Jumaat, 10 Februari 2012

hadiah misteri........

Jumaat, 10 Februari 2012
                             
           

Inilah hadiah MISTERI yang MP dapat ketika brkunjung ke negara jiran tahun lepas...Dari seorang lelaki.. MP memang tak kenal  lelaki tersebut...Semasa berada di sebuah kedai, seorang lelaki memanggil Mp dan mnghulurkan sesuatu....disaksikan oleh suami dan kawan2..Lelaki itu mmbritahu barang yg diberi olehnya BERUSIA SERATUS TAHUN LEBIH ..Kerana TERUJA , MP terima pemberian tersebut........

Suami menyarankan agar MP meninggalkan barang tersebut yang berupa ukiran patung di hotel dan tak perlu dibawa balik ke Malaysia. Patung ni agak besar dan memang berat. Namun Mp berkeras utk bawa balik.....ukiran patung trsebut drpada  kayu jati (kbtulan Mp mmng minat dgn brang2 dari kayu jati) Tapi bila diamati, Mp rasa pelik pulak tengok patung ni.....macam MISTIK jer..(patung lelaki hampir rosak..kayunya dah terbelah...tak tahu kenapa) mngkin panas atau dah lama.....

Patung kayu tersebut Mp tak  pamerkan. Mp letakkan DALAM STOR jer ..tetapi sekarang ni timbul keraguan dlam diri MP...Buat apa simpan patung tersebut...Menyesal pulak bawa balik patung tersebut...Suami mncadangkan supaya bakar jer patung tersebut...Mp cuba dapatkan pandangan kawan2..semuanya membri pendapat yg sama..BAKAR...Nak kata MP  SAYANG kat patung tu tak jugak...Tapi nak BAKAR rasa macam tak sampai hati pula.........Macam mana yer??????

33 ulasan:

Mama Ann berkata...

Seram juga mama dengar..Meremang bulu roma..Tambah2 baca tengah malam ni..Mama ni mmg penakut..Sepatutnya dgr cakap suami.patung2 ni tk elok berada dlm rumah tambah2 patung2 yg menakutkan..kurus semangat...

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum MP..
Kakya juga peminat kayuan. Tapi mmg tidak menyimpan sebarang patung ukiran di rumah. Hurmm..

ajumohit berkata...

Daripada simpan dalam stor Dan menimbulkan keraguan baik diberikan pada Jiran yang bukan Islam, mistik2 ni susah nk ditafsir kak

suri solehah berkata...

ish..sapa peminat misteri tu ye kak..suri rasalah..baik buang je patung tu sbb ukiran benda hidupkan..lagipun akak duk letak je dlm stor hehe..

Pn Kartini berkata...

Aassalamualaikum my dear SIS MP..;)

Tertanya2 juga...agk2 kenapa yaa lelaki misteri tiba2 kasik hadiah Yg dikira antik pd akak yaa..akak ckp bukan kenal pun....ermm..
Risau lakk rasanya..
Agk2 kalau akak beri kat muzium mistik ..dia org nakk kut...hehe..

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, agaknya peminat MP tu, nak bagi benda lain tak ada yg ada patung tu je, selepas MP terima hadiah tu, MP tak rasa kelainan apa2 ke? mcm susah nak tidur atau apa2 je, heeh buka apa takut si pemberi tu tak iklas, ada udang sebali batu. Akk rasa baik MP buang atau bakar saje. Buat lah yg terbaik MP

Zaitun berkata...

Kalau pendapat kak Zai elok bakar aje sebab MP tak kenal orang yang bagi lagi pun tak tahu niat dia.Seeloknya patung yang menyerupai orang tak elok disimpan.

eMMe berkata...

tak pasti la kak, mende yg kite tak pasti tak perlu la simpan di stor or dlm rumah, akak sayang ke? kasi la kawan akak yg beragama lain...

Zareda Norman berkata...

Beraninya mp bawak balik ke rumah... Bakarkan saja. ? Selawat dan doa berbanyak.. Zar pi masuk kg orgasli, depa bagi pokok hutan pun zar tinggalkan aje dalam hutan.. Tak berani bawakbalik

Mama Gee berkata...

tak elok simpang patung dlm rumah kan...

tp kalau syg nk bakor..hadiahkan kat kawan2 bukan islam..or try jual@bagi je kat kedai2 yg jual brg2 perhiasan antik camni....

Rozita berkata...

Kalau MP sayang nak buang benda tu atau nak bakar, MP bagi je kat kenkawan yg non muslim

Aishah Jahirah berkata...

kak....seeloknya jangan simpan la.kita tak tahu kisah sebalik patung tu.cara dapat pun dah macam mistik je.tah2 dah ada unsur2 tak elok ke.lg pulak, mmg tak boleh simpan patung dlm rumah...
mungkin cadangan sahabat2 supaya bagi kat kwn2 non muslim tu boleh digunakan...:)

ikatankasihku berkata...

klaau buat hiasan kat luar rumah ok gak...kalau dalam rumah tu seram gak bulu roma ...

Kakzakie berkata...

Pada kakak betul kata suami MP tu... lagi pula menyempitkan setor je...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

cantik patung tue tapi kita tak boleh pamer ler pulak... apa kata hadiahkan pd kawan kita yg agama lain.

ainnoraini berkata...

Kalau saya sokong pendapat suami MP tuu..

NzA berkata...

misteri nusantara juga tu MP....yelh, kt indo ni mcm2 ukiran yg menarik n mistik.....sy xberani nk bagi pendapat...ttp rasanya baik MP ikut gerak hati sndiri......

Cho Zila berkata...

seram akak baca... tak tau nak cakap camner tapi kot akakler elokler idak disimpan.. cara nak buang terpulangler...

Hanis Azla berkata...

mcm scarrylah pulak kak.. saya rasa better ikut pandangan suami sebab itu yg sebaiknya..

hannahsarah berkata...

Ishhhh seramnya! Patung manusia lak tu...dr ssorg tak dikenali. Hrp2 xde benda2 pelik la....

Lupuskan aje patung tu...itu yg seeloknya. Lg pun terperuk dlm stor je pun...

dela berkata...

patung2 berupa manusia ni x baik letakkan dlm rumah.... takut pulak benda2 mistik ni x siapa yg tahu..

Yati berkata...

Jual kat eBay, kak Ina. Hehe... gurau je. Boleh juga, bagi kat kawan non-muslim. :)

Zefa NorAsmara berkata...

Ish.. Misteri betulni kak. Sy rasa akak tak payahlah simpan dah patung tu..

Aine Ainun berkata...

kalo saya da tinggai kat sana...=)

ta[i, elok buanga tau bakar kot, patungkan tak elok ada kat umah...

S..U..D..@..I..S berkata...

kalau saya buang saja, jgn serabut kepala

Jendela Hati berkata...

tu la kak patung tak elok letak dlm umah yg rupai manusia..sereeemmmnye baca entry nie

obat tradisional asam urat berkata...

di jual saja.............jangan bakar

Mioma Uteri berkata...

simpen aja...suatu saat pasti berguna

Ros berkata...

Salam MulutPayau,

Pendapat Kak Ros la kan MP... elok ja ikut apa yang suami MP cakap tu...bakar saja...

Setahu Kak Ros la kan....kalau orang yang kita tak kenai tiba2 mai bagi sesuatu kat kita, mesti ada sebabnya...Kak Ros takut benda tu bersangkut dengan iblis ja....takut bila kita dah terima...terus ja kita menjadi tuan dia...

Ini andaian Kak Ros ja la....pasai Kak Ros selalu jugak terjumpak kes yang macam ni....bila dah tersangkut ja dengan iblis ni,memang susah la kita nak buang.....

Kalau tak dak apa2 sekali pun...tak elok jugak kan kita dok simpan patung yang menyerupai orang ni kat dalam rumah kan Mp....?

Puan Kutu berkata...

dlm islam mmg tak eloksimpan patung berupa manusia dlm rumah.serupa berhala wpun kita tak semah dan tak pamerkan.

klu patung ni mistik, mungkin juga susah nak dimusnahkan..kena carik org yg pandai.

pendapat sy je..klu benda tu sekadar patung n tak ada mistiknya elok bakar saja..

Teenager Housemaid berkata...

wah..berani juga akak ambil pemberian org yg pelik2 ni..hehehe..

Maya Mayana berkata...

berani pulak dia bg akak depan2 suami...seram kak tgok patung tu...

missSenget berkata...

dah selamat pun di buang.. hihih..

mujur takde apa2 kan..

kot laa org tu antar ilmu sekali ke..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang