Ahad, 9 Jun 2013

Tak tahu nak kata apa...gelak jerlah!!!!!

Ahad, 9 Jun 2013
Cepat jer masa berlalu....cuti sekolah dua minggu dah habis....hari ni Mp da mula bertugas mcm biasa..lemau jer kat sekolah..Semangat seolah2 hilang...

Sebenarnya ada kisah lucu yg baru terbongkar hari ni..
Macam biasa Mp akan bangun seawal 5.30am...
Hari ni pun mcm biasa jugak...jam berdering tepat 5.30..matikan jam sambung tidur...
Sedar2 dah pukul 6.17am..gelabah jugak...
Kejutkan si bongsu yg tidur dgn Mp..kebetulan laling tak de dlm negara utk beberapa hari...
Jadi si bongsu ambik kesempatan bermanja dgn maknya..
Masuk dapur, smpat jugak buat telur spruh masak utk anak2 dan bancuh air milo..

Pukul 6.50...keadaan masih lagi senyap..tak de suara kakak dan abang...
Mereka tidur di tingkat atas...bilik Mp kat bawah..
Dari awal lagi Mp dah bagi amaran yg Mp tak akan kejutkan dia orng setiap pagi...kalau  lambat kena tinggal..biasanya pukul 7 semuanya dah ada dlm kereta...

Mp keluar, hidupkan  enjin kereta..buka pagar..tapi tak nampak pun bayang kakak dan abang...
Ambik beg, cepat2 suruh si bongsu pakai kasut...
Tetiba trdgr suara kakak dan abg..
Lega tgk dia orng dah siap berpakaian...
Tapi dia orng terus keluar...tak jamah pun sarapan pagi...

Tanpa mngesyaki apa2...pergi sekolah mcm biasa ...
Sekolah Mp dan sekolah kakak dan Abng berdekatan...
Dia orng berjalan kaki dari sekolah Mp..
Waktu pulang pun di orng jln kaki ke sekolah Mp..

Balik sekolah tadi dalam kereta..kakak merungut kepanasan...
Biasanya tak pernah dia merungut walau berjalan tengah panas...

Bila Mp tegur..cepat2 dia brthu yang dia TAK MANDI pagi tadi..tak sempat ...
Dia ters edar pukul 6.55 pagi..
Abang pun sama....
Adoiiiiii....mcm nak pecah perut Mp gelakkan dia orng....
Hahahahaaha......
Patut ler berbau semacam jer...
Psst Kakak minta rahsiakan perkara ni..jgn heboh2 malu...
Itu lah kan...dah biasa bangun lambat...mulalah terbabas....




24 ulasan:

mama ila berkata...

hehehe..alahai..patutlah panas dari biasa yer..hehe

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. memang liat sikit la nak bangun bila dh lama cuti ni, heheh kelakar pulak, tapi ok juga MP ajar n biasakan diorg tak berkejut mcm tu, lain kali dia lebih berhati2 dan tak peram tido hehe

MulutPayau berkata...

Mama ila...
Tu laaa...panas tak mandi rupanya...Thnks sudi snggah blog akak ya...

EmbunRosaliza...
Wsalam kak...dua minggu cuti ..asyik bangun lambat jer...nasib baik jugak da orng sedar, klau tak mmng kena tinggal hihihi...

Acik Erna berkata...

mandi P.Ramlee pun tak sempat ke kakak he he

Normi Nieza berkata...

la..blh plk mcm tu..kesiannya dia..:)

Gee GTG berkata...

huh? x mandi?
okay2..
saya rahsiakann^^

umi alya berkata...

lolllllllllllllll siannya anak buah mcik tni, xmo bising2 k.. syyyyyyyyyyyy...

Puan Kutu berkata...

cuti sekolah lama dh sedap bangun lewat.smp tak sempat nak mandi.haha..

ZalinZalina berkata...

Saya pagi esok siap la jadi tarzan kejutkan diorang bangun..he he..

Kesuma Angsana berkata...

tumpang gelak hehehe

eita berkata...

adehhhh....tak pening ke kepala tu tak mandi

hahahha...biasa lah kalau dah terbabas..

NzA berkata...

hehehe...mama dh heboh kisah kakak kt 1 dunia la .....
Selamat kembali ke sekolah MP..esok giliran nza pulak..rasa lemau semacam je so dgn gigihnya jahit sepsg baju baru utk naikkn mood rajin......

Aine Ainun berkata...

heheee...
oh kat tmt akak dah sekola kan...

Nor Salmi berkata...

Geli hati pulak baca kisah kakak ni.
Hari ni giliran akak pulak ke sekolah. Harap-harap semuanya dapat bangun awal pagi nanti..

Aju Mohit berkata...

hihi siannya dia, dah cuti 2 miinggu usahkan anak, kita pun liat juga nak bangun, uihhh nak menempuh jem semula ni ;)

Jendela Hati berkata...

salam mp... tu la anak2 dah biasa 2 minggu nie bgn lewat sikit, kalau bgn awal pun kepala ingat nak main je hehe...

ieda immi berkata...

ya tuhannnnnnnnnnn x mandi !
ekkekeke ;) adehhhhhhhhhhh

azi berkata...

Mp..anak-anak macam tu la, setiap pagi kena kita kejutkan..he..he...

Hanis Azla berkata...

Salam MP..

he..he.. takut kena tinggal, sampai tak mandi pagi akibat terbangun lambat yer.. hari pertama sekolah mmg susah nak adjustkan masa..

yan's cottage berkata...

mau tak panas.....kesian pula kan...takut di tinggal kan sampai tak mandi kesian2......

Jemarisuri berkata...

aduhai baru pecah cerita ye...
kalau ank js mmg el la aritu...kihkih

Nur-nba berkata...

Hehe.. Kalau baru lepas cuti sek memang selalu terbabas.. :)

Sutera Syifa berkata...

haha mmg nk tergelak la baca..tk pernah kot dulu g sekolah tk mandi..hehe..

hainom OKje berkata...

baguskan MP dah dibiasakan gitu ... diaorang tau manage masa dia...penat jugak tau nak kejutkan anak2 bangun pagi ni

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang