Sabtu, 12 Mac 2011

Aku Dan Catatan

Sabtu, 12 Mac 2011
BETUL KE WANITA KUAT BERLETER??????????

Kajian di London mendapati bahawa golongan isteri berleter 7,920 minit setahun terhadap suami mereka.Tempoh masa ini bersamaan 2 jam 30 minit setiap minggu. 11 jam sebulan atau hampir 6 hari dalam setahun. Kajian dilakukan terhadap 3000 orang dan mendapati leteran isteri disebabkan oleh suami yang tidak membantu isteri mengemas rumah, tidak membasuh pinggan mangkuk dan tidak mendapat rawatan doktor.


Kajian ini juga mendapati isteri tidak rasa bersalah apabila berleter dan pada masa yg sama suami berasa bahawa leteran isteri adalah betul walaupun mereka mengakuinya secara rahsia. Seramai 87% wanita mengakui mereka tidak malu berleter kerana terlalu sukar untuk memastikan pasangan melakukan sesuatu perkara ke arah kebaikan. Strategi berleter dikatakan amat berkesan untuk kebaikan bersama walaupun suami tidak mnyukainya.


p/s...Itu kajian di London..Di Malaysia, tak taulah..Tapi bagi pendapat peribadi MP, isteri berleter ni bersebab..bukan saje2 nak pot pet pot pet.....untuk suami, anggaplah leteran isteri irama merdu yg mngasyikkan...Jngan pulak tutup telinga dan blah semasa isteri berleter..cuba dgr..ada mesej di sebalik leteren tu...ITULAH KEISTIMEWAAN WANITA.!!!!!!!!!!!!..MP sendiripun..kalau tak berleter dalam sehari..mulut ni rasa payau jer....

4 ulasan:

LennMommaChubby berkata...

Aku hari2 berleter.... ^^

toyolkiut berkata...

TK x bnyk ckap, tp sskali bleter jg tnpa sedar..
hehe..

Yati berkata...

Berleter tu bagus, exercise mulut. Di samping menegur mana yang patut. :)

MulutPayau berkata...

Lenn...samalah..hari2 berleter...

TK..kalau akak bukan tnpa sedar...tapi mmng sedarpun..kalau tak berleter dlam sehari macam gulai tak de garam...

Yati...btul tu...tegur-mnegur...walau ada yang terasa hati...heheh

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang