Khamis, 6 Jun 2013

Lupakan dulu soal cinta...

Khamis, 6 Jun 2013
Selama ni Mp bnyak baca dan kumpul novel cinta selain buku2 motivasi..
Terdetik utk berubah...
Terus terjah kedai buku mncari apa yg diingini...
Tapi sayangnya novel2 macam ni amat berkurangan...
Ini yg Mp jumpa...tak lah ralat sangat....



Semuanya dah habis Mp baca...
Teringat masa sekolah dulu..Mp cukup suka baca buku Siri Bercakap Dgn Jin,,karya Tamar Jalis..
Cukup suspen, mnyeramkan tapi mnyeronokkan.....
Sekarang ni tengah mnyelongkar kedai2 buku mncari novel2 macam ni..
Novel cinta cintun yg dibeli biarkan dulu...
Kadang2 kita perlu berubahkan......

30 ulasan:

Aju Mohit berkata...

samalah kita kak, mmg suka baca buku tamar jalis tu, skrg ni tak sempat nak baca novel, nak plak byk drama tv adaptasi dari novel kan, hmm tgk tv jelah ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

novel2 cintan cintun dah tak sesuai utk kita yg dah beranak pinak ni hehe..anak2 remaja mmg sukala baca novel mcm tu

umi alya berkata...

kalu layan novel, rasanya semua keja tertangguh sbb hari tu jugak nak tau kesudahannya

Nurzakiah Hanum berkata...

layan novel

MulutPayau berkata...

Aju...
Betul tu dik..dah banyak yg adaptasi..tapi akak lebih suka layan novel dari tgk tv..

Kamsiah...
Hehe..kadang2 mmng saya layan jugak..berebut ngan anak dara...

MulutPayau berkata...

Umi Alya...
Betul tu...masak pun tak sempat..hihihi...selagi tak habis, selagi tu lah ngadap...

Nurzakiah....
Kdng2 seronok layan novel ni..hihihi..

Maria Firdz berkata...

citer dulu tetap best sebab ada seninya... novel skrg kurng seni dan byk pasal cinta je...

Hanis Azla berkata...

Salam MP..

sesekali berubah selera memang terasa seronok juga kan..

Nad MamaZN berkata...

Btul la kak, saya pun dulu2 baca buku tamar jalis gak :)

Normi Nieza berkata...

mls baca novel ngantuk..haha

Masni Syafie berkata...

suke baca novel...xsuka membeli...hahaha

Puan Kutu berkata...

abg sy dulu suka baca bercakap dengn jin gak..sy tumpang baca..menyermkan tp enjoy..pastu asyikteringat je, malam nak pegi bilik air pun takut.haha

Rasp berkata...

citer2 or novel2 seram/hantu dan seangkatan dengannya...
memang i tak layan sis...
i ni penakut....
hehehehehehehe....

NzA berkata...

bestkan org yg jenis ulat buku nie...nza ni nama je gpm ttp hampeh.....

QueeN TerataI berkata...

buku2 suspen & seram ni x suka nk baca.. ;)

nea lopah berkata...

Sebut tamar jalis tu, teringat yang org mkn mee cacing dlm novel tu. hehe

izan mama mia berkata...

buku tamar jalis tu..pernah gak baca tapi sekarang xmo dah baca..seram..ehe...

sal berkata...

masa ni boleh membaca..apb dah bertugas nanti, agak payah sikit ..
akak ada juga membaca buku keluaran tamar jalis tu...alam ghaib..seram..

Cik Puan Fadli berkata...

den peminat RAM...sumo novel dio den ado...tp skang nie dah xdo maso nak baco...den pon suko baca siri berckp dgn jin tuhh maso zaman sek dolu...beshh kan...

iedja dja berkata...

Salam kenal,

Buah tangan ramlee awang murshid mmg best...betul kdg kita kna berubah, apalagi bila dh beranak pinak ni hihi :) bukannye apa sbg suri teladan

Cho Zila berkata...

tak suka baca cerita cam gini... tak suka tengok juga.. nanti terbawa2...

azi berkata...

MP...
saya pun suka baca novel bersiri "Bercakap Dengan Jin" karya Tamar Jalis tu..dulu2 masa zaman kita anak dara , buku tu yang paling popular MP...:)

Rozita berkata...

Saya pun suka baca siri bercakap dgn jin tu..
Kalau baca novel cinta ni...terasa macam kita pulak yg tengah bercinta..hehehe...

Yati berkata...

Kat rumah Yati ada kak Ina, semua koleksi Tamar Jalis, kakak Yati punya koleksi. Hehe.. dah berabuk. Kalau kita nak jual, dia marah pulak.

hainom OKje berkata...

Tukar selera sekali sekala tak salah....

ANIM berkata...

dulu2 suka baca novel cinta dan novel seram..
seiring usia meningkat, kena cari buku lebih berat sedikit..

Nur-nba berkata...

Nur kurang gemar baca kisah seram. Sekarang ni masih banyak buku di rumah ni yang belum dibaca.. Masa membeli tak ingat.. Dulu pantang nampak buku atau novel, sure khatamkan 1 hari je..

Nor Salmi berkata...

Wah, rajinnya MP membaca! Akak nak habiskan sebuah buku ambik masa cukup lama..

Jemarisuri berkata...

caiyokk mp
js baru je nk berjinak2 ngan novel itupun pengaruh citer kt tv...hahaa

Cinta Zakirah berkata...

Suka baca novel, dan kebanyakkan novel adalah koleksi dari penulis Ramlee Awang Murshid..lagi best bila suami pon berkongsi minat yg sama suka novel thriller.

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang