Ahad, 20 Mac 2011

Aku Dan Kisah Hidup

Ahad, 20 Mac 2011
MINAH JENIN

Setiap petang Jumaat, pastinya Mp akan melekat di hadapan tv..Time ni ler berebut rmte ngan anak2..Dan pastinya anak2 akan mngalah dek kegarangan Mp..Nak tau citer apa???? ASTANA di ASTRO RIA yang di hoskan oleh Kak Nita ....Memang suka tgk rancngan ni...Bukannya apa, truja tgk rumah orng2  kaya ni...Rumah bagai ISTANA, kereta menjalar di laman rumah..macam show room pulak...dng perabutnya yang mmng cantik giler...dan paling MP suka tgk hndbg dan kasut tuan punya rumah..fuhhhhhhhhhh..semuanya jenama trsohor.(.tumpang tengok jerlah...)
Dan lepas tu..mulalah MP mencipta angan2 Minah Jenin ni....Kalaulah aku kaya....(bila agaknya nak kaya...tapi paling suka makan roti ngan kaya)
Tapi tak salahkan mencipta angan2...biarpun sampai kucing brtanduk rasanya tinggal angan2...kalau Mat Jenin mati dek angan2...tapi Minah Jenin ni ..taklah sampai mati kot...mngkin tertiarap atau trtonggeng jer...Isyyyhhhh..KESIAN...

Angan2 Minah Jenin yg pertama..
Nak beg LV...nak jugak!!!!
Tapi tak nak lah yg mcam ni...ni Datuk  Siti punya hadiah drpada Datuk K...Reganya sekitar RM40.000...huh..ulang skali lagi..RM40 ribu....aduhhhh hampir pitam tgk reganya...
Memng MP TAK MAMPU....dapat keta sebijik dgn rega tu..
Mp dgn manjanya britahu En.Hubby pasal beg LV ni...mana tau dia boleh bgi...padahal mmng tau ..takkan dpat punya..En.Hubby pun dng menggodanya britahu..'ukur baju dibadan sendiri'......laaaa rasanya semua bju yg dipakai muat jer...emmmmm tak pelah...dalam hati ada ribut taufan!!!!!

Angan2 Minah Jenin yang Kedua..
Nak sebuah jam tangan Tag Heuer..yang ni sampai trmimpi2...Nak yg ori punya...cap Petaling Street tak mainlah....
Dah bnyak kali pujuk En. hubby...tapi dia buat  derk jer....
Tapi yang Mp nak bukan model ni....dah belek2 kat kdai jam..kalau dihitung dah brpuluh kali ke kedai jam..belek jam Tag ni..sampai meluat tuan pnya kedai...
Macam2 cara pujuk En. hubby...RM9000..mana ler tak trbeliak biji mata dia..Nak beli sendiri??? Harapkan gaji Mp yg ciput ni...tak merasalah..kena kumpul duit brtahun ni...
Tak pe lah..dapat pegang pun jadilah...Tapi harap2 En Hubby dapat beli....kalau tak kempunan ler...
Kalaulah dapat.......dunia ini ana yg punya....

Angan2 Minah Jenin yang Ketiga


Nissan Murano....memang hebat,cun, kacak bergaya....Dah lama Mp mngidam keta ni...Selalu jugak g tgk dan intai2 tempat mnjual keta....Dan selalu jugak mnyuarakan keinginan hati pada En Hubby..elehhhh..dia kata setakat Murano tu dia boleh bagi....wahhhh...gembiranya hati...emmmm dalam hati ada taman yang indah!!!!
Tapi kena bayar sendiri....huhuhu mana lah Mp mmpu nak bayar ansuran keta ni tiap2 bulan...Nak beli baju lagi, kasut lagi, tudung lagi....
Tak pelah...Mp guna jer keta Mp yg sedia ada... masih cantik..elok..dan tak prnah mnmbulkan masalh..(keta ni En hubby bayar tiap2 bulan)..janji Mp tak keluar duit tuk bayar ansuran keta...Mp ni jenis yg kedekut tahap gaban....

OK..STOP LER BERANGAN MINAH JENIN OIIIII....!!!!!!!!!
SEDAR2 KAN LAH DIRI TU....

        gmbr2 kat sini pinjam ngan pakcik google

9 ulasan:

toyolkiut berkata...

kak MP tersayang..
berangan tu x salah..
mana tau kot2 esok2 jumpe harta karun ke..
menang kontes yg bg adiah gitu ke..
kan?
TK x minat benda2 cam tu.. TK suka makn2 je.. kenyang perut..
hehe..

Yati berkata...

MP,
dari angan-angan la boleh jadi kenyataan, tau. Tak mustahil kita pun boleh jadi mewah macam orang-orang dalam ASTANA tu. Semangat kan tengok. Boleh jadi contoh pada kita, supaya usaha lebih kuat. :)

MulutPayau berkata...

Adik Tk..kalau lah akak jumpa reta karun..akan dikongsi ngan kawan2...biar sama2 rasa..heheh
TK suka makan??? Kita serupa...akak juga sukaaaa makan....

MulutPayau berkata...

Yati....mmng tak mustahil kalau kita brusaha..sebenarnya ia mnjdi contoh dan mtvsi kpada kita...bukan mudah untuk senang...

zmah berkata...

Tak salah berangan,manalah tahu suatu hari nanti berjaya memiliki apa yang diangankan.

Myfrin's story berkata...

Salam, MP. Berangan tak salah, kak pun suka berangan. Klu sudah rezeki, InsyaAllah takkan ke mana, mesti dapat juga jam kiut tu, hehe....:)

kpah k-poh berkata...

kena ngorat datuk K...

MulutPayau berkata...

zmah...InsyaAllah..smoga suatu hari nnti..angan2 tu jadi knyataan....

Kak Imun.....mmng nak sngat jam tu!!!!!!

MulutPayau berkata...

kpah.....mana nak cari dtuk K ni???????alahai.....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang