Rabu, 16 Mac 2011

Aku Dan Hobi

Rabu, 16 Mac 2011
TAMAN DI LAMAN

Hari ini Mp nak berkongsi hobi Mp lagi....Kalau dlam entry lepas pasal novel, tapi kali ni pasal Taman di Laman Mp.....Mp jenis yg memang minat...bukan main2..tapi betul2 minat bab menanam pokok bunga...Pelbagai jenis pokok bunga ada di laman Mp...Dan semuanya tumbuh subur mnghijau..emmmm sperti tuannya lah...Cukup baja, disiram, dijaga, dibelai....dan diberi sepenuh kasih sayang.....Time cuti sekolah ni paling seronok..Mp dapat bersama 'buah hati' Mp ni setiap masa..mmng seronok!!!Ok..jom tengok gmbar 'buah hati' Mp ni..

Jangan tanya pulak nama pokok2 ni...mmng MP tak tau....cuma reti tanam jer....pah tu membaja dan siram...yang penting subur dan indah dipndngan...MENGHIJAU...

Semua pokok ni jenis yg tidak berbunga...bukan tak minat pada pokok berbunga..tetapi Mp lebih suka pokok yang berdaun jer walaupun Mp paling suka pada bunga ros dan orkid.

Semua pokok ni Mp beli dari nrsry di merata2 tempat.....tetapi ada juga yg diberi oleh kawan2.......yang penting ianya menarik perhatian.......


Beberapa orang kawan Mp mngatakan hobi Mp ini membazir..Yelah..dia orang kata lebih baik tanam sayur...dapat jugak hasilnya....Tapi problemnya...Mp tak suka menanam sayur......Kalau dipikirkan memang betul jugak....dapat jugak jimat wang.......Tanam sayur kena fikir kemudian......

4 ulasan:

kpah k-poh berkata...

akak ni minat jugak tanam2 pokok ni...tapi tak de ruang..lagipun rumah sewa..nanti nak kena angkut2 bila nak pindah..

iBu...gUru berkata...

ibu pun hanya menanam pokok yang tak berbunga...... sayur2 kalau nak boleh amik jer rumah mak bonda......

Kunang-Kunang berkata...

Assalahmualaikum MP,

Seronokkan tengok pokok2 menhijau di sekeliling rumah. Subur2 nampaknya pokok2 MP.

Akak lebih kepada menanam orkid. Tapi bunga2 lain minat juga, tapi tempat terhad.

MulutPayau berkata...

kpah..tak pelah...janji minat tu ada....

Ibu Guru....kita serupa..tapi sayur Mp beli kat pasar......

Kunang-kunang..
W'salam....mmng sronok..Mp cuba jugak tanam orkid..tapi dekat setahun tak kluar2 pun bunga...tak serasi kot....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang