Khamis, 24 Oktober 2013

Maaf, ni bukan cikgu punya....

Khamis, 24 Oktober 2013
Peribahasa apa ya sesuai nak digunakan???
Tengah pikir ni...
Ishhhh..tepu pulak otak ni....agaknya dah berkarat kot...
Lepas exam UPSR baru2..bnyaklah program yg diatur utk budak2 tahun 6..
Seronok sakan dia orang...
Lepas berpenat lelah ngan buku2..masa berpenat lelah di padang bermula..
Dengan aktvti ko, perkhemahan, pelbagai jenis pertandingan..dia orang macam tak penat jer tengok..

Dan paling Mp terkejut dgn dia orang ni..
Rupa2nya dia orang peminat tegar novel2 yg ada di pasaran sekarang ni..
Boleh dikatakan setiap murid pompuan pegang novel di tangan..
Nak salah kan murid pun tak guna jugak..
Kadang dgn muka tak malu, ckgu yg pinjam novel2 tersebut..hiihi..
Kelas boleh jadi senyap dan sunyi bila dia orang buka novel...
Yang lelaki pun terikut2 sama..
Nak rampas ke novel tu??
Tak lah..bukan kerja ckgu nak rampas merampas ni..
Bila ditanya, ada yg jawab MAK SAYA PUNYA..
Agaknya anak Mp pun sama jugak dulu2...

Okehhh..tolong sengetkan kepala nak tengok gambar ni ya..bukan apa, sekadar senaman ringan...
Haaa..inilah antara novel yg dibaca oleh budak2 tu...Semuanya novel cinta..aduhaiiii...
Dan biasanya, ckgu akan membebel jugak pasal novel2 ni..Selalu pesan dgn dia orang, jgn terikut2 dgn watak negatif dalam cerita tersebut..Ambil yg positif dan mmpunyai nilai2 murni...
Harap2 dia orang faham....
Masa Mp sekolah rendah dulu..mmng tak pernah baca novel2 cinta macam ni..selalu baca komik Bujal dan Salina...Opssss Gila2 jugak masuk senarai.....

20 ulasan:

umi alya berkata...

wowwwwww dasatnya budak2 ni, baru sek. ren. tp kemain lg baca novel cinta

Normi Nieza berkata...

masa sekolah rendah tak pernah knal novel..haha

Amanda Suria berkata...

Sekolah kena pantau jugak la..bukan apa takut anak gadis yang masih belajar terleka kan..nak rasa bercinta...nak rasa ada pasangan...ish bahaya tu...ada negative dan positif jugak if budak2 baca..ada pro and contra...nak baca boleh tp jangan sampai terleka dan melemahkan pembelajaran kan MP...

Sura Mohd berkata...

Sekolah rendah pun dah bernovel bagai..tererla budak2 skrg ni..harap2 diarang tak terjebak awal dlm percintaan..
Anak sura pun dah banyak buat koleksi novel ni..cikgu pun ada pinjam novel ngan diarang..hahaha;)

Fiza Rahman berkata...

Amboi...advance bebudak skang. Saya masa darjah 6 tak baca novel cinta pon.

Aisy Nasiha berkata...

Saya seronok tgk kegigihan budak2 ni baca novel yg tebal2.. rajin betul diaorang ni... tapi ada masanya bab baca buku akademik malas..tapi novel kemain cemerlang...geram juga rasaya..

hainom OKje berkata...

Betullah MP....okje masa sekolah rendah dulu......mana ada novel novel best macam tu....buku cerita penyiasatan Enid Blyton ( betul ke eja ni ) ada le itupun pinjam library hehe

Nafira usof berkata...

Budak sekolah rendah baca novel??
Zura sendirik x minat novel.
Bagus jugak dorang ade minat membaca kan.

❤Kamsiah❤ berkata...

murid2 tu tgh nak kenal dunia MP...seronok sgt la kalau baca novel2 cintan cintun mcm tu...kadang2 tajuk novel pun buat kita yg dewasa ni mengeleng2 kepala..Cinta Tiga Suku,I Love U Stupid la..mcm2...kalua dijadikan filem atau drama.lagi la dia org seronok...

Jemari_Suri berkata...

wow kemain lg anak2 skolah skrg dh dpt baca novel2 gitu...kalau js takde heran la...hikhik..sbbnya xminat novel2 gitu yg suka confirm si bujal...wak dojer..haha..

MP lamanya tak bersua..js baru ada mood nk berblog ni...^^

ZalinZalina berkata...

Anak pompuan saya suka baca novel Ain Maisarah aje :)

Aju Mohit berkata...

dulu2 suka baca buku tamar jalis hihi, banyaknya koleksi novel bebudak ni

NzA berkata...

wah, ni mesti trpengaruh dgn cikgunya...he3x...

Puan Kutu berkata...

amboi budak2 skang kecik2 dh pandai baca novel cinta.zaman sy dulu sekolah rendah baca cerita si kancil dengan buaya je.haha..

klu novel yg tak keterlaluan tu boleh la baca,sesetengah novel cinta ni ada jugak adengan romantik terlebih tu..jgn budak2 ni terpengaruh sudah la kan

Zaitun berkata...

Kak Zai dan anak2 suka juga baca novel. Kat rumah dah penuh satu rak.

Ummialyaanas berkata...

ish3....student skrg advance...sy dulu bca gak novel cinta nih..tp ms sek menengah la..
cikgu leh jual preloved novel la cam nih..hehehe

*salam kenal*

Queen Teratai berkata...

pengaruh TV ni kuat sangat...

Cikda berkata...

salam MP, hehehe.. gelak cikda baca.. tapi hannah baru abiskan duit cikda beli siri search word. nak abiskan masa dlm kelas lepas UPSR katanya...

Ema Johari berkata...

bukan main budak-budak sekarang ni....ada baik ada buruknya kan...

n O e s u h a i m i berkata...

hahahaha....novel cinta semuanya...jgn anak noe terikut dah la...dah la 1 almari novel ...cm skang ni beli buku2 cerita ana solehah je tuk dia...novel umi dilarang baca....hehehe...noe sekolah dulu...majalah gila2 jer...hehe

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang