Khamis, 16 Februari 2012

macam-macam gaya......

Khamis, 16 Februari 2012
Sekarang ni musim sukan di sekolah....Penat dan letih bila terpksa berpanas di tengah padang utk melatih murid2....Tambah pulak dgn cuaca yg begitu terik dan membahang...PUTERI LILIN  jadi CAIR..hehehehe......
Sian kat budak2.....sian jugak kat cikgu.....Tapi budak2 ni macam seronok jer duduk tengah panas...muka sorang2 dah bertukar gelap..(apa dia orang kisah)..Cikgu yg tak berapa seronok...2jam bertapa di padang sebelah petang..(pakai SB pun macam tak menjadi jer)Terpaksalah hadapi knyataan..Berkorban apa saja....(ayat macam tak ikhlas jer)
Hari Sukan bulan 4 nnti...bermakna lama lagilah Mp kena berada di tengah panas...huhuhu
Tapi bab melatih budak2 sukan ni..mmng Mp gagal...Tapi tak pe, jom layan budak2 ni dgn pelbagai aksi bagi acara lompat tinggi..Acara lain Mp tak berapa suka..

tiru gaya saya lompat...!!!!!

Aduhhhhh...sakitnya..!!!!!

Alamak ckgu...!!!!!!!tak lepasssss....

cikgu...kalau saya merangkak boleh tak...????

Laaaa ingatkan lepas.....!!!!

hehehe...ckgu, saya takut nak lompat.....

Agak2..kalau kita lompat, boleh lepas tak...???? malu kat budak nnti....

 aksi guru....

 memang ada gaya.....

Nun di hujung padang...acara bagi lompat jauh....tapi kaki Mp dah tak boleh melangkah ke sana....penat yg teramat....
Sorri gambar Mp tak de......malu tengok muka sndiri yg semakin gelap....hahahah...

45 ulasan:

Deru Ombak berkata...

Salam Cikgu manisss..
Kakya singgah malam. Sebelum tido layan tengok photo
Murid cikgu buat latihan.

Cuaca agak pelik skarang nih. Bila panas, terik menggigit,,
Tetiba hujan lebat sejuk ketulang hitam.. Semuanya di tangan DIA menentukan segala...

suri solehah berkata...

adoi kak,samalah kita,pk kami pulak terlebih rajin,setiap umah sukan 2Xseminggu huhu..mmg penat tambahan kt tmpt suri ni dah lama tak hujan..berbahang

ZalinZalina berkata...

seronok tengok telatah anak murid..

Maya Mayana berkata...

pakai la topi kembang kak :)

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Budak2 dengan main ni,memang tak boleh dipisah kan...panas ka,hujan ka depa kira syok ja.....

Kesian kat MP dok kena berjemur kat tengah2 panas tu....

ajumohit berkata...

Hihihi mcm2 Gaya diorg lompat tu ye kak, diorg kalau dpt aktiviti mcm ni dah tak kira panas dah ;)

Gen2Merah berkata...

seronok kan jadi cikgu.. banyak aktviti yg boleh kita sumbangkan utk murid2.. skrg ni pun sya tengah bertugas sebagai pengadil dan hakim balapan utk sukan sekolah2.. berhitam legam dah ni,. ehehe

S..U..D..@..I..S berkata...

nostalgia masa kanak2 tgk gmbar ni...ngelat bila time game ni...

eMMe berkata...

hehehe... cikgu MP tak bergambar ke, tgk gaya murid n cikgu lain je, heeee~

missSenget berkata...

rindunya nk main lompat2 tinggi...


dulu bole laa nk lompat..skrg bontot da berat..


Y__Y

kasihibu berkata...

seronok tengok aksi anak anak murid
hrmm teringgat masa zaman persekolahan..manisnya

ieja amieja berkata...

sekolah ank2 pun tgh buat latihan sukan jg..mkin bertambah gelap ler kulit dorang dek terik mentari..

Aine Ainun berkata...

Huhu mmg panas terik sekarangni;)

ala..tetiba teringat masa sekolah dulu,
excited kalo ada sukan....

Muka jadi berbelang la..hihiii

Totie@Tomy berkata...

hehe lama dah tak bersukan..seronok tengok aktiviti sukan tambah lagi budak2 sekolah rendah..

Acik Erna berkata...

MP..tak pe..gelap pun masih manis lagi..jangan rasa malu..

Hanis Azla berkata...

seronok tgk aksi2 pelajar2 tu.. saya dulu waktu sekolah mmg fail bab sukan2 ni.. takde talent langsung.. skrg ni anak2 pun ikut jejak.. klu hari sukan mmg jarang2 dapat bawak balik pingat.. he..he..

Aishah Jahirah berkata...

kak...saya xsuka bersukan dulu masa sek...
lompat jauh saya lari je terus atas pasir 2 xlompat.lompat tgi pun sama xlompat sengaja tepis dgn tangan pnghadang tu.wat syarat je...hak3.

Amie berkata...

Memang sibuk kalau dah sukan! Berhujan, berpanas, berlengas... semua dapat dirasa ye MP.

dela berkata...

terus tringtkan zaman sekolah dlu... aktiv sgt benda2 camni... tpi skrg nk excersice dlm rmh pun payah... adeh...

Norsalmi berkata...

Inilah realiti dlm kerjaya kita.. Bukan setakat di padang, malah sampai ke dalam hutan.. Belum lagi kes bergelumang dgn fail terutama bg yg masuk bertanding itu ini.. Nazir dah sampai ke?

Teenager Housemaid berkata...

cikgu MP!!
hehehhe...
whoa..macam2 aksi bebudak ni..:DD

LadyBird berkata...

nmpk seronoknye depa main.. sengih2..

azi berkata...

Salam MP..
Kat SP ni lagi panas MP...pukul 11.00 pun dah rasa nak terbakar kulit...kalau time2 MP buat latihan sukan tu...lagilah panas....kesian kat murid2 dannnnn...cikgu MP ye...tak pe...gelap2 pun..tetap maniss...he..he..

ikatankasihku berkata...

macam2 gaya ada..hihihi..cikgu cikgi pon hebat dgn baju sukan.. :)

Kamariah Awang berkata...

Nampak MP lembut aje... tapi lasak jugak ke? Tapi tak pe... berkorban apa saja demi anak bangsa!

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP macam pesen gaya lompatan dari bebudak ni, suka lak tgk, kat KL ni belum mula latihan untuk rumah sukan lagi, hoki je ada. sukan lambat sikit 30.6 baru ada . MMg pu la ni panas pelik sikit, membahang sampai ke tulang rasanya perit sangat, besarnya sekolah MP tu sekolah apa ya

ibuintan berkata...

wah MP dah mula latihan sukan ye! Bila sukan sekolah MP?


murid berpanas cikgu pun samalah ..kan, sama2 gelap menjelang habis sukan

Zefa NorAsmara berkata...

Salam kak, ibu yusuf singgah intai aksi lompat2.. hehe..

ps: cikgu kalau ke padang jgn lupa sunblocknya tau!!

LYAfrina berkata...

huhu,,tgk ni rindu sgt2 zaman skolah dulu..sy mmg xtif sukan.. mmg atlit 100m+lompat tinggi... dh lama x braksi kt pdg

sal berkata...

rasa seronok juga bersukan awal yee..boleh tumpukan perhatian pd akademik pula..di sini sukannya hujung thun..

Rozita berkata...

Baca entri ni, teringat masa mengajar kat sekolah dulu. Awal tahun, bulan 1 dan bulan 2, mesti aktiviti sukan. Gelap jer kulit muka sebab terbakar...

Kak Aya berkata...

teringat masa zaman sekolah dulu...saya tak suka bersukan...akibatnya obes di usia penghujung dewasa hu hu

ckLah @xiiinam berkata...

Anak ckLah yang baru balik dari Kejohanan Memanah MSSM Negeri Perak...dah naik berkilat orangnya! Jenuh nak mandi lulur tu...hehe

Azian Elias berkata...

teringat zaman mengajar dulu2..heee

L berkata...

L tunggi2 pun.. xreti nk lompat tinggi.. hahhaah

Jom baca sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

Kak Sam berkata...

Terimbau kenangan masa kecik2 dulu.

ummiross berkata...

Terkenang masa ummi jadi cikgu dulu, inilah rutin setiap tahun. Bila jadi hari sukan jadi pengadil pulak, paling koman jaga garisan, hihi semua tu jadi kenangan.

Yati berkata...

Mesti balik je, penat kan kak. Macam-macam gaya lompat ada. Yati dulu masa sekolah, lompat tinggi la paling takut sekali. Hehe...

jemarisuri berkata...

slmt mlm cikgu...hehe.
salam kenal & js pun dh follow sini..

kalau sudi jom tukar link dgn blog js..hehe

Kakzakie berkata...

Ada tempat petang panas terik, tempat kakak sekarang nie kalau petang hujan lebat macam kat Perak kan sampai banjir...

Untunglah cikgu-cikgu sekarang masing-masing sedang exercise boleh kuruslah kan...

~ yus ~ berkata...

Tiba2 teringat zaman waktu sekolah rendah dulu. Memang sronok time na sukan, masa sukan lagilah seronok..:)

syiela berkata...

teringat zaman dolu2... hehehehe bukan main pulun lagi

Nazayiena berkata...

salam kenal,follow yea....dah start sukan yea kat sklh MP?

Puan Kutu berkata...

sy pun puteri lilin,tak tahulah macam mana klu sy jadi cikgu.kehkeh..

NzA berkata...

itulh uniknya tugas seorg cikgu..mampu jadi apa saja...menerima segala arahan tnpa byk kerenah....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang