kak..keputusan akak tepat!
Buang apa2 yang kita rasa was-was ..Moga akak dilindungiNya selalu...Amin.;)

Maya Mayana berkata...

semoga lepas ni akak lebih berhati2 yer...yelah kdg2 kita tk tahu niat si pemberi..

Zaitun berkata...

MP dah buat keputusan yang betul, semoga dilindungi amin.

Jendela Hati berkata...

insyaAllah takde apa2 yg tak elok...moga dilindungi amin...

nuwairani ismail berkata...

tengok mende ni pon dh rasa serammmm

Mama Ann berkata...

Bagus la tu..mama doakan yg terbaik untuk MP..

NzA berkata...

kalau itu yg memberi kebaikkan, MP teruskanlh..itulh gunanya ramai kwn2 krn sekurg2nya pndpt kwn2 boleh diguna pakai utk diri kita.....Alhamdulillah..semoga segalanya selesai.....

ieja amieja berkata...

salam MP, baru kesempatan baca n3 ni dan sebelumnyer..tgk patung tu jer dah mengundang rasa seram..kata org2 tua..klu org nak buat x baik kat kita mudah jer malalui benda2 mcm tu..sebab tu la kita x digalakkan menyimpan patung2 sebegitu..betul sgt la tindakan MP buang/bakar/ bg kat org len patung tu..apa lah muslihat pemberian tu pada MP kan..

ainnoraini berkata...

Sekali pandang cantik dan unik... Pandang lagi sekali takut pun ada gak...

ieda berkata...

cantik
tapi bila tgk lama2 naik seram lak MP .. huhuhu

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Semoga Allah sentiasa melindungi MP dari segala hasad dengki manusia.

Puan Kutu berkata...

Alhamdulillah..akk dh buat keputusan yg terbaik..:)

fadh leyanie berkata...

menakutkan patung tu walaupun tampak unik..

LAici KAng Ais berkata...

len mcm je patung ni. jgn xbakor. kiter bakor! kiter bakor!

Aishah Jahirah berkata...

itu keputusan yg terbaik kak.....erm seram pulak bila tgk lama2 patung tu...huhuu

Ros berkata...

Salam MulutPayau,

Syukur alhamdulillah MP dah buang patung tu,keputusan yang terbaik.....

Risau gak Ka Ros sebelum ni...Apa pun berhati hati lah dengan apa pun pemberian orang..,tak kira lah kita kenai atau tidak orang tu ya MP......

Semoga Allah melindungi kita semua dari niat2 jahat orang dan jugak iblis....

missSenget berkata...

seramnya tgk patung tu..

huuu..

ikatankasihku berkata...

akhirnya keluar jugak dt rumah kan...

anitaare berkata...

assalammualaikum mp,

baru ada kelapangan singgah sini..seram jugak nengok patung tu..eloklah dibuang sajakan

Hanis Azla berkata...

Alhamdulillah.. ia tidak lagi berada dgn akak..

~ yus ~ berkata...

tengok pun takut kak. Baguslah akak dah keluarkan dari rumah.

Gen2Merah berkata...

yelaahhh.. nampak memang menyeramkan... seolah2 amacam ada satu pemujaan.. kalau saya pun pasti akan teringat2 benda ni kalau sentiasa ada kat umah,.. keputusan yang terbaik kak MP..

Totie@Tomy berkata...

tak apa kat mp buang sajer kalau rasa benda tu tak elok..

Totie@Tomy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Kakzakie berkata...

Alhamdulillah... buanglah benda yg dah nyata dilarang utk dijadikan simpanan/hiasan dlm Islam...

Amie berkata...

Assalam MP,
banyaklah Kak Amie terlepas entri MP,
apa pun sekali pandang Kak Amie pun sependapatlah...tak perlu simpan benda tu...

suri solehah berkata...

emm elok lah tu kak kan..dah tak payah nak pk pasal patung tu lagi dah.. :-)

dela berkata...

Bagusla... itu yg terbaik... dela tgok patung tu mcm myeramkan pun ada ...:(

Yati berkata...

Ha, dah selamat ya kak Ina, bagi orang. Lega... :)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang