Rabu, 4 Disember 2013

Terbang lagi...

Rabu, 4 Disember 2013
Terbang lagi..?????
Tak lah.saja buat gempak...Mp dah patah sayap..
Sebenarnya sayu, risau dan gundah gulana melepaskan kakak dan abang terbang...
Bukannya lama pun..
Tapi hati ibu meronta2.....
Bukannya pernah berjauhan macam ni....
Kalau ada sayap, Mp pun ikut terbang jugak..atau jadi halimunan kejap...

 Kakak dan abang happi sakan..tapi maknya yg masam mencuka..dah sedia utk meninggalkan rumah..

 Bila tengok pic ni..kecik jer kakak..padahal dah 16 tahun dan abang baru 13 tahun..betapa bezanya mereka berdua...


Kakak dan abang mengikuti lawatan sekolah ke Sarawak..risau jugak..tapi pendamkan aje bila tengok mereka happi...Kakak dah kali ketiga mngikuti lawatan sekolah tahun ni...
Untungkan budak2 sekarang, lawatan sekolah jauh2...bayaran pun taklah mahal sangat..berbanding dgn kita dulu.Lawatan sekolah dekat2 jer..Tu pun tak selalu diadakan...

Sunyi sangat rumah ni bila mereka tiada..Tak de la Mp nak jerit2 bagai memanggil bila tiba waktu makan...Tinggal dgn sibongsu yg asyik dgn gajetnya...Laling juga tak de...
Menghitung hari..hari..hari..hari..Cepat laaaaa masa berlalu....

39 ulasan:

Tengku Aqilah berkata...

Untung eyka, makan angin je kerja dia. Haha. Sayap banyak sangat ank umi hok sorey tu.

Aju Mohit berkata...

syoknya lawatan sambil
belajar smpi ke sarawak, takpe kak ini utk pengalaman n pembelajaran diorg juga, rindu kan? hihihi menghitung hari utk apa lagi ni kak ;)

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum my dear sis;)

Jangan sedih sis...InsyaAllah mereka dipeliharaNya sepjg lawatan ke sarawak..:)
Pasti byk ilmu diperolehi di sana:)

Jari Manis berkata...

Bestnya kak MP..dah ada anak dara dan teruna tu..dah besar2 mereka..betul jugak..bila dah biasa ramai2 kat umah tiba2 kena tinggal mmg akan rasa sunyi

MulutPayau berkata...

Tengku Aqilah..
Tak pergi ke dear....umi ingatkan pergi jugak...

Rozita berkata...

Betul tu MP. Dah biasa riuh rendah, memang rasa sunyi bila diaorng tak de. Tak per...MP jadi suri rumah sepenuh masa la, layan si bongsu je..

Nur-nba berkata...

Jauhnya lawatan anak akak tu..Zaman dulu melawat tempat dekat2 je.

umi alya berkata...

sunyikan bila anak2 xder di sisi

MulutPayau berkata...

Aju...
Betul tu dik..tapi rindu sangat dgn dia orang..menghitung hari mereka pulang nanti..

Pn Kartini..
WsLm dear...Amin..Insyaallah ..harap2 mereka dpt memanfaat masa di sana..

Jari Manis..
Bila dah biasa ramai, mmng sunyi sangat bila mereka tiada...Dah tk tahu nak buat apa...

MulutPayau berkata...

Rozita..
Bila tinggal berdua jer dgn si bongsu ni..makin mngda2 lah pulak dia...hihihi..

Nur..
Tu laa kan..budak2 skrng ni beruntung...

Umi alya..
Ye lah..mmng sunyi sangat2...dah tak sabar tunggu dia orng balik..

missShila Nget berkata...

kikiki..

suka diorang tgk maknya muncung2 sedih..
rasa sgt disayangi..haha

untung kan budak2 skrg.. kite dulu lawatan paling jauh ke kL je..
itu pn susah nk dapat ikut..

t.a.t.a berkata...

kak MP. beria saya ingat si abang tu abang, kakak tu adik. hahaha

tak nampak adik beradik pun. kan? orang ingat kawan atau pun pakwe makwe. hehehe

Hanis Azla berkata...

As-salam MP..

Saya pun selalu rasa sayu kalau kena berjauhan dengan anak-anak.. mmg beruntung anak2 skrg.. muda2 lagi dah banyak tempat rombongan yg dapat mereka ikuti.. bayarannya pula sangat berpatutan.. klu kita nak bawak sendiri mmg tak cukup dengan harga yg sebegitu.. semoga kakak dan abang dapat pengalaman baru di sarawak nanti.. insyaAllah..

NEKCIK berkata...

Nekcik pun sama klau anak anak jenjalan ke mana..siap buat sbyang hajat utk mereka.....sib baiklah ada jp..ada watsaap...legalah sikit

TelingaBulat berkata...

sedih tgglkn anak kn..xpe..itu lumrah seorang ibu..ati anak pn same walaupn wajah dia nmpk gembira ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

MP..anak2 lbh seronok 'berjalan' dgn kawan2nya dari 'berjalan' kita mak ayah..anak2 akak pun tak miss kalau ada rombongan sekolah kemana2,walaupun tempat tu dah pernah pergi bersama keluarga..

Nafira usof berkata...

OOooo.. anak2 nak pergi lawatan.
takpe laaa.. biar mereka terbang mencarik ilmu dan pengalaman.
ibunye berdoa jer yang baik2~

Nazayiena Ayiena berkata...

wah kakak dan abg pergi lawatan ke s'wak,bagus juga join program macam nie,boleh menambah ilmu pengetahuan dan pengalaman di tempat org.

Mummydearie berkata...

Itulah sangat beruntung budak-budak sekarang ni. Lawatan sambil belajar bukan main jauh dari rumah ... Tapi MP, saya lagi teruklah...tak tahulah sebab anak sulung baru 7 tahun. Sekarang ni dah terfikir kalau ada benda-benda macam ni macam tak mahu bagi dia pergi aje. Kesian pulak dapat mak cam saya nih!

Jemari_Suri berkata...

Wah kecik2 dh terbang...ikut maknya kot hihi

Roha berkata...

hai MP..
don't worry eh..doa seorang ibu mustajab so,MP doa kan dorang je..:)

Cho Zila berkata...

mak oooi syioknye rrombongan sekolah zaman sekarangni.. jauh2 yerk..
takperelr sekejapjertu..

NzA berkata...

mesti seronok 2 beradik tu.....hati seorg ibu mmg lah risau MP......cuma bila tgk ank2 hepi kita terpaksa lepaskan..........huhuhu...
Wah murahnya pakcage tu.

Rinna berkata...

Untungnyaa budak2 sekolah skrg yer.. pergi lawatan sambil belajar luar dan jauh plak tuh.. :)

Puan Kutu berkata...

mmg untung budak2 sekarang..lawatan jauh plak tu..naik flght tu..kita dedulu mana ada.smp skang pun tak smp lagi sarawak tu.:)

hainom OKje berkata...

oooo anak pergi lawatan yeh.....mama nangis ke? hehe.... Yang lebih sedihnya tu sebab laling tak dekan....Nape tak ikut laling? kan cuti ni....
Tulah budak lelaki mmg cepat je tingginya berbanding budak pompuan..

Ummi Iman berkata...

Mmg terasa bila org yg kita syg takde depan mata. Seronok lawatan sekolah jauh perginya..

aTieYusof Family berkata...

Jauh juga dorang terbang ye Kak.. insyaAllah semuanya akan baik2 je...jgn risau k..
kita dulu lawatan nya dekat2 je.. paling jauh daerah sebelah je kak..hehe

ct cheery berkata...

amboi jauh noh..haha..insha allah doakan mereka pulang disisi akak dengan selamat..:D

ummiross berkata...

Anak-anak dah mula besar kan Mp, nanti mereka pun akan ada 'sayap' sendiri, akhirnya tinggal kita berdua suami isteri, tapi paling meriah bila cuti dapat berkumpul balik, tentu havoc.

EmbunRosaliza berkata...

assalam mp, biasa lah hati ibu memang mcm tu risau je bila berjauhan dgn anak. Owhhh ke sarawak, sama juga mcm anak buah akk, abang nabila tu dia pun ada pergi juga ,

Aisy Nasiha berkata...

Wah.. baru 13 tahun abang nampak tinggi dah.. mungkin lagi beberapa tahun akan lebih tinggi lagi..

Seronoknya lawatan sekolah sampai ke sarawak.. mmg murah juga tu kosnya..pibg banyak sponsor kot ni?

aine ainun berkata...

hihi...mulanya igtkan kak yg p bercuti...
ala kejap ja kak
dulumasa sekolah saya paling suka pergi lawatan nih

sud@is berkata...

bestnya lawatan keserawak rasa nk p lagi

Vee Za berkata...

mrk nak bagi mp rehat drp menjerit lah tu ... heheheee ... ha ah . yg lelaki tu lbh tinggi drp perempuan . budak lelaki klu dah sunat , cepat jer memanjang nya ...

Fiza Rahman berkata...

Wah...bestnya lawatan sambil belajar ker serawak. Memang rindu kat anak2 lah jawabnya yer kak.

Ibu Lala berkata...

Bestnya terbang pi sarawak. X pernah sampai pun lagi.

imm berkata...

salam kenal..saya follow blog ni ye..sudi2 lah jenguk blog saye jugak..terima kasih :)
http://cikanem.blogspot.com

eMMe berkata...

Salam Kak MP, sihat ke? saya Alhamdulillah.....................
alaaa... tinggal mamanya kejap kan.. doa kan mereka selamat pergi dan pulang
haaaa dah balik dah pun.. ole2 bwk dari Sarawak buat mamanya mesti ada... kan...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang