Sabtu, 26 Mac 2011

AKU DAN MAKANAN

Sabtu, 26 Mac 2011
JUNK FOOD.....CEPATKAN PENUAAN!!!!!!!!!!!
                                                                           

                                                                               

MENIKMATI ayam goreng, burger atau pizza bersama minuman sejuk bergas memang menyelerakan.
Tetapi AWAS!!!!! apabila kita sudah terbiasa dgn makanan segera atau JUNK FOOD ini,
 sudah pasti sukar untuk mngikisnya..Rasanya yang sedap dan lazat menyebabkan kita sentiasa
 ingin menikmati makanan tersebut.

                                        imej pinjm dri google
Menurut Sekumpulan pengkaji dri Universiti Glasgow, Scotland, ketagihan pada makanan segera
akan mnyebabkan proses PENUAAN WAJAH menjadi lebih ketara sebelum
waktunya!!!!!!!!

Seperti yang diketahui, antioksidan berfungsi untuk meningkatkan kekebalan tubuh sehingga
kerosakan yang disebabkan oleh partikel radikal bebas dapat dimusnahkan.
Jueteru, apabila kita terlalu bnyak menikmati makanan segera yang tinggi kolestrol
dan rendah khasiat, badan kita akan kekurangan antioksidan 
dan penghasilan kologen untuk kulit juga kian merosot.

Jadi..macammana???? kepada penggemar makanan segera terutama WANITA..hati-hatilah...
Kalau mahu AWET MUDA...JAUHI JUNK FOOD!!

MP sendiri pun memang suka.....terlalu suka junk food terutama pizza.....Tak kisahlah
apa orang kata...tinggi kolestrol ke, mudah gemuk ke..jnji benda tu sedap..
Tapi bila baca kenyataan ni...nampaknya, Mp kena kurangkan makan junk food ni..
Tak mahu kelihatan lebih tua drpada usia..padahal memang dah tua pun...
Takut jugak!!!!!
Tak pelah...di samping tu dapat jugak kurangkan lemak yang semakin menebal di perut...

        sumber rujukan : MAJALAH HARMONI



12 ulasan:

Ninie Shafiqah berkata...

owh. nasib baik sy jenis ta suka mkm makanan segera. awet muda laa nmpak nyew. haha

MulutPayau berkata...

Ninie, wah....bagusnya!!!!jarang2 dgr orng tak suka junk food, tapi..akak memang suka junk food...lepas ni kena buang tabiat suka mkan junk food ni...akak pun nak awet muda jugak!!

kpah k-poh berkata...

akak dah tukar semua corak pemakanan...bkn nak awet muda..sbb tak muda dah...tapi untuk mennyah toksin dlm badan...

IMANSHAH berkata...

hurm tak tahan lah..susah nak control

Insan Marhaen berkata...

patutlah IM nampak muda dari usia. rupanya sebab sebab tak gemar makan junk food..hik..hik..

Yati berkata...

Yati bukan tak suka, suka, cuma tak boleh makan selalu, kurang mampu. Dapat makan sebulan sekali pun susah kat fastfood ni. Lebih jimat masak sendiri di rumah.

MulutPayau berkata...

kpah....baguslah...jaga pemakanan..skrang ni bnyak sangat penyakit moden di sbabkan oleh pemakanan kita...nak tiru cam kpah lah....tak mau mkan junk food lagi...

MulutPayau berkata...

IMANSHAH....samalah tu..kalau ada depan mata mana boleh tolak...aduhhhhhhhh...bedal jer..


IM....betul..betul...betul..(vrsi Upin Ipin)...dah trbongkar rahsia...

MulutPayau berkata...

Yati....Mp pun bukannya selalu makan...tapi bila dah makan..tak ingat dunia..bab makan mana boleh tolak....
Yati..mmng betul tu..masak di rumah lebih jimat..tapi apakan daya MP jenis yg tangan tak berapa rajin nak masak...hehehehe

ibuintan berkata...

assalamualaikum MP,

nasib baik akak tak suka junk food...


wah... awet muda lah nampak gayanya ni..syukur

kak Erna berkata...

assalam MP..mak cik tak boleh tahan..walau tak selalu..tapi dalam sebulan mesti ada sekali dua..

MulutPayau berkata...

w'salam Ibuintan....di samping awet muda..scra tak lngsung dapat jaga kesihatan..

W'salam Kak Erna...kita serupa..kena makan jugak..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang