Selasa, 10 Disember 2013

Alhmdulillah...Selesai Sudah..

Selasa, 10 Disember 2013
Seminggu yg lalu, dah buat janji temu kat KPJ pasal si bongsu..
Maknya yg berdebar2...anaknya selamba rock jer..
Macam2 dalam fikiran ni, menangis ke dia..boleh tahan ke dia..Aduhaiiiii....
Alhmdulillah, hari ni 10 Dis..selesai sudah...
Dalam kereta dia dah brthu awal..peminat K-Pop takkan menangis punya...
Macam2 budak ni..kita tengok jer nanti...
Bila sampai di hospital..senyum memanjang jer...
Ada laaa 2-3 orng kanak2 yg juga sedang menunggu utk di sunatkan jugak..

Tengok badan tu..cuti sekolah ni macam dipam2 pulak..asyik nak makan jer...
Muka budak yg nak kena potong..tak kisah..senyum jer...asyik ngan gajetnya...
Masuk bilik doktor pun asyik main jer..nak lupakan kesakitan katanya....
Tapi Mp mmng tak berani nak masuk tengok..
Laling ngan kawan2nya yg masuk..
Masa menunggu, kawan2 laling datang...saje dia orng nak memeriahkan lagi...
Makin seronoklah si bongsu...
Keluar dari bilik doktor pun senyum memanjang...
Sikit jer sakit katanya...
Alhmdulillah..lega mndgrnya...Boleh tahan jugak si bongsu ni....
Macam abangnya jugak....
Balik kg laling kejap..
Muka dah mula kelat..airmata dah mngalir..Sakitttt katanya...
Nasib baik dr bekalkan ubat tahan sakit...
Mak mertua dah siapkan ikan haruan bakar...berselera si bongsu makan..

Asyik dgn Ipad dan segala mak nenek gajet yg ada....tak pelah nak oiiiii...drpada merengek tu..layan jer lah.....
Tapi muka dah tak brapa nak senyum..tak bebas bergerak...
Kelakar pulak dgn kain pelekat la la la la tu....
Sabar ya sayang, .minggu depan dah  boleh pakai seluar...
Tapi kena berpantang jugak ni supaya cepat sembuh..
Risau jugak ni, abang dulu nenek dan tok bah yg jagakan..
Tapi si bongsu ni tak nak pulak tinggal dgn nenek dan tokbahnya..
Dan mulai esok, maknya kena menjaga orng dalam pantang...
Tak pelah, ummi akan buat yg terbaik utk Hamiz....
Semoga cepat sembuh ya sayang...

34 ulasan:

ZalinZalina berkata...

Anak2 lelaki saya dulu lambat gak keringnya...tengok anak jiran belum seminggu dah main bola...dasat sungguh..he he...mudah2an anak MP cepat sembuh :)

missShila Nget berkata...

eheh..
besar da anak kak mp..
nak jadi org besar, kena lah tahan sakit..! haha

moga lekas sembuh

Aju Mohit berkata...

alhamdulillah dh settle satu perkara yg besar dlm hidup si bongsu, yelah kak cuti sekolah ni makan ajelah kejenya, sama macam anak aju tu, berisi badannya, nak plak hujan sejuk lagilah cepat lapar aje hehe

❤Kamsiah❤ berkata...

selamat datang kealam dewasa hehe...sabarlah,bkn berpantang 40 hari mcm org bersalin..:)

MystoryPic berkata...

hehehe..... tak lama lagi dah jadi anak teruna handsom punya

Normi Nieza berkata...

moga cepat sembuh...

Acik Erna berkata...

bila ubat bius dah habis memang rasa sakit mp..tapi tak pe..sekejap je baik tu..in syaa allah

NzA berkata...

TAHNIAH....selangkah ke alam remaja.......moga cpt sembuh ye.

t.a.t.a berkata...

bebudak zaman sekarang berpantang ada gadget, tak la boring. zaman jiran saya dulu berpantang sunat tangan pegang limau kasturi. tak tahan loya. hahaha

Rinna berkata...

Alhamdullillah.. dah masuk alam remaja dewasa yer.. Moga cepat sembuh..yer..

umi alya berkata...

alhamdulillah selesai sudah.. harap2 cepat baik

Jari Manis berkata...

Alhamdulillah...selamat sudah yer...dah jadi HERO sekarang heeeee

Amanda Suria berkata...

Tahniah..dah jadi big boy....

Aisy Nasiha berkata...

Aiman dah boleh duduk saf dgn abah...yey..best tu..

Jaga diiri, jangan nakal2 tau..boleh ceoat sembuh nanti.. tak lama, kena sabar kejap je aiman..

Yati berkata...

Semoga cepat sembuh.. kejap je baik tu. :)

Roha berkata...

hehe..setapa melangkah ke alam remaja tu :)
tahniah aiman..gud boy

Jemari_Suri berkata...

Daim2 tak diam dh bsr ank mp.....moga cepat sbuh ye

ummiross berkata...

Alhamdulillah dah selamat berkhatan, ummi doakan cepat sembuh.
Tak lama lagi dah ada teruna dah Mp :)..

Rozita berkata...

Alhamdulillah..dah selesai dah. Selamat melangkah ke alam dewasa

aTieYusof Family berkata...

Alhamdulillah dah bujang Hamiz.. melangkah ke alam remaja plak...semoga cepat sembuh..

Kesuma Angsana berkata...

singgah jgk kejap cuti2 ni !

Nafira usof berkata...

wahhhh.. bagusnyeeee.. tak sakit yer~
good boy lah.

Zura pon jenis penakut nk berdepan dgn situasi camtuh~
mmg harapkan suami jer lah yang handle. hehehe

NEKCIK berkata...

salam MP..wah dah ada anak teruna dah ye!!

Ema Johari berkata...

dah sunat yer.... sekarang sunat mudah dan cepat kan kak..kami pula tak sabar nak sunatkan aqeel ramai-ramai dgn sepupu yang beza setahun dua tahun tu...

Kasih Salina berkata...

salam kak mp..alahai kesiannya sibongsu kena sunat yer..kuat juga dia yer tak nangis pun..

sal berkata...

moga cepat sembuhnya...lepas ni anaknya cepat membesar bagai juara..menjadi harapan ibu bapanya..

Amie berkata...

oooo Hamiz dah nak jadi anak bujang ye... mestilah tunjuk kuat kan Hamiz... sakit sikit jer... cam kena gigit semut jew

Kamariah Awang berkata...

Tak lama dah nampak bujanglah dia.. hehe..

Puan Kutu berkata...

dah baca lama tp baru ni dpt komen..Alhamdulillah selesai semuanya..maknya yg nebes lelebih kan..sekarang ni mesti dh sihat apa...

Kopiolimauice berkata...

wah dah jdi abg beasr la ek ;) slmt berpantang ;)

Khai♥Rin : anies berkata...

lps ni boleh la melompat smpi ke bintang...x yah berkain pelekat lg heehhehe

hainom OKje berkata...

Lega dah kan MP....anak dah potong hehe....okje pun tak sampai hati nak tengok anak kena cantas haha....

QasehnyaRania berkata...

hihi..
dh baik kot skrg

Mummydearie berkata...

Takda pengalaman lagi bab-bab ni tapi selalu juga fikir macamanalah agaknya bila tiba masa. Hubby suruh potong cepat-cepat tapi saya ni ada sikit takut. Nantilah tunggu anak besar sikit 9-10 tahun gitu agaknya.

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang